2010-02-03, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
haha fan va vatten. jag kör på en halv deciliter kanske o rör om o sveper i mig den. Och sedan tar och dricker lite vatten. för de ska man ju göra när man intar kreatinet.

på min burk står det inget angående vattenmängden faktiskt
Citera
2010-02-03, 18:11
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slazenger
på min burk står det inget angående vattenmängden faktiskt

Nej men när man intar kreatinet så ska man dricka lite vatten ifal. vet exakt hur mycket men. Kreatinet binder ju vätska... finns säkert nån vänlig själv som vet hur mkt här inne..
För det är ju även viktigt när man dricker kreatin att man inte slarvar med att dricka pga av det.
Citera
2010-02-11, 16:09
Medlem
Funderar på att inhandla kreatin men är väldigt nojig över att tappa hår :/
Citera
2010-02-11, 16:28
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Att nagon skulle tappa har av kreatin ar nog mest placebo. Dvs nagonting man inbillar sig.

Om du har problem med haravfall sa kan kreatin paskynda processen.
Citera
2010-02-11, 18:23
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd

Samma här. Jag drack kreatin drygt 1 vecka. Sen la jag ned det pga vetskapen om håret.
Lite tråkigt när det funkar så pass bra =).
Citera
2010-02-16, 20:47
Bannlyst
Kan även ta upp kreatin här. Någon som överdoserat kreatin och då har några erfarenheter?

Kan själv ta upp att jag tog för mycket under en tid men fick väldigt magvärk bara. Inget mer än dålig mage alltså. Men vad vet ni om detta, kan det medföra mer problem vid överdossering? Har någon mer gjort misstaget och hur stor var doseringen?
Citera
2010-02-17, 16:09
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numon
Kan även ta upp kreatin här. Någon som överdoserat kreatin och då har några erfarenheter?

Kan själv ta upp att jag tog för mycket under en tid men fick väldigt magvärk bara. Inget mer än dålig mage alltså. Men vad vet ni om detta, kan det medföra mer problem vid överdossering? Har någon mer gjort misstaget och hur stor var doseringen?

Jag har kasstat i mig dubbla doser under bra långa tider, Haha inan ja förstod att de ger ju fan ingen effekt. Dumt när man tänker tillbax.
Ne det händer väll ingeting förutom att magen krachar.
Under uppbyggnads fasen av kreatinet när man ska dricka mer en annars, så lyckades jag dra i mig allt på engång. Istället för att sprida ut det under dagen.
Då kracha magen =). men nått alvarligare har jag inte vart med om.
Värs
Citera
2010-02-17, 18:25
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numon

Jag tappade hår när jag överdoserade kreatin, det var när jag första gången satte foten på gymmet för drygt 3 år sedan. Kanske hade tappat om jag underdoserade också, men faktum var att jag definitivt tappade mer hår när jag var på kreatin jämfört med inte kreatin.
Citera
2010-02-18, 14:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jag tappade hår när jag överdoserade kreatin, det var när jag första gången satte foten på gymmet för drygt 3 år sedan. Kanske hade tappat om jag underdoserade också, men faktum var att jag definitivt tappade mer hår när jag var på kreatin jämfört med inte kreatin.

Det hade väl gjorts en studie som påvisade att kreatin ökade dihydrotestosteronet?
Det stod i BK...
Citera
2010-02-20, 13:41
Medlem
despots avatar
En lite fråga bara; ska man dricka kreatinet i ljummet vatten för att kroppen ska ta upp det? jag kör ca 4-5 kallt vatten att blanda med, pulvret löses ju inte upp då, men det kommer ju ner i kroppen :P
Citera
2010-02-21, 10:50
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
En lite fråga bara; ska man dricka kreatinet i ljummet vatten för att kroppen ska ta upp det? jag kör ca 4-5 kallt vatten att blanda med, pulvret löses ju inte upp då, men det kommer ju ner i kroppen :P

Man ska dricka kreatinet i ljummet vatten just för att det är då det löser sig i vatten, vilket gör det möjligt för kroppen att ta upp de.
Citera
2010-02-21, 11:15
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det hade väl gjorts en studie som påvisade att kreatin ökade dihydrotestosteronet?
Det stod i BK...
Ja, utan att minska mängden testosteron, det vill säga mer 5-alfa reducerad androgen aktivitet. DHT är fortfarande den mest androgent aktiva steroiden som finns. En 50%ig ökning var det frågan om, kan göra ganska stor skillnad.

I vilket fall hade man tappat håret förr eller senare, men vill man tappa det senare så tar man ju en risk med kreatin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in