2012-11-30, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
grr03

Precis. Prioriteringssak.

I ditt fall blir ju pulvret just ett tillskott, vilket inte är fel. Det är bara det att många börjar i den änden, innan de ens hittat fram till spisen...

Håller med, jag föredrar lagad mat alla dagar före pulver. Sedan tycker jag också precis som du säger att många som tar proteinpulver egentligen inte behöver det för de inte orkar laga mat eller saknar basal kunskap.
Citera
2012-11-30, 01:10
Medlem
Vandalizers avatar
Tjena!

Tänkte beställa lite proteinpulver snart. Jag har problem med mjölkprodukter, dels blir jag risig i magen av det och sen får jag hudproblem. Min fråga är då, är egg protein ett bra alternativ för mig eller rekomenderar ni något annat?
Citera
2012-11-30, 03:25
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
http://www.aftonbladet.se/halsa/article10184384.ab

Proteinpulver ska vara ganska onödigt.

Vilken jävla tomteartikel...

De pratar om dyra kosttillskott... Vassleprotein är det billigaste sättet att få i sig fullvärdigt protein, möjligen på delad förstaplats med lidl-kvarg.
Och de säger att det kan vara ohälsosamt och grundar det påståendet på att det säljs enskilda aminosyror? En produkt som enkom är framtagen för folk som har koll på sitt intag och vet hur de skall fördela sina aminosyror...
Citera
2012-11-30, 10:53
Medlem
TiltRages avatar
Allt handlar ju om helheten. Får man inte i sig tillräckligt med protein trots proteinpulver så bör man äta mer i allmänhet. Det blir ju enklare att få i sig protein via pulver och så är det godare, det är anledningen att jag kryddar min kost med proteinpulver.
Citera
2012-11-30, 11:15
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conscientious
Jag kan tyvärr inte äta mer än två gånger per dagen, jag har testat att äta mer men jag har spytt.

För att gå upp i vikt ska du ligga på kaloriöverskott, inte mycket svårare än så.
Om du inte kan/vill äta mer mat så kan du kanske testa en gainer då istället för proteinpulver.

Enda gainern jag prövade förut var http://shop.kolozzeum.com/sv/muskelokning-gainer/qnt-mass-11kg.html

Finns hur många som helst, bara att testa sig fram.
Citera
2012-11-30, 11:20
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Vilken jävla tomteartikel...

De pratar om dyra kosttillskott... Vassleprotein är det billigaste sättet att få i sig fullvärdigt protein, möjligen på delad förstaplats med lidl-kvarg.
Och de säger att det kan vara ohälsosamt och grundar det påståendet på att det säljs enskilda aminosyror? En produkt som enkom är framtagen för folk som har koll på sitt intag och vet hur de skall fördela sina aminosyror...

Hahaha, tänkte precis samma sak. "Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver" - VA?! Herrejävlar alltså, och hur mycket protein är det i ett glas apelsinjuice? Max 1g.

Vassleprotein är precis som du sa väldigt billigt (om man köper rätt märke).

Dock var artikeln från 2000 om jag inte såg fel, men ändå.
Citera
2012-11-30, 11:34
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalizer
Tjena!

Tänkte beställa lite proteinpulver snart. Jag har problem med mjölkprodukter, dels blir jag risig i magen av det och sen får jag hudproblem. Min fråga är då, är egg protein ett bra alternativ för mig eller rekomenderar ni något annat?

Köp EAA istället. Det är billigare och godare.
Citera
2012-11-30, 18:30
Medlem
Vandalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Köp EAA istället. Det är billigare och godare.
Fungerar EAA som proteintillskott?

Som jag förstår det är t.ex. 10 gram EAA i princip bara protein fast bättre. Har jag uppfattat det rätt eller är jag helt fel ute?
Citera
2012-11-30, 18:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalizer
Fungerar EAA som proteintillskott?

Som jag förstår det är t.ex. 10 gram EAA i princip bara protein fast bättre. Har jag uppfattat det rätt eller är jag helt fel ute?

Det är inte bättre. EAA är likvärdigt i proteinpulver.
Citera
2012-12-01, 07:40
Medlem
DuranDurans avatar
Jag undrar om det är okej att under dagen ta 1 tesked proteinpulver blandat med vatten/mjölk bara för att dämpa sötsuget? Brukar göra det 1-2 gånger om dagen.

Sen när exakt ska man ta proteinpulver? Jag brukar dricka en portion ca 40 min efter ett gympass. Ibland också 1 timme innan ett pass men då bara en skopa (en portion är 2 skopor).

Jag tar den här:
www.gymhuset.se/phase-protein-p-189.html
Citera
2012-12-01, 10:12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Jag undrar om det är okej att under dagen ta 1 tesked proteinpulver blandat med vatten/mjölk bara för att dämpa sötsuget? Brukar göra det 1-2 gånger om dagen.

Sen när exakt ska man ta proteinpulver? Jag brukar dricka en portion ca 40 min efter ett gympass. Ibland också 1 timme innan ett pass men då bara en skopa (en portion är 2 skopor).

Jag tar den här:
www.gymhuset.se/phase-protein-p-189.html

Klart det är okej att göra så.

Du bestämmer hjälp när det passar dig att dricka ditt proteinpulver, men precis innan och precis efter passet kan jag rekommendera.
Citera
2012-12-01, 16:55
Medlem
Tänkte börja ta tag i träning men har noll koll på vilket pulver jag ska köpa.. Väger runt 61 kg och är runt 181. Vill ha något som passar mig för att gå upp i vikt samt boosta min träning.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in