Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Att ni har så svårt att förstå. Jag har aldrig sagt att det inte kan vara så. Det jag säger är att oftast så ligger något äldre trauma bakom. Det står också att det inte behöver vara någon farlig utsatt situation för att en freezereaktion ska utlösas utan det räcker med att det kanske lite liknar den tidigare reaktionen, det kan vara en plats (toalett), det kan vara en doft, ett ljud.
Detta förnekar ni konsekvent utan säger att det är själva våldtäkten som utlöser reaktionen. Därför frågar jag er när tjejen i Visbyfallet börjar visa tendenser på fawningtillstånd? Eller vad det nu är som gör att hon gör som hon gör istället för att göra motstånd om hon nu verkligen inte ville följa med in på toaletten för att ha sex.
Förstår du inte skillnaden i det du påstår att jag säger jämfört med vad jag faktiskt säger?
Du har visat prov på att inte förstå sådana skillnader tidigare också. Du verkar ha svårt med det.
Nej Jocke, jag har aldrig påstått att freeze/fawning inte kan bero på ett eventuellt tidigare trauma. Dessutom noterar jag att du försöker briljera med dina bristande läsförståelse på engelska. Ordet OFTEN betyder inte OFTAST som du vill göra gällande, det betyder OFTA. Hoppas du åtminsone förstår skillnaden på svenska.
Vad bygger du din halmgubbe på? Har den 17 åriga flickan tidigare påvisat en toalettfobi? Brukar hon bli lealös och handlingsförlamad av skräck varje gång hon måste kissa? Eller menar du att hon allt som oftast drabbats av freeze/fawning när hon är i närheten av 30 åriga män?
Varför är det helt uteslutet i din värld att freeze/fawning kan bero på realisationen att den 30 åriga mannen kommer att våldta henne?
Vad är mest troligt enligt dig Jocke?
Du kanske skulle ta av din extremt tätt stickade offerkofta och stå för det du ger uttryck för.
Återigen försöker du din vana trogen att tillskriva andra åsiker eller ståndpunker de gett uttryck för.
Vore välkommet om du åtminstone en enda gång svarar på frågor du fått.