2012-03-28, 19:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Är det kontraproduktivt att basta om man använder kreatin? Eller kommer vätskan tillbaka till musklerna när man dricker igen?

Det är inte kontraproduktivt.
Citera
2012-03-28, 19:47
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är inte kontraproduktivt.

Okej, tack för svaret .
Citera
2012-04-02, 00:47
Medlem
Strand.s avatar
Har kört kreatin 2 månader nu. Ok att köra en runda till?
Citera
2012-04-02, 08:37
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Har kört kreatin 2 månader nu. Ok att köra en runda till?

Vila 4a veckor innan du börjar med kreatin igen så låter det bra.
Citera
2012-04-02, 09:56
Medlem
holypengarsmsalanas avatar
Som SiSenior säger så bör du vila 4 veckor eftersom dina kreatindepåer redan är uppfyllda till max.
Kreatin btw är tillsammans med proteinpulver det bästa kostttillskottet som finns enligt mig.
Jag är verkligen ingen non-responder. Sista burken jag körde från bodyfreaks ökade jag både i styrka och vikt. Snabbt gick det. Nu kör jag precis som dig ett litet uppehåll! Snart är det dags igen för lite krig och kreatin!
Citera
2012-04-02, 17:29
Medlem
Damacys avatar
Är lite sugen på att själv testa kreatin, men jag har hört att det kan vara skadligt för levern.

Finns det någon forskning eller vetenskapligt belägg bakom detta?
Citera
2012-04-02, 17:55
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vila 4a veckor innan du börjar med kreatin igen så låter det bra.

Finns väl inga bevisade bieffekter med att köra det året om? I vilket fall så kommer jag ta ett uppehåll, ids inte dra en beställning bara för kreatin så jag väntar tills jag behöver ngt annat. Dock så finns ju kreatin i PWO. Gör det något eller är det en sådan liten mängd att det inte spelar någon roll? Kanske bara är bra (i och med att det "underhåller" depåerna)?
Citera
2012-04-02, 17:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Är lite sugen på att själv testa kreatin, men jag har hört att det kan vara skadligt för levern.

Finns det någon forskning eller vetenskapligt belägg bakom detta?

Tar du 5g/dag och är fullt frisk finns det ingenting som tyder på att det skulle vara farligt för levern.
Citera
2012-04-02, 17:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Finns väl inga bevisade bieffekter med att köra det året om? I vilket fall så kommer jag ta ett uppehåll, ids inte dra en beställning bara för kreatin så jag väntar tills jag behöver ngt annat. Dock så finns ju kreatin i PWO. Gör det något eller är det en sådan liten mängd att det inte spelar någon roll? Kanske bara är bra (i och med att det "underhåller" depåerna)?

Inga kända. Detta beroende på att man aldrig undersökt det under en längre period. Effekten avtar däremot efter 2-3 månader och det borde vara skäl nog att sluta.

Det är (ofta) ingen mängd kreatin i PWO:s att tala om. Så länge det inte står utskrivet exakta gram på hemsidan/burken kan du räkna med att mängden kreatin i PWO:n är liten.
Citera
2012-04-02, 18:39
Bannlyst
finns tillräckligt med kreatin i vissa pwo, problemet är att kör du bara kreatin så tar du det både på träningsdagar och icke träningsdagar medans pwo tar du bara träningsdagar, dvs för sällan.
Citera
2012-04-02, 21:07
Medlem
Tar 4 gånger om dagen de 5 första dagarna. Sista gången innan man lägger sig ok, tsm med kvarg? Ska jag ta i samband med måltid och efter träning resterande dagar?

Läste något om ett stort kolhydratintag, minst 50 g, i samband med kreatin, någon som känner till?

Ska maxa om 2 veckor i basövningar, kommer det vara någon mätbar effekt jämfört med om jag avstod från kreatinet? Hur lång tid tar det innan effekten märks och vad brukar folk få för ökningar, typ 2,5 kg extra i bänk varannan vecka?
Senast redigerad av joodal 2012-04-02 kl. 21:10.
Citera
2012-04-02, 23:58
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joodal
Tar 4 gånger om dagen de 5 första dagarna. Sista gången innan man lägger sig ok, tsm med kvarg? Ska jag ta i samband med måltid och efter träning resterande dagar?

Läste något om ett stort kolhydratintag, minst 50 g, i samband med kreatin, någon som känner till?

Ska maxa om 2 veckor i basövningar, kommer det vara någon mätbar effekt jämfört med om jag avstod från kreatinet? Hur lång tid tar det innan effekten märks och vad brukar folk få för ökningar, typ 2,5 kg extra i bänk varannan vecka?

5-15% ökning i styrka brukar man väl säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in