2010-02-21, 18:41
Medlem
Prickskyttens avatar
Hur mkt kan det tänkas skilja med att äta kreatin eller inte?
Har en burk hemma med twinlab kreatin, men jag använder det ej kör enbart på EAA FX.
Men är det att rekomendera att börja med kreatin? Kan man skippa uppladdnings perioden?
O när på dagen anses det vara bäst att ta kreatin?
Citera
2010-02-21, 18:49
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickskytten
Har en burk hemma med twinlab kreatin, men jag använder det ej kör enbart på EAA FX.
Men är det att rekomendera att börja med kreatin? Kan man skippa uppladdnings perioden?

Läst förstaposten?

Mvh
Citera
2010-02-21, 19:48
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickskytten
...https://www.flashback.org/t1030867
Citera
2010-02-21, 21:40
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Man ska dricka kreatinet i ljummet vatten just för att det är då det löser sig i vatten, vilket gör det möjligt för kroppen att ta upp de.

Jaha, så om jag nu kört min "uppladdningsfas" och druckit bara med kallt vatten så har inte kroppen tagit upp nått alls eller?

har faktiskt inte hört att man ska ha ljummet vatten alls :S
Citera
2010-02-21, 22:13
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Jaha, så om jag nu kört min "uppladdningsfas" och druckit bara med kallt vatten så har inte kroppen tagit upp nått alls eller?

har faktiskt inte hört att man ska ha ljummet vatten alls :S
Kroppen tar fortfarande upp det om du blandar det i kallt vatten, anledningen till att man blandar det i ljummet vatten är för lösligheten.
Citera
2010-02-21, 22:28
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
Kroppen tar fortfarande upp det om du blandar det i kallt vatten, anledningen till att man blandar det i ljummet vatten är för lösligheten.

jaha..?? alltså dricka i kallt vatten är som att dricka kallt vatten = okej
i ljummet blir det mest äckligt, känns konstigt typ (blandade med kokt vatten då varm-vatten ur kranen inte ska vara bra vad man hört)

man ser ju en klar skillnad, att det löses i varmt. Men nblir det samma effekt så tar jag lätt kallvatten då
Citera
2010-02-21, 22:44
Medlem
Fun_Universitys avatar
Desto mer löst det är, desto lättare tas det upp i tunntarmen, eftersom hela kristaller inte kan absorberas.
Citera
2010-02-21, 22:47
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Desto mer löst det är, desto lättare tas det upp i tunntarmen, eftersom hela kristaller inte kan absorberas.

frågan är ju om det löses någonting alls i kallvatten? ser inte ut så iaf enligt mig...
Citera
2010-02-21, 22:52
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
frågan är ju om det löses någonting alls i kallvatten? ser inte ut så iaf enligt mig...

Det löses såklart i kallvatten, tar mycket längre tid dock, och under den tiden kan det bildas kreatinin, som du inte vill ha i dig. Kreatinin är bl.a inget vidare för njurarna.
Citera
2010-02-21, 23:05
Medlem
DerAltes avatar
Funkar det att blanda ut med kokande (eller väldigt varmt) vatten och sen låta det stå nån timme och bli kallt i kylen.
Eller blir det skit då också?
Citera
2010-02-21, 23:14
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerAlte
Funkar det att blanda ut med kokande (eller väldigt varmt) vatten och sen låta det stå nån timme och bli kallt i kylen.
Eller blir det skit då också?

Tyvärr, de borde drickas direkt efter att det är blandat. Har inga tider på efter hur lång tid kreatinin bildas vid olika temperaturer, men personligen skulle jag dricka inom 5-10 minuter max efter att det har blandats helt.
Citera
2010-02-22, 02:34
Medlem
adduss avatar
dom 2 gånger jag har testat kreatin så har jag blivit förkyld och fått feber, är det någon mer som råkat ut för liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in