2011-06-08, 22:50
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Någon som vet mer om det där "skumma affärer" gällande Kruthuset som det nämndes tidigare? Smuggel öl eller är det grövre ni pratar om?
Polisens narkotikaspan tröttnade väl även dem på de hutlösa priserna i baren.
Citera
2011-06-09, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Det är inte olagligt att sälja alkohol på privata tillställningar.

Det gäller väl dock under förutsättningen självkostnadspris om jag inte minns heeeelt fel?
Citera
2011-06-09, 16:46
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Det gäller väl dock under förutsättningen självkostnadspris om jag inte minns heeeelt fel?
Jo, jag tror det. Vet dock inte hur de kommer undan det.
Citera
2011-06-09, 17:08
Bannlyst
Citat:
Jo, jag tror det. Vet dock inte hur de kommer undan det.

Det är väl just det de inte gör längre antar jag, baserat på tidigare talare då jag själv aldrig besökt KH, vad jag vet.
Sett många klubbar genom åren som börjat med riktiga Systembolagspriser på bärsen men efter knappt ett år tar pub-priser, för samma - sketna - fisljumna - 33cl's burk. Ja, jag är bitter men inser samtidigt visionerna vissa arr kan ha varpå baren är ett ställe där inte bara ölen utan även pengarna flödar.
Citera
2011-06-11, 10:43
Medlem
"boris"s avatar
Nu är det slut iallafall. Åtminstone ett tag framöver. http://imm.io/6lir

Vi behöver ett nytt Tritnaha i Stockholm! http://sv.wikipedia.org/wiki/Tritnaha
Citera
2011-06-12, 16:21
Medlem
hesten303s avatar
Tur då att det finns en massa andra ställen att besöka i och utanför stan!
Citera
2011-06-12, 16:29
Medlem
Stressoraklets avatar
Warehouse fick besök av farbror blå även dom igår vad jag hört? Any first hand vitnesses?
Citera
2011-06-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Warehouse fick besök av farbror blå även dom igår vad jag hört? Any first hand vitnesses?

Åhfan. Vad var det för event där igår? Tror inte jag hade något på min lista som skulle husera där.
Tråkigt, för Warehouse är riktigt jävla fet lokal.
Citera
2011-06-12, 22:01
Bannlyst
Citat:
Åhfan. Vad var det för event där igår? Tror inte jag hade något på min lista som skulle husera där.
Tråkigt, för Warehouse är riktigt jävla fet lokal.

Får väl citera mig själv då det var lite sent att edit:a.
Vad jag förstod det som från en vän så var det Daniel Bell-festen på Warehouse.
Citat: "snuten kom och stal all kröka från haket, musiken stängdes av och festen tog slut innan man ens sett röken av Mr Bell"

Trist. Vem va det som arrade? Eie?
Citera
2011-06-12, 22:23
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Får väl citera mig själv då det var lite sent att edit:a.
Vad jag förstod det som från en vän så var det Daniel Bell-festen på Warehouse.
Citat: "snuten kom och stal all kröka från haket, musiken stängdes av och festen tog slut innan man ens sett röken av Mr Bell"

Trist. Vem va det som arrade? Eie?
Tror det var Kruthuset som skulle stå för det först men sen bollades det över på Eie när dom fick issues.
Citera
2011-06-13, 00:35
Medlem
Sichtis avatar
Folk undrar varför kruthuset lägger ner när den här tråden om haket också är den som det diskuteras mest i, i denna forumdel på ett kommersiellt forum som Flashback.

Kruthuset som allt annat sådant här var ok när allt började men sen i slutändan handlar allt bara om pengar och det slutar existera en själ i projektet. Då spelar det ingen roll vem som står och snurrar plattor.

Till 98% vill bara åt våra pengar och fylla sitt ego men man glöms snabbt bort i utelivet och det som var igår var igår och det som är nu är det som räknas!
Senast redigerad av Sichti 2011-06-13 kl. 00:40.
Citera
2011-06-13, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Folk undrar varför kruthuset lägger ner när den här tråden om haket också är den som det diskuteras mest i, i denna forumdel på ett kommersiellt forum som Flashback.

Kruthuset som allt annat sådant här var ok när allt började men sen i slutändan handlar allt bara om pengar och det slutar existera en själ i projektet. Då spelar det ingen roll vem som står och snurrar plattor.

Till 98% vill bara åt våra pengar och fylla sitt ego men man glöms snabbt bort i utelivet och det som var igår var igår och det som är nu är det som räknas!

Javisst, en del som sägs här kanske gör polisen lite mer sugna på att rycka in men samtidigt är det ju inget hemligt som försiggår skulle jag vilja påstå. Om du vill utveckla så får du gärna göra det, antingen här eller PM.

Det är alltid bäst/bättre i början. Då är det eldsjälarna som hittar dit, så är det gällande alla klubbar tycker jag. Kanske får arrangörer storhetsvansinne? Å andra sidan banar det ju bra mycket mer möjligheter för dom om de får in mer pengar till framtida events med större artister m.m.
Självklart finns det många klåpare i den här stan som tar de pengarna i egen ficka men samtidigt många som faktiskt levererar, gång efter gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in