2011-12-30, 14:01
Medlem
Tenaciouss avatar
Nån som vet om det finns en app som kan sätta ihop en serie foton till rörlig gif-bild? Foton som redan är tagna med mobilkameran alltså.
Har testat några, men alla som jag prövat kräver att man tar bilder med själva programmet för att sedan sätta ihop dom automatiskt. I programmet (t.ex. GifStitch) så finns det inte heller någon funktion för att ta en serie bilder i snabb sekvens.

Alternativt om någon vet om en app som kan göra videoklipp till gif?
Citera
2011-12-31, 01:07
Medlem
bernie512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Utan att moralisera; med de priser som appar har så finns det väl absolut inte någon anledning att snuva programmerarna på deras lön? Se bara sista veckans rea på Market då appar säljs för 1 kr! Väldigt få kostar mer än 10-20 kr, och det ska väl alla ha råd med. Om inte så kanske du inte ska ha någon mobil alls ...

Väldigt sent svar till dig men jag brukar ladda ner betalappar gratis först för att se om det är något jag tycker är bra/vill använda och om jag tycker om det så köper jag det sedan. Så det kan ju även vara av den här anledningen som han du citerade vill ladda ner betalappar gratis, men troligen vill han bara inte betala.
Citera
2011-12-31, 10:43
Medlem
GlennGBGs avatar
Jag är inte så förtjust i strukturen i de sms-program jag har testat (default, handcent) - gillar inte "conversation"-läget utan skulle hellre vilja ha en klassisk struktur med mottaget skickat osv. Finns det möjligtvis någon app som behåller denna struktur eller som ger möjlighet att ändra till den?

Tack på förhand.
Citera
2011-12-31, 11:55
Medlem
Pallevantes avatar
Finns det något sätt att få docken att bara synas på default homescreen med launcher pro? Gillar att ha mina ikoner på andra screens och ha default helt clean, men nu har jag fått för mig att jag inte ska ha någon dock alls på dom screens jag har ikoner på och bara ha den på default. Går det?

Vill också ha bort sms ur notification baren. Använder handcent och när jag läst och svarat på sms ligger fortfarande ikonen kvar uppe i notifications, så kan vi ju inte ha det. Tror det är ikon från stock sms appen.
Senast redigerad av Pallevante 2011-12-31 kl. 11:58.
Citera
2011-12-31, 12:29
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Finns det något sätt att få docken att bara synas på default homescreen med launcher pro? Gillar att ha mina ikoner på andra screens och ha default helt clean, men nu har jag fått för mig att jag inte ska ha någon dock alls på dom screens jag har ikoner på och bara ha den på default. Går det?

Vill också ha bort sms ur notification baren. Använder handcent och när jag läst och svarat på sms ligger fortfarande ikonen kvar uppe i notifications, så kan vi ju inte ha det. Tror det är ikon från stock sms appen.

Ja, du kan stänga av notifications i de vanliga SMS inställningarna.
Citera
2011-12-31, 19:40
Medlem
Snoppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanowski
Kan detta göras på alla android system så som mobil eller surfplatta?
Och kan isåfall kan någon ge mig lite info typ länkar och guider?
Fast nu är det även så att man kan ladda ner betal-appar och lägga in utan att behöva roota.
Citera
2011-12-31, 22:36
Medlem
crossoftormentss avatar
vilka appar måste man ha då?
jag skulle vilja ha ett helt vanligt paint-liknande program,alternativt ta-ett-kort-och-rita-på-bilden-och-skicka-den-med-sms program
Citera
2012-01-01, 21:10
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag letar efter appar som har kuriosa inom historia. Jag blev visad en sån för nåt år sen och det var i stil med att Alexander den Store och Julius Caesar var två makthavare som hade epilepsi. Lite meninglöst kanske men ändå
Citera
2012-01-02, 03:06
Medlem
Någon som vet en app som gör att man kan få vännernas profilbild på facebook som kontakt bild i telefonboken automatiskt?
Citera
2012-01-02, 05:23
Medlem
Pringloss avatar
Någon som vet om det är på gång med temple run till android? Hade varit roligt att spela detta spel
Citera
2012-01-02, 06:08
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 132
Någon som vet en app som gör att man kan få vännernas profilbild på facebook som kontakt bild i telefonboken automatiskt?

Det behöver du väl ingen app till. Du kan bara synka telefonboken mot Facebook?
Citera
2012-01-02, 09:13
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Det behöver du väl ingen app till. Du kan bara synka telefonboken mot Facebook?

Stämmer bra. Lägg till ditt fb-konto under "Konton & Synk" och välj sedan att bara synka befintlga fb-kontakter. Då hämtas bilder från fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in