2010-12-01, 10:08
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Jag tar en skopa kreatin varje dag, spelar det verkligen någon roll? För på fabriksinstruktionerna står det att man ska ta ett uppehåll efter 4veckors användning för att inte få en "avvikande effekt".

Många tar aldrig något upphåll utan tar kreatin alla dagar året om, däribland numera jag.

Har ingen aning om var instruktionerna om uppehåll kommer, men jag misstänker en tio år gammal undersökning som är ren bullshit.
Citera
2010-12-01, 23:14
Medlem
Qaas avatar
Vilket kreatinmärke smakar godast?
Citera
2010-12-02, 00:38
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Vilket kreatinmärke smakar godast?

Inte en susning, men köp Creatine Monohydrate, den smakar ingenting alls och är väldigt billig.
Citera
2010-12-02, 10:50
Medlem
Har en fråga angående användningen av kreatin tillsammans med andra kosttillskott.
Jag tar 1 tsk L-Glutamin i vatten 2-3 gånger per dag, och undrar om det går att blanda ner 1 tsk kreatin i det första glaset på dagen? eller om man måste dricka de separat?
Citera
2010-12-02, 19:03
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simao89
Har en fråga angående användningen av kreatin tillsammans med andra kosttillskott.
Jag tar 1 tsk L-Glutamin i vatten 2-3 gånger per dag, och undrar om det går att blanda ner 1 tsk kreatin i det första glaset på dagen? eller om man måste dricka de separat?

Gud, ja.
Finns ju produkter att köpa där dom redan är blandade, så det är bara att mola i sig
Citera
2010-12-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Gud, ja.
Finns ju produkter att köpa där dom redan är blandade, så det är bara att mola i sig

Okej, härligt
Citera
2010-12-04, 15:55
Medlem
snabb nybörjarfråga, kan man blanda Kreatin med Whey-80 när man ska dricka det?
Citera
2010-12-04, 15:59
Medlem
Big89Daddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAwsome
snabb nybörjarfråga, kan man blanda Kreatin med Whey-80 när man ska dricka det?
Klart som fan.
Citera
2010-12-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Klart som fan.

bra.
Citera
2010-12-04, 16:14
Medlem
Synergys avatar
När jag läser vissa frågor förefaller det som om folk kör uppladdningsfasen under fyra veckor istället för fem dagar.

Det jag kör med, kreatin (monohydrate) som är ifrån Star Nutrition, menar att man skall ta en skopa kreatin fyra gånger per dag de första 5 dagarna och sedan 1 skopa om dagen i cirka två månader för att sedan avbryta.

Vad är det för kreatin ni andra kör med där uppladdningsfasen gäller i flera veckor?
Citera
2010-12-10, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
När jag läser vissa frågor förefaller det som om folk kör uppladdningsfasen under fyra veckor istället för fem dagar.

Det jag kör med, kreatin (monohydrate) som är ifrån Star Nutrition, menar att man skall ta en skopa kreatin fyra gånger per dag de första 5 dagarna och sedan 1 skopa om dagen i cirka två månader för att sedan avbryta.

Vad är det för kreatin ni andra kör med där uppladdningsfasen gäller i flera veckor?

Kör du 4 skopor (20gram antagligen) under den första veckan så fyller man depåerna rätt snabbt. Om man däremot tar en skopa alltid så tar det oftast mer än en vecka att fylla depåerna, därav flera veckor uppladdningsfas.

PS. oftast kör jag själv en skopa om dagen för magen blir så risig om jag kör mer.
Citera
2010-12-10, 18:39
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj
Kör du 4 skopor (20gram antagligen) under den första veckan så fyller man depåerna rätt snabbt. Om man däremot tar en skopa alltid så tar det oftast mer än en vecka att fylla depåerna, därav flera veckor uppladdningsfas.

PS. oftast kör jag själv en skopa om dagen för magen blir så risig om jag kör mer.

Uppladdningsfasen låg på 4 skopor om dagen i 5 dagar. Sen skulle man ta en skopa om dagen i cirka två månader. Jag lade däremot ner detta då jag fick problem med både kropp och mage. Dessvärre vet jag inte om kreatinet verkligen är boven i dramat, så kanske har jag avbrutit användningen i onödan

Kände även att det funkade för mig då jag ökade mina vikter med flera kilo redan första dagarna (dock ej i kroppsvikt). De problem jag fått (ifall någon kan se om biverkningarna har med kreatinet att göra) är en sjukdomskänsla som innan en förkylning men som aldrig brutit ut. Fick avbryta min träning för hela denna vecka pga det. Smärre problem med magen där mättnadskänslor varit frekvent och lätt illamående har förekommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in