2011-08-09, 19:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Jag är en tunn kille som nyligen börjat träna och vill gå upp i vikt. Tipsa gärna om lämpliga tillskott, helst så billigt och bra som möjligt.

Lär dig äta rätt istället.
Citera
2011-08-14, 13:46
Medlem
Whey 80 VS Whey FX

Whey 80
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80

Whey FX
http://www.gymvaruhuset.com/whey.html

båda är ju vassleprotein och är ungefär likadana enligt respektive hemsida.
enligt min snabba uträkning så är dom ungefär lika dyra också.

1 påse 4kg Whey 80 = 569:-
6 påsar Whey FX = 4,5 kg (1 påse=750g) 594,00 SEK

så min fråga är om de finns någon som har lite mer erfarenhet av dessa som kan berätta om de finns några skillnader emellan dom?
(har själv endast testat Whey FX fatt de har smakat rätt bra (choklad) och funkat hyfsat.)
Citera
2011-08-14, 14:05
Medlem
SiSeniors avatar
Rata gymgrossisten till varje pris! Jag hade köpt Whey FX alla dagar i veckan bara för att det kommer från ett hederligare kosttillskott-företag samt smakar mycket bra.
Citera
2011-08-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Rata gymgrossisten till varje pris! Jag hade köpt Whey FX alla dagar i veckan bara för att det kommer från ett hederligare kosttillskott-företag samt smakar mycket bra.

Fan vad du förstörde tråden nu. TS frågar ju om skillnader på proteinet, typ filtrering etc och du börjar snacka om att GG inte är hederliga? Rapporterad.
Citera
2011-08-14, 14:24
Medlem
Pipharens avatar
Skillnaden sitter i smaken och priset. Kvalitén är bra på båda, högt biologiskt värde.
Citera
2011-08-14, 16:22
Medlem
Funktionshindrads avatar
Har man studentrabbat (10%) så är ju GGs 4 kr billigare/kilot. Inte avsevärt mycket alltså.

Innehållsförteckning (100g):

GGs=
Protein 76g
Kolhydrater 5g
varav laktos 4,5g
Fett 8 g
Mättat 5,9 g

GVs=
Protein 79,3-80g
varav EAA (50%) 11,9
Kolhydrater 1,4g
Fett 2g

Förstod inte GGs innehållsförteckning när det gällde aminosyrorna, det står en stor lista, plussar man ihop dem alla får man 103g Måste va något fel, det kan inte vara 103g aminosyror per 100g protein

Något som kan förtyda det?

Är det så att aminosyrorna ser bättre ut i GVs så är väl det ett bättre val.
Sen glömde jag nämna GVs poängsystem som lär väl ge rabbat också. Vilket gör att Gvs borde vara billigare.

Slutsats: GymVaruhuset!
Citera
2011-08-14, 17:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoingPro
Fan vad du förstörde tråden nu. TS frågar ju om skillnader på proteinet, typ filtrering etc och du börjar snacka om att GG inte är hederliga? Rapporterad.

Tar du det personlig när jag pratar skit om värdelösa GG?

Eftersom skillnaden är obetydlig då densiteten är så gott som likadan i de pulvren tog jag upp företagen bakom pulvren istället.
Citera
2011-08-14, 17:02
Medlem
Dreass avatar
Köper man storpack ifrån Gymvaruhusetm vilket jag rekommenderar, så blir det 90kr per påse för whey fx. 120kr kg.

Smaken av Whey FX är enligt mig bättre än Whey 80, men nu var det typ fem år sen jag lämnade GG för GV, så det kanske har blivit bättre?

Whey 80 innehåller ju som synes också mindre protein och mer kcal än vad Whey FX gör, vilket jag finner som negativt.

Angående GGs tidigare tveksamma sätt att bedriva sina affärer så kan det tyvärr inte skyllas på dagens ägare. GG har tydligen bytt ägare flertalet ggr, alla har inte skött sig helt bra.
Citera
2011-08-14, 19:00
Medlem
Köp det som är billigast.
Citera
2011-08-14, 19:29
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zett
Köp det som är billigast.

Med tanke på att båda är billiga nog att det inte borde spela någon roll om man inte har extremt ont om pengar så skulle jag snarare säga att man ska köpa det som är godast. Att vissa sedan hyser agg gentemot GG är inget som TS har någon som helst nytta av att få veta om då han uppenbarligen är ute efter protein, inte en kurs i affärsetik.
TS, GG och GV är båda företag som kommer att ge dig det du köper utan bekymmer, du kan ju alltid testa att köpa ett par olika smaker av varje och se vilket du tycker bäst om, rent objektivt så är de nära nog identiska.
Citera
2011-08-14, 19:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Med tanke på att båda är billiga nog att det inte borde spela någon roll om man inte har extremt ont om pengar så skulle jag snarare säga att man ska köpa det som är godast. Att vissa sedan hyser agg gentemot GG är inget som TS har någon som helst nytta av att få veta om då han uppenbarligen är ute efter protein, inte en kurs i affärsetik.
TS, GG och GV är båda företag som kommer att ge dig det du köper utan bekymmer, du kan ju alltid testa att köpa ett par olika smaker av varje och se vilket du tycker bäst om, rent objektivt så är de nära nog identiska.
Whey-80 ger dig mer kcal, mer fett, mer kolhydrater och mindre protein till samma pris
Citera
2011-08-14, 21:08
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Whey-80 ger dig mer kcal, mer fett, mer kolhydrater och mindre protein till samma pris

Är man inte helt absurt optinojjig så är det inga mängder man behöver bry sig om, och är man inte lika absurt fattig så är priset inget man behöver bry sig om.
Att en del användare här på FB känner något slags irrationellt hat gentemot GG är återigen inget som TS har någon nytta av då han inte frågar vilket företag som är mest poppis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in