2012-03-20, 13:10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deks
google chrome finns ju i play butiken med?
GP = Google Play
Citera
2012-03-20, 15:42
Medlem
Sharp19s avatar
Android-app sökes. [Typ av gps-kompass]

Tjena!
Jag letar efter en app till min android. Jag har letat länge men inte hittat.

Funktion:
Jag vill kunna ange en gps-koordinat, sen ha en slags kompass som alltid pekar i den riktningen.
Alltså som en kompass där man flyttar på "Norr" så den pekar till just den punkten man vill.

Förslag på användning:
Tex ponera att du är ute i skogen och fikar, lämnar fikakorgen för en prommenad, sen vill hitta tillbaka.

Tack på förhand.
Citera
2012-03-20, 15:46
Medlem
Barc0s avatar
https://www.flashback.org/t1010379
Citera
2012-03-20, 15:48
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Kan tipsa om att Google Chrome släppts till Android nu i betaversion. Finns på GP att ladda ner gratis men fungerar endast till 4.0+.
Fan va bra!
'Tack för tispet!!!
Citera
2012-03-20, 17:03
Medlem
Finns det någon screencapture-app som funkar till androidtelefoner i allmänhet. Hittade 1, men den fungerade bara till galaxy-devices.

Den skall spela in video och inte bara ta bilder.
Citera
2012-03-20, 18:55
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Kan tipsa om att Google Chrome släppts till Android nu i betaversion. Finns på GP att ladda ner gratis men fungerar endast till 4.0+.
Måste understryka att den är jävligt snabb! Har tidigare använt både Dolphin och Opera som nu känns långt efter.
Citera
2012-03-20, 20:17
Medlem
wgets avatar
Jag tror att "GPS Status" har den funktionen.
Citera
2012-03-20, 20:27
Medlem
Finns det någon app som visar en exakt vad det är och hur mycket plats det tar på interna minnet och microsd kortet? Uppdelat i kategorier liksom.
Citera
2012-03-20, 20:35
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Är ute efter en riktigt bra navigationsapp som man kan använda med avstängd A-GPS, dvs. köra enbart på GPS satelliter. Funderar på Navigon då den inte kostar så mycket. Någon som har den eller har idéer på appar som passar detta?
Citera
2012-03-20, 20:50
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Är ute efter en riktigt bra navigationsapp som man kan använda med avstängd A-GPS, dvs. köra enbart på GPS satelliter. Funderar på Navigon då den inte kostar så mycket. Någon som har den eller har idéer på appar som passar detta?

Google Navigation funkar väl för detta?
Citera
2012-03-20, 22:02
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Navigon är så jävla trist som app betraktat, ett enda stort svart hål sett till antalet features. Visst, den är säkert bra på att navigera, men så sjukt tråkig att använda. CoPilot Live är mycket trevligare i så fall, finns givetvis i "gratisversion"

Waze är ytterligare ett alternativ, funkar mycket bra om man håller sig i storstäderna, poängen är att alla wazeare hjälps åt i och med sin körning att bygga statistik över hastigheten på vägarna, samt rapportera väghinder/poliskontroller/olyckor etc. Sånt skall tydligen funka även i Google Navigation numera, har inte testat...

Både Waze och Google Navigation som tidigare föreslagits kräver dock uppkoppling, de ligger konstant och tickar datatrafik för att ladda ner kartor etc. Navigon och CoPilot har ju sina kartor lokalt, så att köra med dem kostar inte en enda byte i datatrafik.
Citera
2012-03-20, 23:54
Medlem
Hej,

Jag får ett mail till min inkorg gmail på pc´n och sedan är det en sådan absurd fördröjning till det kommer till inkorgen på telefonen. Även fast jag klickar "uppdatera" i appen.
Jag går ur appan och i den igen och det är fortfarande inte där.

Finns det något annat man kan göra för att det skall komma snabbare till telefonens
inkorg?

PS. Offt.
--------------------------
Tre frågor om flashback.
1. Kan man få ett mail för varje gång någon citerar en eller liknande?
2. Hur gör ni för att hitta trådar ni startat igen? Nu lägger jag bokmärken på dem?
3. Var ställer man frågor om flashback?
Senast redigerad av Fluffig 2012-03-21 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in