2011-01-05, 16:56
Medlem
Dreass avatar
För att tillföra något av värde då kanske:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155732&highlight=kreatin

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143187&highlight=kreatin

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141940&highlight=kreatin

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140863&highlight=kreatin

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138850&highlight=kreatin

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=132004&highlight=kreatin

Okej, nu var inte alla positiva men effekt, det har kreatin, om den saken är det väl ändå ingen tvekan?
Citera
2011-01-05, 17:14
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vattenskalle
Jo, kritiskt tänkade är faktiskt nåt vi får lära oss.... det kanske är därför jag ifrågasätter reklamen lite?

Läs det jag skrev: ATP och Cr mH kan inte tillföras utifrån cellen, och in i cellen; det är saker som syntetiseras i metabolismen inne i cellen.

Angående "årmiljoners evolution": det finns en konkret anledning till att cellen så hårt reglerar vilka ämnen som kan tas upp via cellmembranet: om cellerna i våra kroppar bara hade släppt in vad som helst, så hade, enkelt uttryckt, en jävla massa skadlig skit samlats inne i våra celler; maskineriet inne i cellerna hade störts, och vi hade kolat av fortare än kvickt.
Att det är så ska vi med andra ord vara glada för... =)

Som sagt får var och en tro på det man vill: det finns åtminstone inga långtidsstudier som visar att kreatinbruk skulle vara skadligt, och vattenansamlingen gör ju faktiskt att man SER lite större ut.
Men vill man lägga pengar på prestationshöjande preparat så funkar nog en Snickers bättre.

Du skall icke underskatta en god snickers - enig med dig där

Med årmiljoners utveckling menade jag att lever och njurar bildar kreatin. Vi får också i oss kreatin från kosten (och vissa även från en tredje källa - kosttillskott) och detta lägger kroppen energi på att omvandla till kreatinfosfat. När ATP används i muskelcellen så bildas restprodukten ADP. ADP i kombination med kreatinfosfaten återbildar ATP så cellen får en extra energikick eftersom det blir lite mer ATP att använda energi ifrån.
Citera
2011-01-05, 19:21
Medlem
Nixinhass avatar
Jag har sökt runt lite, men hittar inte något konkret svar..

Jag har kört nästan 5 månader på kreatin utan något som helst uppehåll. Jag har tänkt att min kropp kanske har blivit tolerant mot kreatinet nu och därför får jag kanske inte lika mycket effekt längre? Har precis köpt min första Rage x2 (Tidigare kört med Nano Vapor), och då undrar jag om jag ska vänta t.ex 2 veckor innan jag börjar köra på pulvret igen?

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-05, 20:27
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixinhas
Jag har sökt runt lite, men hittar inte något konkret svar..

Jag har kört nästan 5 månader på kreatin utan något som helst uppehåll. Jag har tänkt att min kropp kanske har blivit tolerant mot kreatinet nu och därför får jag kanske inte lika mycket effekt längre? Har precis köpt min första Rage x2 (Tidigare kört med Nano Vapor), och då undrar jag om jag ska vänta t.ex 2 veckor innan jag börjar köra på pulvret igen?

Tacksam för svar!

Du behöver inte göra något upphåll och du blir inte tolerant. Däremot kan det ju vara kul att efter upphållet gå på det igen om du får bra effekt av det
Och intressant att se vikt och styrka när du har upphåll.
Citera
2011-01-05, 20:53
Medlem
smokingfoxs avatar
Men det är väl inte stor risk att man tappar hår av Kreatin?
Måste man inte ta väldigt mycket då?
Citera
2011-01-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox

Jag fick MER hår efter jag började med kreatin! Affro nu typ.
Citera
2011-01-05, 22:10
Medlem
Nixinhass avatar
Citat:

Aldrig hört förut, jag har i alla fall inte tappat nåt hår!

Åter till min fråga.. Jag har hört att man ska få stickningar av Rage x2, det är något som jag vill uppleva när jag tar det första gången, när jag blivit frisk om någon dag! Men kommer jag att få det nu när jag inte haft uppehåll med kreatin på nästan 5 månader?
Citera
2011-01-05, 23:06
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixinhas
Aldrig hört förut, jag har i alla fall inte tappat nåt hår!

Åter till min fråga.. Jag har hört att man ska få stickningar av Rage x2, det är något som jag vill uppleva när jag tar det första gången, när jag blivit frisk om någon dag! Men kommer jag att få det nu när jag inte haft uppehåll med kreatin på nästan 5 månader?

Jadå. Ät inte på minst 2 timmar innan du dricker ditt rage så ska du se att du får stickningar. Det är inte kreatinet i Ragen som gör att du får stickningar så du kommer att känna av dem.
Citera
2011-01-05, 23:12
Medlem
Nixinhass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jadå. Ät inte på minst 2 timmar innan du dricker ditt rage så ska du se att du får stickningar. Det är inte kreatinet i Ragen som gör att du får stickningar så du kommer att känna av dem.

Tack, då blir det nog inget uppehåll i alla fall!
Citera
2011-01-05, 23:29
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Jag tog väldigt mycket kreatin när jag började träna, typ 40g om dagen. Jag tappade definitivt hår av det. Inget jag brydde mig om direkt då. I vilket fall så tappar man håret förr eller senare ändå.
Citera
2011-01-06, 02:41
Medlem
Fillestarks avatar
toppen med kreatin tror jag? många som säger det..
Citera
2011-01-06, 03:54
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vattenskalle

Slutsats; ämnet simmar bara omkring utanför cellerna och binder upp vatten, men kan inte komma in för att göra nytta i cellens metabolism.

Är det fakta, att kreatin binder vatten? Isåfall - varför svarar inte vissa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in