2010-11-26, 11:54
Medlem
opuspocuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Vet inte om det är inbillning, men de dagar jag inte tränar tar jag Kreatin separat och tycker att jag blir lite halvt illamående ett tag efter. Nån som har några liknande efarenheter?

Träningsdagarna får jag i mig kreatin från PWO och märker inget.

Det är obra att ta för mycket på en gång, max 5-6g är vad min mage klarar i stöten. Dela upp intaget på flera gånger mao.
Citera
2010-11-26, 19:54
Medlem
burgerkungs avatar
Har en liten fråga.
Går det bra att köra kreatin även om man har en del fett på kroppen? Tränas det bort eller blir större? Tänkte mer på tuttarna/magen
Citera
2010-11-27, 11:56
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkung
Har en liten fråga.
Går det bra att köra kreatin även om man har en del fett på kroppen? Tränas det bort eller blir större? Tänkte mer på tuttarna/magen

Går det bra att läsa tråden?
T ex första inlägget?
Som talar om var kreatin binds i kroppen?
Citera
2010-11-27, 12:45
Medlem
burgerkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Går det bra att läsa tråden?
T ex första inlägget?
Som talar om var kreatin binds i kroppen?

Ber om ursäkt. Ska kanske istället starta en ny tråd, eller så kan du svara eller knip igen.
Citera
2010-11-27, 13:10
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkung
Ber om ursäkt. Ska kanske istället starta en ny tråd, eller så kan du svara eller knip igen.

Med aldrig så lite tankeförmåga hade du insett att du fick ett svar.
Läs första inlägget i den här tråden.
Där står det var i kroppen kreatin lagras och det är fan inte i fettet.

Sen behövs det ännu mindre tankeförmåga för att lista ut att om kreatin inte lagras i fett, så påverkar det inte fettet.

Lurigt va?

Van vid att det är kvinnor som kräver svar serverade på silverfat utan eget sök och sen gärna starta egna trådar om redan existerande ämnen också. Lite uppfriskande med en man som uppför sig som en tjej
Citera
2010-11-27, 13:11
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

Sen behövs det ännu mindre tankeförmåga för att lista ut att om kreatin inte lagras i fett, så påverkar det inte fettet.

Lurigt va?

Van vid att det är kvinnor som kräver svar serverade på silverfat utan eget sök och sen gärna starta egna trådar om redan existerande ämnen också. Lite uppfriskande med en man som uppför sig som en tjej

+1

Citera
2010-11-27, 14:09
Medlem
burgerkungs avatar
Citat:

Lurigt va?

Tack så mycket!
Citera
2010-11-27, 20:21
Medlem
Hur fort lägger man på sig vätska? Har tagit 10-20g om dagen sen i onsdags men kan inte se någon skillnad på vågen.
Citera
2010-11-28, 18:58
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x65
Hur fort lägger man på sig vätska? Har tagit 10-20g om dagen sen i onsdags men kan inte se någon skillnad på vågen.

Vissa svarar som sagt inte alls på kreatin, ca 25% har jag för mig att det var. Om du har otur kan du vara en av dom tyvärr.
Kör på i en vecka eller två till och sedan utvärdera.
Citera
2010-11-30, 22:08
Medlem
ttals avatar
Gokväll!

Körde kreatin-kur förrut i 10 veckor..körde den där "Inlednings fasen" på 5 dagar, där man skulle ta det 4 ggr per dag..sen började jag köra 1 gång före träning bara, sen nu har jag haft paus från det 4 veckor som man skulle.

Så min fråga är behöver jag köra "Inlednings fasen" igen nu när jag kickar igång?

Mvh.
Citera
2010-12-01, 00:02
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttal
Gokväll!

Körde kreatin-kur förrut i 10 veckor..körde den där "Inlednings fasen" på 5 dagar, där man skulle ta det 4 ggr per dag..sen började jag köra 1 gång före träning bara, sen nu har jag haft paus från det 4 veckor som man skulle.

Så min fråga är behöver jag köra "Inlednings fasen" igen nu när jag kickar igång?

Mvh.

Du behöver aldrig köra inledningsfasen.
Anledningen till att göra den är att det tar kortare tid för kroppen att få max effekt av kreatinet. Skiljer sig väl säkert några dagars skillnad annars.

Så välj du, blev du dålig i magen av inledningsfasen eller nåt annat så hade jag låtit bli. Annars är det väl lite vad man själv vill, jag körde den inte när jag gick på kreatin.
Citera
2010-12-01, 09:17
Medlem
Gungdungkungs avatar
Jag tar en skopa kreatin varje dag, spelar det verkligen någon roll? För på fabriksinstruktionerna står det att man ska ta ett uppehåll efter 4veckors användning för att inte få en "avvikande effekt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in