2013-04-15, 07:21
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Kanske en dum fråga men kör ni på kreatin även när du ska ner i vikt?

Samma här, jag föredrar att ta kreatin under viktnedgång. Jag kan prestera tillräckligt när jag ligger på balans eller överskott, men på underskott tackar jag inte nej till all hjälp jag kan få.

Dessutom ger det ett trevligt intryck rent estetiskt. Kreatin och kaloriöverskott gör att jag ser och känner mig lite svullen. Kreatin och underskott däremot ger en fast, hård och imponerande känsla utan att jag känner sig varken vattnig eller tanig.
Citera
2013-04-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Nej, du skjuter i dig själv i foten. Dock bör du supplementera med kreatin utöver det som är i din PWO, då de flesta PWO:s innehåller för lite kreatin.

Okej, tack för svaret!!
Citera
2013-04-15, 18:29
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woltaire
Okej, tack för svaret!!

Ett inte råkade fall bort där.

Kör fyra veckor med PWO + kreatin följt av 4 veckor med enbart kreatin.
Citera
2013-04-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ett inte råkade fall bort där.

Kör fyra veckor med PWO + kreatin följt av 4 veckor med enbart kreatin.

Ja jag tänkte väll det Oki good!
Citera
2013-04-16, 10:05
Medlem
sowahs avatar
Började med kreatin monohydrat igår. När jag vaknade i morse hade jag halvdiskret magknip och orolig mage. Beror det på kreatinet? Värt att notera är att besvären kom först 12 timmar efter intag.

Kan även tillägga att kreatinet inte blev väl utblandat i vattnet.

1. Om det är kreatinet som jävlas, ska jag ta två uppdelade mindre doser under dygnet?

2. Kan jag då blanda halva dagsdosen i vattenflaskan jag tar till gymmet? Då borde kroppen ta upp det sakta och försiktigt.

Tack.
Citera
2013-04-16, 17:16
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Började med kreatin monohydrat igår. När jag vaknade i morse hade jag halvdiskret magknip och orolig mage. Beror det på kreatinet? Värt att notera är att besvären kom först 12 timmar efter intag.

Kan även tillägga att kreatinet inte blev väl utblandat i vattnet.

1. Om det är kreatinet som jävlas, ska jag ta två uppdelade mindre doser under dygnet?

2. Kan jag då blanda halva dagsdosen i vattenflaskan jag tar till gymmet? Då borde kroppen ta upp det sakta och försiktigt.

Tack.

Kreatin kan orsaka magproblem, så det är mycket möjligt, och troligt, att det är det.

Se till att det är ordentligt upplöst och drick det gärna i slutet av en måltid. Kör du uppladdningsfasen så skippa den och kör 5 gram.
Citera
2013-04-18, 10:51
Medlem
Embas avatar
Citat:
Kreatin kan orsaka magproblem, så det är mycket möjligt, och troligt, att det är det.

Se till att det är ordentligt upplöst och drick det gärna i slutet av en måltid. Kör du uppladdningsfasen så skippa den och kör 5 gram.

Jag klev på min första kur nyss. Har själv tänkt skippat uppladdningsfasen då jag inte förstår varför jag ska chocka min mage med så pass mycket krea.

Vad blir skillnaden? Om, det nu är någon? Tar det längre tid innan jag märker någon skillnad?
Citera
2013-04-18, 20:57
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag klev på min första kur nyss. Har själv tänkt skippat uppladdningsfasen då jag inte förstår varför jag ska chocka min mage med så pass mycket krea.

Vad blir skillnaden? Om, det nu är någon? Tar det längre tid innan jag märker någon skillnad?

Jag kände skillnad utan uppladdningsfas bara efter andra dosen. Drog 4x10 reps på mer vikt än jag maxat en övning efter krean
Citera
2013-04-18, 22:24
Medlem
Fick nyss hem mitt första kreatin, vet inte riktigt om jag ska köra på uppladdningsfasen eller inte. Är den enda fördelen att det går snabbare att märka av kreatinet? Jag läste att magbesvär kan vara en bieffekt, handlar det om illamående då eller mer åt magknip-hållet? Sen står det att jag ska ta 5g, hur mycket är det i dl ungefär? En tsk?
Citera
2013-04-18, 22:50
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Fick nyss hem mitt första kreatin, vet inte riktigt om jag ska köra på uppladdningsfasen eller inte. Är den enda fördelen att det går snabbare att märka av kreatinet? Jag läste att magbesvär kan vara en bieffekt, handlar det om illamående då eller mer åt magknip-hållet? Sen står det att jag ska ta 5g, hur mycket är det i dl ungefär? En tsk?

Jag skulle personligen rekomendera att skita i uppladdningsfasen, kände som sagt skillnad direkt. Men visst, det är väl individuellt.

Jag vaknade med magknip och rännskita för att vara exakt :P Vet inte om det var kreatinet dock då det har upphört nu. Tar det numera i samband med måltid.

Om du har en vanlig tesked hemma, ta en rågad sådan, det blev exakt 5 gram på min våg.
Citera
2013-04-22, 11:27
Medlem
flybikess avatar
Tja, precis börjat med kreatin monohydrat från GG är på sista uppladningsdagen (5 dagen)

och igår så tog jag nog lite för mycket kreatin, en tesked med ett berg på hehe.

Och började må fruktansvärt illa, magen svullnade upp och mådde illa typ spyfärdig
mådde så hela kvällen och tillslut gick jag ut och spydde ifall de skulle bli bättre och det blev det men gick inte bort helt och mår fortfarande lite illa idag

Och är lite nojjig att ta det idag ifall ja ska må lika illa igen
men har inte gjort det innan utan bara igår.

Nån som har bra tips på hur ja ska ta det när och hur mycket?
ska det vara en rågad tesked eller?

Nån som känt samma sak?
Citera
2013-04-22, 21:33
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Det dröjer drygt en månad längre innan du får full effekt av kreatinet om du skippar uppladdningsfasen. Utöver det blir det ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in