2012-09-18, 18:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dtagtliw
Nu har jag letat ihjäl mig i tråden...

En app/inställning som gör att man kan ha olika "kategorier" i Galleriet med bilder, dela upp bilderna i mappar.

Har en GS3
MVH
galleriet visar ju alla mappar med bilder på telefonen, och varje plats som innehåller bilder får ju en egen mapp.
åtminstone är det så på 4.0. minns inte hur det var på 2.3.
Citera
2012-09-18, 18:41
Medlem
Dtagtliws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
galleriet visar ju alla mappar med bilder på telefonen, och varje plats som innehåller bilder får ju en egen mapp.
åtminstone är det så på 4.0. minns inte hur det var på 2.3.

Precis, men tänkte t.ex. i mappen med kamerabilderna, att man kunde t.ex. ta ut alla festbilder och lägga i en separat mapp
Citera
2012-09-18, 18:43
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Precis, men tänkte t.ex. i mappen med kamerabilderna, att man kunde t.ex. ta ut alla festbilder och lägga i en separat mapp
Lägg dem i en separat mapp, antingen i datorn eller med ett filhanteringsprogram på telefonen (t ex Astro, ES File Explorer m.fl).
Citera
2012-09-18, 18:47
Medlem
stilltons avatar
Citat:
ja, det går bra, men du kan inte göra det direkt i galleriappen vad jag vet. enklast är nog att öppna Card\DCIM\Camera (eller var du sparar bilderna) antingen på din PC och sortera bilderna där.

annars kan du öppna filhanteraren "mina filer" på telefonen och gå till external_sd\DCIM\Camera långtrycka på filen och välja flytta, sen skapa mapp eller flytta till en befintlig.

har du inget externt SD-kort ligger filerna antagligen i mappen DCIM på ditt interna minneskort.
Citera
2012-09-18, 18:52
Medlem
Dtagtliws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Lägg dem i en separat mapp, antingen i datorn eller med ett filhanteringsprogram på telefonen (t ex Astro, ES File Explorer m.fl).

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, det går bra, men du kan inte göra det direkt i galleriappen vad jag vet. enklast är nog att öppna Card\DCIM\Camera (eller var du sparar bilderna) antingen på din PC och sortera bilderna där.

annars kan du öppna filhanteraren "mina filer" på telefonen och gå till external_sd\DCIM\Camera långtrycka på filen och välja flytta, sen skapa mapp eller flytta till en befintlig.

har du inget externt SD-kort ligger filerna antagligen i mappen DCIM på ditt interna minneskort.

Tack så mycket!
Citera
2012-09-18, 18:54
Medlem
Citat:

Solid Explorer, med den får du dubbla paneler och skapar bara en mapp där du vill ha den och sen kan du helt enkelt dra filerna från en mapp till en annan, direkt i telefonen.
Citera
2012-09-18, 19:59
Medlem
JoffaJaffers avatar
Vad använder ni nu när snappz är nere?
Citera
2012-09-18, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Vad använder ni nu när snappz är nere?

mobilism
Citera
2012-09-18, 20:50
Medlem
fr0d0s avatar
Har precis köpt en S3a, hade en Xperia S innan som jag inte var nöjd med,

Men däremot hade jag Tinyshark på Xperia S som funkade utmärkt..

Men appen finns inte kvar på market längre.. Har provat Doods music men det är ju irriterande reklamrutor mellan varje låt i den appen..

Finns det något sätt att få tag på tinyshark?
Citera
2012-09-18, 20:55
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0d0
Har precis köpt en S3a, hade en Xperia S innan som jag inte var nöjd med,

Men däremot hade jag Tinyshark på Xperia S som funkade utmärkt..

Men appen finns inte kvar på market längre.. Har provat Doods music men det är ju irriterande reklamrutor mellan varje låt i den appen..

Finns det något sätt att få tag på tinyshark?
http://forum.mobilism.org/viewtopic....ilit=tinyshark
http://forum.mobilism.org/viewtopic....ilit=tinyshark
Citera
2012-09-18, 21:00
Medlem
fr0d0s avatar
Nvm var ju bara att tanka hem på http://exigocs.com/

och installera! <3
Citera
2012-09-19, 21:25
Medlem
Någon som kan tipsa om en app som kan ta bilder efter varandra, gärna många. Hade varit bra om det gick att ställa in så att den tar första efter minuten eller nåt. Och interval tiden mellan bilderna, tittade lite men inget som uppfyller kraven
Senast redigerad av Knasigaste 2012-09-19 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in