2011-11-23, 21:37
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Du kan nog mula i dig om det nu inte luktar strumpa.
Gött! Det får bli temporärt om inte annat tills nästa beställning.
Citera
2011-12-01, 01:10
Medlem
sökte men kunde inte hitta något om detta förutom citatet "Påstår produkten att den inte kan binda vatten så är den även verkningslös då den inte ökar nivåer av olika kreatiner i dina muskler, således är syftet med att inta kreatinet via kost förintat." i början.

En bekant påstod nämligen att kreatinmonohydrat i pulver hade större potential för "moonface" m.m. än vad samma mängd kreatin intagen i pillerform ska ha samtidigt som effekten inte var sämre. Ligger det något i detta eller är det bs?

Sedan undrar jag om det ärn ågot problem att kombinera inositol med kreatin.
Citera
2011-12-01, 15:58
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
sökte men kunde inte hitta något om detta förutom citatet "Påstår produkten att den inte kan binda vatten så är den även verkningslös då den inte ökar nivåer av olika kreatiner i dina muskler, således är syftet med att inta kreatinet via kost förintat." i början.

En bekant påstod nämligen att kreatinmonohydrat i pulver hade större potential för "moonface" m.m. än vad samma mängd kreatin intagen i pillerform ska ha samtidigt som effekten inte var sämre. Ligger det något i detta eller är det bs?

Sedan undrar jag om det är något problem att kombinera inositol med kreatin.

De ska inte motverka varandra, men de hjälper heller inte varandra. Båda binder vatten på sitt sätt, och när cellen är mättad så är den mättad.

Varför äter du B vitaminer? Har du en psykisk sjukdom och går på amfetaminliknande preparat så är det inte inositol du ska vara orolig över. Eller är det någon speciell B vitamin du är ute efter?
Citera
2011-12-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
De ska inte motverka varandra, men de hjälper heller inte varandra. Båda binder vatten på sitt sätt, och när cellen är mättad så är den mättad.

Varför äter du B vitaminer? Har du en psykisk sjukdom och går på amfetaminliknande preparat så är det inte inositol du ska vara orolig över. Eller är det någon speciell B vitamin du är ute efter?

jag tycker inositol ökar uthålligheten, framför allt under deff som nu. Kan mycket väl vara placebo dock.
Citera
2011-12-01, 18:44
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
jag tycker inositol ökar uthålligheten, framför allt under deff som nu. Kan mycket väl vara placebo dock.

Här kan du se vad de olika B vitaminerna har för egenskaper.

Inositol (B8) har samma effekt som kreatin, så det blir "kaka på kaka"(det uttrycket har jag börjat använda mycket nuförtiden för det används ganska frekvent här. Kommer inte ens ihåg vilket uttryck jag använder mig av innan?), vilket preparat som är bäst är individuellt och beror på hur din vardagliga kosthållning ser ut.

Ska du käka en "riktig" B vitamin så rekommenderar jag att du käkar ZMA som har B6 i.
Citera
2011-12-01, 22:10
Medlem
Citat:

Inositol (B8) har samma effekt som kreatin, så det blir "kaka på kaka"(det uttrycket har jag börjat använda mycket nuförtiden för det används ganska frekvent här. Kommer inte ens ihåg vilket uttryck jag använder mig av innan?), vilket preparat som är bäst är individuellt och beror på hur din vardagliga kosthållning ser ut.

Ska du käka en "riktig" B vitamin så rekommenderar jag att du käkar ZMA som har B6 i.

Mkay. Nu har jag köpt lite kreatin så får se hur det är när jag är färdigdeffad (ca 3 veckor kvar. Lagom till jul ). Jag visste för övrigt inte att kreatin var ett amfetaminderivat, trodde det enbart gällde att effedrin var likt vissa amfetaminderivat rent strukturellt (och i vissa hänseenden vad gäller effekten?)
Senast redigerad av Micke_hs 2011-12-01 kl. 22:14.
Citera
2011-12-02, 07:51
Medlem
sireminis avatar
Citat:

Det blir inte kaka på kaka. Båda två har effekt även tillsammans. I så fall grädde och vaniljsocker på kakan.
Citera
2011-12-02, 11:50
Medlem
Citat:
Det blir inte kaka på kaka. Båda två har effekt även tillsammans. I så fall grädde och vaniljsocker på kakan.

mmmmm grädde och socker

Sen är inte inositol ett vitamin även om det ofta kallas vit b8. Men Fun_University nämnde amfetaminderivat, är verkligen kreatin ett amfetaminderivat? Har jag svårt att tro
Citera
2011-12-02, 13:09
Medlem
sireminis avatar
Citat:
mmmmm grädde och socker

Sen är inte inositol ett vitamin även om det ofta kallas vit b8. Men Fun_University nämnde amfetaminderivat, är verkligen kreatin ett amfetaminderivat? Har jag svårt att tro
Nej jag med. Undrar var han får det ifrån.
Citera
2011-12-02, 15:50
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:

Man kan inte mätta en cell mer när den är "full", när osmosis skett och koncentrationen är lika på båda sidor av cellmembranet så är status quo uppnått.

Sen vilket preparat man får mest effekt av är såklart individuellt.

Citat:
mmmmm grädde och socker

Vet att det inte är en riktig vitamin (därför jag skrev om du vill äta en "riktig" vitamin)

Att inositol skulle vara en amfetaminderivat måste jag ha förklarat mig något otydligt om. Det jag undrade var om du gick på något läkemedel med inositol som ingrediens, och de flesta av dessa läkemedel med inositol i är mot ångestattacker och depressioner, vilka mestadels nuförtiden innehåller amfetaminderivat.

Affe och bantning = Tumme upp
Affe och träning = Tumme ner (förutom i PWO's)
Citera
2011-12-02, 17:13
Medlem
Citat:
Man kan inte mätta en cell mer när den är "full", när osmosis skett och koncentrationen är lika på båda sidor av cellmembranet så är status quo uppnått.

Sen vilket preparat man får mest effekt av är såklart individuellt.

Vet att det inte är en riktig vitamin (därför jag skrev om du vill äta en "riktig" vitamin)

Att inositol skulle vara en amfetaminderivat måste jag ha förklarat mig något otydligt om. Det jag undrade var om du gick på något läkemedel med inositol som ingrediens, och de flesta av dessa läkemedel med inositol i är mot ångestattacker och depressioner, vilka mestadels nuförtiden innehåller amfetaminderivat.

Affe och bantning = Tumme upp
Affe och träning = Tumme ner (förutom i PWO's)

I c. känner inte till några mediciner där inositol ingår. Jag trodde du syftade på kreatinet.
Citera
2011-12-02, 18:26
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Men den blir väl inte full av bara ett tillskott? Låter osannolikt enligt mig. I så fall skulle ju kreatin drastiskt sänka glykogeninlagringen och tvärtom. Vilket inte sker.
En cell borde väl kunna rymma väldigt mycket och osmos är ju bara något som sker spontant och styr inte tillgängligheten i cellerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in