Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Du får för fan ge dig och börja svara på frågor istället. Hur jävla svårt ska det vara.
När man bara har muntlig bevisning i form av målsägarens berättelse, vilket är väldigt vanligt, anser du då att det är väldigt viktigt att man kan göra säkra bedömningar kring om målsägaren är trovärdig eller inte?
Anser du att en rättspsykolog rimligtvis bör ha en bättre förmåga att avgöra om en person är trovärdig eller inte jämfört med en nämndeman t.ex.?
Att du tar upp sådana saker som du gör är jävligt dåligt. Hur många kommentarer har jag skrivit om det fallet? Om det är så att en 13 åring har haft sex med 24 personer redan i sitt liv kan det vara så att den tjejen både beter sig och ser äldre ut än de 13 år hon är?
Du är ju jävligt mån om att vad en person säger ska utgöra sanningen varför är du inte det i det fallet? Jag kan ju ställa lika dumma frågor till dig.
Och ditt sista stycke. Jag har ju gång på gång på gång svarat dig att det finns i en stor andel av fallen ingen annan bevisning än målsägarens berättelse samt "vittnen" som återberättar det målsägaren berättat för dem. (Ofta kompisar).
Du har fortfarande inte svarat på vad dessa läkarundersökningar ska tillföra för bevisning?
(Det enda du svarat är Visbyfallet då han tydligen ska ha varit drogpåverkad)
Vilken annan bevisning ska dessa läkarundersökningar tillföra i dessa "nya" fall? Det finns ju ingen teknisk bevisning i dessa ord mot ord fall där endast muntlig bevisning finns.
Rätt spännande att du återigen kräver svar samtidigt som du i vanlig ordning varken svarar på frågor eller vill stå för vad du påstår.
Du skriver "Att du tar upp sådana saker som du gör är jävligt dåligt. Hur många kommentarer har jag skrivit om det fallet? Om det är så att en 13 åring har haft sex med 24 personer redan i sitt liv kan det vara så att den tjejen både beter sig och ser äldre ut än de 13 år hon är?"
Varför är det dåligt Jocke?
Varför köper du vad de två 16 åriga gossarna säger sig ha hört? Varför är subjektiva spekulationer om ett barns utsende relevant?
Varför köper du dessa vittnesmål från GM markant yngre kompisar? Varför anser du att de är trovärdiga?
Samtidigt skriver du detta vad gäller målsägande: "Jag har ju gång på gång på gång svarat dig att det finns i en stor andel av fallen ingen annan bevisning än målsägarens berättelse samt "vittnen" som återberättar det målsägaren berättat för dem.".
Varför anser du att vittnen för tilltalad är trovärdiga?
Varför är vittnen för målsägande enlugt dig aldrig tillförlitliga?
Och som efterfrågats gång på gång, kan du presentera några domar baserade enbart på de kriterier du beskriver?