2012-03-21, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharp19
Tjena!
Jag letar efter en app till min android. Jag har letat länge men inte hittat.

Funktion:
Jag vill kunna ange en gps-koordinat, sen ha en slags kompass som alltid pekar i den riktningen.
Alltså som en kompass där man flyttar på "Norr" så den pekar till just den punkten man vill.

Förslag på användning:
Tex ponera att du är ute i skogen och fikar, lämnar fikakorgen för en prommenad, sen vill hitta tillbaka.

Tack på förhand.

Laltitude är för att hitta tillbaka till din picknick. Det sparar var du har varigt.. Men Locations har en helt bra kompass om du inte vet var solen eller nordstjärnan är .. Lycka till.
Citera
2012-03-21, 04:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omex
Laltitude är för att hitta tillbaka till din picknick. Det sparar var du har varigt.. Men Locations har en helt bra kompass om du inte vet var solen eller nordstjärnan är .. Lycka till.
Hur hittar man "locations?
Jag antar det finns i Google Maps, heter det något annat på svenska?
Citera
2012-03-22, 12:32
Medlem
CommonKnowledges avatar
Någon som vet varför MX Player startar videofilen jag trycker på för att en sekund senare gå tillbaka till listan med videofiler?
Citera
2012-03-22, 14:38
Medlem
Jag försökte få snappzmarket till min telefon, men mailet kom bara till datorn och inte till telefonen?
Citera
2012-03-22, 20:04
Medlem
bastylols avatar
Letar efter en app där jag kan streama fotboll med p2p-adresser. På datorn använder jag sopcast och undrar om det finns nåt liknande program till Android.
Citera
2012-03-22, 21:15
Medlem
Hur bestämmer man var apparna man laddar ner ska sparas?

Min son vill ta ner nya angry birds (space), men får till svar att det interna telefonminnet börjar bli fullt. Hur kan vi få telefonen att ta ner appen till sd-kortet? Eller går inte det?

Hoppas någon kan hjälpa mig, sonen är jätteledsen! Spelet släpptes i dag, säger han, och han har längtat länge och så när han ska fixa't, så går det inte...

Han har en Samsung Galaxy Ace.
Citera
2012-03-22, 21:24
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av southernchick
Hur bestämmer man var apparna man laddar ner ska sparas?

Min son vill ta ner nya angry birds (space), men får till svar att det interna telefonminnet börjar bli fullt. Hur kan vi få telefonen att ta ner appen till sd-kortet? Eller går inte det?

Hoppas någon kan hjälpa mig, sonen är jätteledsen! Spelet släpptes i dag, säger han, och han har längtat länge och så när han ska fixa't, så går det inte...

Han har en Samsung Galaxy Ace.
Tror du måste frigöra lite utrymme på det interna minnet för att tanka/installera appen sedan kan du antagligen flytta den till SD.

Finns det några spel än som utnyttjar hela skärmen till ICS exempelvis till Galaxy Nexus?
Citera
2012-03-22, 22:43
Medlem
hksnismos avatar
Dum fråga men det finnas ingen app som scannar av mobilerna man har i närheten av sig och visar vilken operatör dom har?
Citera
2012-03-22, 22:59
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Dum fråga men det finnas ingen app som scannar av mobilerna man har i närheten av sig och visar vilken operatör dom har?
Det närmaste du kan komma är den här:
https://play.google.com/store/apps/d...pp.findCarrier
Citera
2012-03-22, 23:30
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Någon som vet varför MX Player startar videofilen jag trycker på för att en sekund senare gå tillbaka till listan med videofiler?
Ingen?
Citera
2012-03-22, 23:39
Medlem
Citat:

Har samma problem med vissa .avi-filer. Samsung Galaxy S2.
Citera
2012-03-23, 00:02
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meck_leffe
Har samma problem med vissa .avi-filer. Samsung Galaxy S2.

Citat:
Ingen?

Spelaren kanske inte klarar av codec-formatet. Har ni provat någon annan och sett om det blir samma problem, med samma fil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in