2011-06-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catscan
Ingen som var på Kruthuset igår när det raidades av snuten?

Hörde bara ryktet om att dom varit där och plockat med sig all alkohol.
Någon här lär ju sitta på mer info?

Vafasen, har de riktat in sig på enbart Kruthuset och de som arrar där?
Var ju ett ANTAL undergroundfester igår.
Citera
2011-06-06, 15:55
Medlem
Imperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Vafasen, har de riktat in sig på enbart Kruthuset och de som arrar där?
Var ju ett ANTAL undergroundfester igår.

Kan ju bero på att Kruthuset är lååångt ifrån "underground" nu för tiden och att de tar ut hutlösa priser som helt enkelt är oförsvarbara som någon sorts självkostnad!
Citera
2011-06-06, 15:57
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperor
Kan ju bero på att Kruthuset är lååångt ifrån "underground" nu för tiden och att de tar ut hutlösa priser som helt enkelt är oförsvarbara som någon sorts självkostnad!

ja verkligen, det är ju som vilken klubb som helst, utan regler och bättre musik.
+ att det går en hel del rykten om annat skitigt kopplat till Kruthuset.

Men det var alltså ingen här i tråden som var där när det hände?
Jag vill ha detaljer.
Citera
2011-06-06, 15:58
Bannlyst
Okej, då löste sig det då. Tack för infon.
Citera
2011-06-07, 11:29
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
ja verkligen, det är ju som vilken klubb som helst, utan regler och bättre musik.
+ att det går en hel del rykten om annat skitigt kopplat till Kruthuset.

Men det var alltså ingen här i tråden som var där när det hände?
Jag vill ha detaljer.
vaddå för skitigt?
Citera
2011-06-08, 14:32
Medlem
"boris"s avatar
Citat:
Men det var alltså ingen här i tråden som var där när det hände? Jag vill ha detaljer.

Jag vill också veta mer om vad som hände. Och vad är det för "skitigt" som kopplas till Kruthuset?

Jag har slutat att gå dit, mest eftersom jag tycker det inte känns som en svartklubb längre. Ölen är på tok för dyr och vakterna säger till om man går utanför huset med alkohol i sitt glas. WTF liksom?
Citera
2011-06-08, 14:36
Medlem
Dessutom är ju snuten alltid närvarande :/
Citera
2011-06-08, 19:49
Medlem
Ursäkta min okunskap, men är ni fullt seriösa när ni blir förvånade över att snuten gör tillslag vid en illegal nattklubb, som man kan läsa hela 23 sidor om på Flashback? Ni vet om att polisen faktiskt har tillgång till Internet?
Citera
2011-06-08, 20:07
Medlem
catscans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Ursäkta min okunskap, men är ni fullt seriösa när ni blir förvånade över att snuten gör tillslag vid en illegal nattklubb, som man kan läsa hela 23 sidor om på Flashback? Ni vet om att polisen faktiskt har tillgång till Internet?

Allt det här sker väldigt öppet ändå, så vi röjer knappast några hemligheter här.
Citera
2011-06-08, 20:30
Medlem
Citat:
Allt det här sker väldigt öppet ändå, så vi röjer knappast några hemligheter här.
Är detta fullt seriöst? Menar du alltså att polisen vet om att detta försigår och har försigått ett bra tag, men dom låter det fortskrida? Medans dom lägger ENORMA resurser på att ta cannabis-brukare så låter man öppen illegal försäljning av alkohol existera menar du..? Skulle iofs inte förvåna mig, Sverige är ett land med en jävla massa hycklare ändå
Citera
2011-06-08, 21:29
Medlem
Citat:
Är detta fullt seriöst? Menar du alltså att polisen vet om att detta försigår och har försigått ett bra tag, men dom låter det fortskrida? Medans dom lägger ENORMA resurser på att ta cannabis-brukare så låter man öppen illegal försäljning av alkohol existera menar du..? Skulle iofs inte förvåna mig, Sverige är ett land med en jävla massa hycklare ändå

Där tar du det fel, polisen borde ge fan i borde svartklubbar som sköter sig (läs, ej kriminella svartklubbar) och folk som röker weed. Så du menar alltså att en svartklubb där likasinnade träffas och festar under mer eller mindre ordnade former är värre än att röka? Nej det är det inte, det är lika ofarligt. Legaliserade både och säger jag och sen kan polisen och staten sluta blanda sig i vad jag själv vill peta i mig för substanser och vart jag vill festa.

Sverige är som resten av världen fylld med hycklare, inklusive dig själv.

Någon som vet mer om det där "skumma affärer" gällande Kruthuset som det nämndes tidigare? Smuggel öl eller är det grövre ni pratar om?
Citera
2011-06-08, 22:49
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Det är inte olagligt att sälja alkohol på privata tillställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in