2010-08-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du har inte köpt protein utan en gainer. Protein + kolhydrat. 3 skopor pulver ska blandas med 3 koppar mjölk eller vatten, 3 koppar är troligen 4-6dl.

edit: 3 strukna skopor.

är inte en cup 2,4dl?
3st fulla skopor pulver blir ju en mer pulver än vatten :S
Citera
2010-08-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sekob
är inte en cup 2,4dl?

det kan inte va så att man ska fylla tre skopor till tredje sträcket på skopan:S?
Citera
2010-08-03, 23:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekob
är inte en cup 2,4dl?
Äh, skaffa dig en matvåg. 100g pulver brukar vara lagom, sedan 4-6dl vätska.
Citera
2010-08-04, 21:58
Medlem
flaggantopps avatar
Yo, tänker byta ut aminosyrorna tilll proteinpulver så då undrar ja vilket som är "bäst" hehe
Tänker köra på basic shit typ star nutrictions whey 80 men kom gärna med förslag gtån annan produkt
Citera
2010-08-05, 14:20
Medlem
Vilket proteinpulver lämpar sig bäst om man äter bra men fortfarande vill få i sig några 100 g extra protein/dag, många säger att kaseinbaserat är bäst som mellanmål men jag vet många som använder vassle. Och enligt den här tråden verkar vilket som fungera ungefär...

Vilket proteinpulver ger mest protein per 100g?
Citera
2010-08-05, 14:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vilket proteinpulver lämpar sig bäst om man äter bra men fortfarande vill få i sig några 100 g extra protein/dag, många säger att kaseinbaserat är bäst som mellanmål men jag vet många som använder vassle. Och enligt den här tråden verkar vilket som fungera ungefär...

Vilket proteinpulver ger mest protein per 100g?
Vassle, vilket som ger mest per 100g är irrelevant. Whey fx ifrån www.gymvaruhuset.com, storpack kan köpas.
Citera
2010-08-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vassle, vilket som ger mest per 100g är irrelevant. Whey fx ifrån www.gymvaruhuset.com, storpack kan köpas.

Men enligt gymvaruhuset egna "Frågor & Svar" så står det; "Som mellanmål är oftast kaseinbaserat protein att föredra, t ex DoublePro, Complete Protein, 100% Casein, Sloow Protein eller SlowFx."

Återigen "att föredra" så vad som är bäst framgår inte riktigt, du säger ju vassle rakt av utan tvivel. Och jag vet många andra som kör på vassle också, men egentligen varför?
Citera
2010-08-05, 14:53
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Men enligt gymvaruhuset egna "Frågor & Svar" så står det; "Som mellanmål är oftast kaseinbaserat protein att föredra, t ex DoublePro, Complete Protein, 100% Casein, Sloow Protein eller SlowFx."

Återigen "att föredra" så vad som är bäst framgår inte riktigt, du säger ju vassle rakt av utan tvivel. Och jag vet många andra som kör på vassle också, men egentligen varför?
Det spelar ingen roll, protein som protein. Du kan lika gärna också äta 100g kött istället. Men bäst är ju då att du kombinerar det med sås och potatis eller ekvivalenta exempel.

En komplett måltid är alltid att föredra över tex enbart protein.
Citera
2010-08-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det spelar ingen roll, protein som protein. Du kan lika gärna också äta 100g kött istället. Men bäst är ju då att du kombinerar det med sås och potatis eller ekvivalenta exempel.

En komplett måltid är alltid att föredra över tex enbart protein.

Det här kan ju du självklart 100ggr bättre än mig, men har de inte olika egenskaper? Kaseinbaserat är långsammare, och vassle mera explosivt? Eller är det bara totalt skitsnack. Det måste ju finnas någon skillnad?

Jag säger inte emot någon av er, men jag tycker bara det verkar konstigt att bland annat gymvaruhuset marknadsför kaseinbaserat protein som ett bättre mellanmåls-protein, och sen att det kaseinbaserade proteinet är dyrare.
Citera
2010-08-05, 15:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Det här kan ju du självklart 100ggr bättre än mig, men har de inte olika egenskaper? Kaseinbaserat är långsammare, och vassle mera explosivt? Eller är det bara totalt skitsnack. Det måste ju finnas någon skillnad?
Ja det är skillnaden, men gör det någon skillnad?
Det är ju skillnad på att ha en Volvo och att ha en Nissan, men om du skall från A till B gör det någon skillnad? Jag kan säkert skriva en bok om hur bra Volvo är på olika saker och hur bra Nissan är och hur snabba de är osv. Men när det kommer till verkligheten så nå fan sitter man i kö i Tingstadstunneln än en gång och då spelar det ingen roll vilken bil man har.

Citat:
Jag säger inte emot någon av er, men jag tycker bara det verkar konstigt att bland annat gymvaruhuset marknadsför kaseinbaserat protein som ett bättre mellanmåls-protein, och sen att det kaseinbaserade proteinet är dyrare.
För att de vill sälja så många olika proteiner som möjligt. Du får ju mer betalt om du säljer kaseinprotein. Det mesta handlar om tillgång och efterfrågan.
Citera
2010-08-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja det är skillnaden, men gör det någon skillnad?
Det är ju skillnad på att ha en Volvo och att ha en Nissan, men om du skall från A till B gör det någon skillnad? Jag kan säkert skriva en bok om hur bra Volvo är på olika saker och hur bra Nissan är och hur snabba de är osv. Men när det kommer till verkligheten så nå fan sitter man i kö i Tingstadstunneln än en gång och då spelar det ingen roll vilken bil man har.

Jag förstår helt vad du menar, jag tyckte också det lät lustigt där av att jag ifrågasatte och frågade här i tråden, funderingen låg väl snarare om hurvida kaseinbaserat är långsammare och ger mer effekt under en längre tid, ifrån "Slow FX" - "Kasein tas upp långsamt och gradvis under flera timmar vilket bidrar till kaseinets anti-katabola egenskaper. "

Är det då samma sak med vassle? Det tas upp lika långsamt och har samma effekt? Ber om ursäkt om det är något jag inte riktigt fått klämm på.
Citera
2010-08-05, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Yo, tänker byta ut aminosyrorna tilll proteinpulver så då undrar ja vilket som är "bäst" hehe
Tänker köra på basic shit typ star nutrictions whey 80 men kom gärna med förslag gtån annan produkt

yoyo, sväva vidare till gymvaruhuset.se & beställ lite whey FX så går det nog bra för dig ska du se

men personligen tycker jag du borde fortsätta med EAA innan & efter träning och endast använda vassle emellan måltider när du behöver fylla ut proteinintaget lite, men du känner ju själv bäst vad som passar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in