2010-12-11, 16:02
Medlem
hur gammal behöver man vara för att ta kreatin pulver?
själv tar jag kreatin pulver och min lillebrorsa (som är 16 år) vill också börja använda det!
Citera
2010-12-11, 17:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregeriii
hur gammal behöver man vara för att ta kreatin pulver?
själv tar jag kreatin pulver och min lillebrorsa (som är 16 år) vill också börja använda det!

Finns inga direkta rekommendationer men din brorsa har i alla fall åldern inne.
Citera
2010-12-17, 15:35
Bannlyst
Ska börja med kreatin nästa vecka.
Har läst igenom de 50 första sidorna men hinner inte mer för tillfället...

En sak jag inte bli klok på är uppladdningsfasen. Om det fungerar ungefär lika bra att köra vanlig dos borde man ju med normaldosen öka halten hela tiden även efter flera veckor. Eller kan det liknas med ett fyllt vattenglas där extra vatten bara rinner över kanten? Men det låter ju inte heller rimligt...

Har en sån här hemma som jag aldrig använder:
http://www.spinalistips.se/tips-batteridriven-visp-107.html
Den borde väl vara perfekt när man ska blanda?

Bra tråd förresten och tack till alla kunniga skribenter!
Citera
2010-12-17, 16:39
Bannlyst
TIllägg

Jag gillar att blanda vätskeersättning enligt receptet 1 l kokt vatten, 6 tsk socker och 1/2 tsk salt. Vad tror ni om att blanda i kreatinet i en halvliter av detta?
Citera
2010-12-17, 19:08
Medlem
toizs avatar
Utan uppladdningsfas tar det några dagar extra innan depåerna är fyllda. Inget dramatiskt alls, men det låter väl lite coolare och går lite snabbare om man har uppladdningsfasen

När depåerna är fyllda så är dom fyllda, men du förbrukar ju också kreatin så det behövs påfyllning. Bra att göra det en gång om dagen, men det fungerar säkert lika bra med varannan dag och lite större dos också. Behövs vare sig läkarutbildning eller nazistregim för kreatin. Bara att pytsa in och se glad ut

Du kan blanda kreatin med vad du vill. Om du nu vill blanda det. Fungerar att ta in pulver med sked och skölja ner det med vatten också.

Jag häller ner mitt i en shaker med proteinpulvret och det fungerar utmärkt. Annars tar jag det med sked, fungerar också bra. Skulle tro att en sked och att röra om i ett glas också fungerar utmärkt.
Citera
2010-12-17, 19:26
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Du kan blanda kreatin med vad du vill. Om du nu vill blanda det. Fungerar att ta in pulver med sked och skölja ner det med vatten också.

Kroppen ska tydligen ha svårt att ta upp kristaller som är hela så att ta med sked och skölja hade jag inte rekommenderat.
Citera
2010-12-17, 20:28
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Kroppen ska tydligen ha svårt att ta upp kristaller som är hela så att ta med sked och skölja hade jag inte rekommenderat.

...och hur länge tror du att det är kristaller efter att det hamnat i magen?
Lovar dig att det löser sig bra mycket bättre i magsyra än vatten
Citera
2010-12-26, 15:49
Medlem
Hej! jag ska beställa kreatin och är lite osäker på vad

Jag har använd det innan men det var bara vanligt rent kreatin sån nu funderar jag på att beställa nått annat. Jag väljer mellan KreAlkalyn och Muscle CellXpand. Jag undrar då vad ni skulle rekommendera av dessa 2 och vad för och naktdelarna är med de. Jag har tränat på gym i några år (lite till och från) men har inte så bra koll på sånt här tack för svar!

http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/muscle_cellxpand

http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/krealkalyn
Citera
2010-12-26, 22:53
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilolga
Hej! jag ska beställa kreatin och är lite osäker på vad

Jag har använd det innan men det var bara vanligt rent kreatin sån nu funderar jag på att beställa nått annat. Jag väljer mellan KreAlkalyn och Muscle CellXpand. Jag undrar då vad ni skulle rekommendera av dessa 2 och vad för och naktdelarna är med de. Jag har tränat på gym i några år (lite till och från) men har inte så bra koll på sånt här tack för svar!

http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/muscle_cellxpand

http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/krealkalyn

Den ena "muscle cell" innehåller kreatin + eaa. Den andra innehåller endast kreatin bara att det är i kapslar. Jag skulle rekommendera att du satsar på lite billigare kreatin med samma effekt från gymvaruhuset
Citera
2010-12-31, 03:32
Medlem
Nej men nu är det så att jag har googlat letat överallt men inte hittat ett bra svar som man kan tro på!
Nu är de så att jag kört på kreatin i 1 vecka och bara blandat ut det i vatten. Men jag vill inte dricka det så, för att det känns som att jag ska spy upp allting igen. Så kan någon på fb ge mig ett eller flera tips på vad jag kan blanda ut kreatinet med ? Skulle vara tacksamt!
Citera
2010-12-31, 15:57
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuzimtheman
Nej men nu är det så att jag har googlat letat överallt men inte hittat ett bra svar som man kan tro på!
Nu är de så att jag kört på kreatin i 1 vecka och bara blandat ut det i vatten. Men jag vill inte dricka det så, för att det känns som att jag ska spy upp allting igen. Så kan någon på fb ge mig ett eller flera tips på vad jag kan blanda ut kreatinet med ? Skulle vara tacksamt!
Kaffe kör nog vissa med, men saft eller juice går väll lika bra annars. Du kan ju även testa att stoppa in teskeden med kreatin in i munnen och sedan vara beredd att dricka vatten
Citera
2010-12-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Kaffe kör nog vissa med, men saft eller juice går väll lika bra annars. Du kan ju även testa att stoppa in teskeden med kreatin in i munnen och sedan vara beredd att dricka vatten
Det spelare väl ingen roll på vad det är för smaker på saft/ juicen ?
Tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in