2010-03-29, 18:50
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Ok är star naturion monohydrat. Så jag ska låta allt lösas upp innan jag dricker? Har redan druckit två doser på detta sätt är det stor förlust?

Helst. De du kan se, de kan inte absorberas. Visst sker lösningsprocessen även i magen och inuti tunntarmen (tunntarmen är typ 6 meter lång), men det finns inga garantier att allt blir absorberat. Blandar du det snabbt och dricker det direkt finns alltid chansen att mycket går till spillo. Vill du maximera upptaget så mycket som möjligt och snabbast möjligt "mätta" musklerna så ska det helst vara en klar lösning du dricker.
Citera
2010-03-30, 21:33
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Helst. De du kan se, de kan inte absorberas. Visst sker lösningsprocessen även i magen och inuti tunntarmen (tunntarmen är typ 6 meter lång), men det finns inga garantier att allt blir absorberat. Blandar du det snabbt och dricker det direkt finns alltid chansen att mycket går till spillo. Vill du maximera upptaget så mycket som möjligt och snabbast möjligt "mätta" musklerna så ska det helst vara en klar lösning du dricker.

Tar en några klunkar utav juice, sedan dricker jag ett stort glas vatten(Varmt) Med utblandat kreatin. Tycker det löser snabbt i varma vattnet. Och har inga problem att dricka det varmt.
Citera
2010-03-30, 21:50
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Tar en några klunkar utav juice, sedan dricker jag ett stort glas vatten(Varmt) Med utblandat kreatin. Tycker det löser snabbt i varma vattnet. Och har inga problem att dricka det varmt.

Drick inte varm vatten. Rören varmvattnet går i har nånting i sig (fråga mig inte vad) som inte är bra för oss människor att dricka. Det finns därimot inte i kallvattnet.
Vet ej vad det är men vet att det är så.
Nu säger jag inte att det är livsfarligt men man skall som sagt inte inta varmt vatten ifrån kran för det blir avlagringar i dom rören... värt att tänka på ifal ,
Citera
2010-03-31, 06:39
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Drick inte varm vatten. Rören varmvattnet går i har nånting i sig (fråga mig inte vad) som inte är bra för oss människor att dricka. Det finns därimot inte i kallvattnet.
Nu säger jag inte att det är livsfarligt men man skall som sagt inte inta varmt vatten ifrån kran för det blir avlagringar i dom rören... värt att tänka på ifal ,

Ok får börja koka upp vattnet , för i kallt/ljummet löses det aldrig upp och i juicen ser jag som sagt aldrig om det händer ngt.
Citera
2010-03-31, 18:00
Medlem
Fun_Universitys avatar
Eller så kan du köra ett glas i mikrovågsugnen en minut? Behöver bara vara lite över fingervarmt egentligen.
Citera
2010-03-31, 19:35
Medlem
DerAltes avatar
Brukar köra en skvätt i vattenkokaren 15-20 sek.
Det brukar räcka rätt så bra, löser upp sig nästan direkt.
Citera
2010-03-31, 20:25
Medlem
Levrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho

Man ska inte dricka varmvatten för det finns mycket mer koppar i det som inte är bra för kroppen, och det finns även risk för legionellabakterier i varmvatten.
Citera
2010-04-03, 17:39
Medlem
En liten fråga här, jag har kört kreatin ett tag och nu har jag haft uppehåll 5 veckor. Nu när jag ska börja igen ska man ladda upp med 4gånger om dagen igen eller bara köra på med en dos efter träning som vanligt?
Citera
2010-04-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patabola
En liten fråga här, jag har kört kreatin ett tag och nu har jag haft uppehåll 5 veckor. Nu när jag ska börja igen ska man ladda upp med 4gånger om dagen igen eller bara köra på med en dos efter träning som vanligt?

Du når mättade nivåer snabbare om du tar det 4 gånger om dagen, vilket antagligen kan vara önskvärt. Vissa upplever problem med magen dock vid ett sånt högt dagligt intag. Så whatever floats your boat.
Citera
2010-04-05, 12:17
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockmokk15
okej tack. Då blir det nog Star Nutrition Creatine Monohydrate http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Är det här bra och billigt eller skall jag köpa något annat?
Citera
2010-04-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN

Det duger alldeles utmärkt.
Citera
2010-04-05, 12:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
www.gymvaruhuset.com har billigare, kolla Crea FX. 79kr för halvkilot. Är du student så 29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in