2012-02-29, 09:06
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomehunter
Halloj!
Har gymmat ca 4ggr/v i två och en halv månad. Tar whey-80 efter passen. Nu har jag köpt även Creatine Monohydrate. Hur rekommenderar ni som tränat länge att jag ska dosera Kreatinet med i uppladdningsfasen för att få snabbat effekt? Kan jag ta kreatinet innan passen och whey-80 efter? Borde väl funka utmärkt eller? Vikt: 81kg längd:189cm
Tacksam för svar.

5 gram efter passen räcker och ev. 5 gram till frukost på vilodagarna.
Citera
2012-02-29, 10:35
Medlem
Nu fattar inte jag.
Körde nyss på en burk creatine monohydrat från ON. Står att man ska ta det efter gymmet.
Har alltid kört på innan gymmet tidigare. Är det inte prestationshöjare? Borde man inte ta det före man tränar då?
Körde rapid creatine från star nutrition innan. Då var det 3 kapslar före och 3 efter. Fattar inte syftet med att inta det efter passet...

Och följdfråga. Vet inte hur man skapar en ny tråd så detta passar inte här.
Men nån som vet vad skillnaden mellan BCAA och EAA är. Och vilken är bäst tycker ni?
Citera
2012-02-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
5 gram efter passen räcker och ev. 5 gram till frukost på vilodagarna.

5g = 1 tesked/matsked?
Citera
2012-02-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomehunter
5g = 1 tesked/matsked?
Jag har för mig att en rågad tesked är ungefär 5gram.
Citera
2012-02-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maagz
Nu fattar inte jag.
Körde nyss på en burk creatine monohydrat från ON. Står att man ska ta det efter gymmet.
Har alltid kört på innan gymmet tidigare. Är det inte prestationshöjare? Borde man inte ta det före man tränar då?
Körde rapid creatine från star nutrition innan. Då var det 3 kapslar före och 3 efter. Fattar inte syftet med att inta det efter passet...

Men nån som vet vad skillnaden mellan BCAA och EAA är. Och vilken är bäst tycker ni?

effekten kommer inte POFF. du måste få upp värdena av kreatin i kroppen och sen kommer du få mer kraft. Det är ju ingen pwo. vill du ha effekt direkt köp en pwo.
Citera
2012-02-29, 17:31
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maagz
Nu fattar inte jag.

Det är en prestationshöjare på längre sikt, kan man väl kalla de. Kreatinnivåerna i kroppen måste bli fulla innan du kan nyttja de. Eftersom kreatinnivåerna i kroppen inte svänger som t.ex. insulinnivåerna gör, utan tar lång tid på sig att tömmas, kvittar det när under dagen du tar ditt kreatin.
Citera
2012-03-01, 07:51
Medlem
Aha, då fattar jag. Tack. Då tar jag den efteråt då som rekommenderat =)
Citera
2012-03-01, 13:35
Medlem
Natenates avatar
Det ska tydligen vara bäst att inta en stor dos kolhydrater med kreatin. Vilken slags kolhydrat brukar ni andra använda och hur mycket tar ni?
Citera
2012-03-01, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Natenate
Det ska tydligen vara bäst att inta en stor dos kolhydrater med kreatin. Vilken slags kolhydrat brukar ni andra använda och hur mycket tar ni?
Maltodextrin (Carbo FX från gymvaruhuset) ta en halv dl eller ngt
Citera
2012-03-01, 17:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natenate

Vanlig mat fungerar alldeles utmärkt annars.
Citera
2012-03-01, 19:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Jag brukar blanda det med vatten, och inta det tillsammans med min lunch..
Dock skippar jag kaffet efter lunchen, då jag har läst att man ska undvika det..
Senast redigerad av Blocket.se 2012-03-01 kl. 19:59.
Citera
2012-03-01, 19:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Jag brukar blanda det med vatten, och inte det tillsammans med min lunch..
Dock skippar jag kaffet efter lunchen, då jag har läst att man ska undvika det..

En kopp kaffe är nog inga problem. I de studier som gjorts var koffeinmängderna mycket större än vad en kopp kaffe innehåller, och knappt ens då såg man någon negativ effekt. Vänta 20-30 minuter efter lunchen så ser jag inte den där koppen som något problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in