Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-07, 12:46
  #2533
Medlem
krigsoffrets avatar
Hallå boys n girls!


en liten fråga;

Nu till sommaren har jag precis som alla målet att sjunka i något % i kroppsfett.. kanske befinner mig på 12-13% skulle gærna ner till 9%. Har anvænt mig av kreatin før någon månad sedan men gav upp. Inte før att jag inte var nøjd mer att det blev lite tramsigt att dricka kreatin ena dagen och øl den andre.

anyway nu har jag bestæmt mig før att utesluta ølen ganska mycket mer men fortfarande inte helt.. Så jag undrar helt enkelt, skulle det gynna mig i mitt mål att børja anvænda kreatin igen nu?
Bryr mig inte om vikt øverhuvud taget, men att se pluffsig ut ær inte helt det jag vill
trænar runt 3-4 gånger i veckan.
Citera
2015-05-07, 18:08
  #2534
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hallå boys n girls!


en liten fråga;

Nu till sommaren har jag precis som alla målet att sjunka i något % i kroppsfett.. kanske befinner mig på 12-13% skulle gærna ner till 9%. Har anvænt mig av kreatin før någon månad sedan men gav upp. Inte før att jag inte var nøjd mer att det blev lite tramsigt att dricka kreatin ena dagen och øl den andre.

anyway nu har jag bestæmt mig før att utesluta ølen ganska mycket mer men fortfarande inte helt.. Så jag undrar helt enkelt, skulle det gynna mig i mitt mål att børja anvænda kreatin igen nu?
Bryr mig inte om vikt øverhuvud taget, men att se pluffsig ut ær inte helt det jag vill
trænar runt 3-4 gånger i veckan.
Ja, kreatin skulle med stor sannolikhet hjälpa dig.
Citera
2015-05-10, 09:00
  #2535
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hallå boys n girls!


en liten fråga;

Nu till sommaren har jag precis som alla målet att sjunka i något % i kroppsfett.. kanske befinner mig på 12-13% skulle gærna ner till 9%. Har anvænt mig av kreatin før någon månad sedan men gav upp. Inte før att jag inte var nøjd mer att det blev lite tramsigt att dricka kreatin ena dagen och øl den andre.

anyway nu har jag bestæmt mig før att utesluta ølen ganska mycket mer men fortfarande inte helt.. Så jag undrar helt enkelt, skulle det gynna mig i mitt mål att børja anvænda kreatin igen nu?
Bryr mig inte om vikt øverhuvud taget, men att se pluffsig ut ær inte helt det jag vill
trænar runt 3-4 gånger i veckan.

Om du börjar äta kreatinmonohydrat kommer det motverka din önskan om fastare och mer väldefinierade muskler. Det binder ganska mycket vätska.
Välj då.istället ett annat sorts kreatin som inte har den egenskapen.
Om de är lika effektiva för muskelutvecklingen har jag inga studier eller källor att länka till.
Någon annan kanske har det som kan styrka eller dementera det som står i trådstarten om monohydrat som enda med någon effekt.

//Brute
__________________
Senast redigerad av Brute 2015-05-10 kl. 09:02.
Citera
2015-06-14, 17:42
  #2536
Medlem
tj.s avatar
En väldigt bra sammanställning av fördelarna med att använda sig av kreatin i olika sammanhang.
Citera
2015-06-24, 16:06
  #2537
Medlem
Hur gör folk som går på vegan eller vegetariandiet för att få i sig kreatin, måntro?
Citera
2015-06-24, 19:17
  #2538
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Hur gör folk som går på vegan eller vegetariandiet för att få i sig kreatin, måntro?

Det bildas i kroppen.

Veganer använder kreatin-tillskott mer effektivt än andra, dessutom är de flesta kreatin-tillskott syntetiskt alltså veganskt.
Citera
2015-07-14, 03:45
  #2539
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Har testat kreatin förut, men det smakar ju skit, eller ja, känns som grus man sväljer ner. Finns det något smidigt sätt att få i sig kreatinet?
Citera
2015-07-14, 09:54
  #2540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Har testat kreatin förut, men det smakar ju skit, eller ja, känns som grus man sväljer ner. Finns det något smidigt sätt att få i sig kreatinet?
Vad har du för kreatin? mitt smakar ingenting
Citera
2015-07-14, 14:15
  #2541
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Har testat kreatin förut, men det smakar ju skit, eller ja, känns som grus man sväljer ner. Finns det något smidigt sätt att få i sig kreatinet?
Släng i det i din proteinshake.
Citera
2015-07-14, 20:45
  #2542
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Släng i det i din proteinshake.

Jag blandar mitt med en brustablett MultiMan på morgonen. Just sayin, man kan blanda det med vad som helst.
Citera
2015-07-14, 21:29
  #2543
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Har testat kreatin förut, men det smakar ju skit, eller ja, känns som grus man sväljer ner. Finns det något smidigt sätt att få i sig kreatinet?
Hur blandar du det? Själv drar jag ner det i 0,5 liter vatten och låter det lösa sig, smakar i princip bara vatten.
Citera
2015-07-16, 19:27
  #2544
Medlem
Steinarrs avatar
Har använt denna produkt http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar.../creakong-300g i ca två veckor nu och jag måste bara fråga:

Är det något mysko med skiten?

Jag blir otäckt jävla stark alltså. Så pass stark att man nästan kan tro att dom har petat i på det ena och det andra i det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback