2010-01-04, 16:06
Medlem
Tobias123s avatar
Hurfan hade postat precis det ni var ute efter på sidan innan...

1tsk = 4g.
Ta 1½ så är du hemma

Mvh
Citera
2010-01-04, 17:12
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Hurfan hade postat precis det ni var ute efter på sidan innan...

1tsk = 4g.
Ta 1½ så är du hemma

Mvh

oki tack
Citera
2010-01-06, 18:54
Medlem
Wantedmans avatar
Vissa rekomenderar att man ska ta kreatin före och efter träningen istället för bara efter.. Vad tror ni om det? har själv alltid kört bara efter
Citera
2010-01-06, 20:18
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Vilken tid på dagen du intar kreatin är irrelevant, kreatin har ingen akut prestionshöjande effekt utan en kronisk prestationshöjande effekt. Att inta kreatin innan ett träningspass kommer således inte påverka just det passet.

Citat:
Ursprungligen postat av Wantedman
Vissa rekomenderar att man ska ta kreatin före och efter träningen istället för bara efter.. Vad tror ni om det? har själv alltid kört bara efter

Står ju på första sidan.

Mvh
Citera
2010-01-07, 23:41
Medlem
Per-Engdahls avatar
Nu hittade jag ingen bättre tråd för det här och ville ej starta en ny i onödan.

Är detta något att ha om man vill styrketräna och få lite muskler samtidigt som blir av med fett? Jag är mycket tveksam till informationen om produkten men ni kanske kan svara bättre om det är något att ha:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fettforbranning/animal-cuts-42-packs
Citera
2010-01-07, 23:43
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Nu hittade jag ingen bättre tråd för det här och ville ej starta en ny i onödan.

Är detta något att ha om man vill styrketräna och få lite muskler samtidigt som blir av med fett? Jag är mycket tveksam till informationen om produkten men ni kanske kan svara bättre om det är något att ha:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/fettforbranning/animal-cuts-42-packs

Skit! Finns inga lagliga mirakel preparat.

Koll på maten, vilan samt träningen gäller.

Vassle/kasein, EAA och kreatin som tillskott så har du fin form inom ett par år tyvärr.

Edit: En ännu bättre tråd att lägga allmänt om kosttillskott frågor är "Stora tråden om kosttillskott" fast där kommer du inte få ett annat svar.
Senast redigerad av victor.b 2010-01-07 kl. 23:45.
Citera
2010-01-08, 13:33
Bannlyst
Om jag körde med kreatin förut utan att märka skillnad. Dock så hällde jag i pulvret i munnen och drack ner med vatten dvs att det inte löstes upp. Så hade jag likagärna kunnat spola ner det i toaletten?
Jag körde Dalblads monohydrate 500g och försökte i början av "kuren" lösa upp det i vatten. Men det löstes ej.

Detta betyder inte att jag är en "non-responder" utan att jag bara gjort fel? ...
Senast redigerad av Knoot 2010-01-08 kl. 13:35.
Citera
2010-01-08, 13:36
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Om jag körde med kreatin förut utan att märka skillnad. Dock så hällde jag i pulvret i munnen och drack ner med vatten dvs att det inte löstes upp. Så har jag alltså likagärna kunnat spola ner det i toaletten?
Jag körde Dalblads monohydrate 500g och försökte i början av "kuren" lösa upp det i vatten. Men det löstes ej.

Detta betyder inte att jag är en "non-responder" utan att jag bara gjort fel? ...
Du behover inte losa upp kreatinet innan du stoppar det i munnen. Du vet att maten, till majoritet, loses upp i magsacken va?

Det lutar nog mer mot en non-responder. Hur sag kuren ut? Langd och mangd?
Citera
2010-01-08, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Du behover inte losa upp kreatinet innan du stoppar det i munnen. Du vet att maten, till majoritet, loses upp i magsacken va?

Det lutar nog mer mot en non-responder. Hur sag kuren ut? Langd och mangd?

Tyckte jag läste att det var annorlunda med kreatin, att det tog upp i tunntarmen ...

Gjorde som det stod på dalblads förpackningen.

6 teskedar i typ 2 veckor eller var det var. Kommer inte ihåg.. Sedan 1 tsk 2 gånger dagligen (morgon/kväll)
Citera
2010-01-08, 17:55
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Tyckte jag läste att det var annorlunda med kreatin, att det tog upp i tunntarmen ...

Gjorde som det stod på dalblads förpackningen.

6 teskedar i typ 2 veckor eller var det var. Kommer inte ihåg.. Sedan 1 tsk 2 gånger dagligen (morgon/kväll)
Det var ett exempel.

Om du kor en uppladdningsfas (inte nodvandigt) sa tar du 5g kreatin fyra ganger per dag i fem dagar. Sen kor du pa som vanligt med 5g/dag.
Citera
2010-01-08, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Det var ett exempel.

Om du kor en uppladdningsfas (inte nodvandigt) sa tar du 5g kreatin fyra ganger per dag i fem dagar. Sen kor du pa som vanligt med 5g/dag.
Okej, så jag antar att jag är en non-responder?
Andra kreatinmärken/sorter?
Citera
2010-01-09, 15:09
Bannlyst
Man skall alltså bara undvika kaffe (koffein) just kring tiden då man intar kreatinet, t.ex. att jag ej skall dricka kaffe kl 15.10 om jag intagit kreatin kl 15.00? Eller skall man även undvika en kopp kaffe t.ex. kl 07.00 på morgonen om jag tar kreatin varje dag kl 15.00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in