2026-09-30, 17:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om du gillar att våldta någon i ett tillstånd av freeze så är det inte särskilt långt ifrån att gilla att knulla någon som sover/ är död.

Det går liksom INTE att missa att personen inte är frivilligt aktivt deltagande.

Så kalla mig inte för sjuk.

Att vilja knulla någon som inte samtycker eller inte kan samtycka ligger på en skala där den värsta i den parafila skalan är en död människa.

Nu fick du något annat att gräva i .

Jag vidhåller att du verkar vara en djupt störd människa. Eller kanske rättare sagt en person med sådana åsikter som tillskrivs de som kallas feminazis.

Är det OK för en kvinna att vara undergiven och väldigt passiv i sexet? Är det OK för en kvinna att tända på att vara dominerad och passiv i en sexuell situation?
Citera
2026-09-30, 17:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är ju bara för mycket att du tror på och för vidare denna smörja att den som reagerar med freeze oftast varit med om ett allvarligare trauma än en våldtäkt tidigare.

En våldtäkt utlöser ofta en freezereaktion oavsett om du varit traumatiserad tidigare eller inte.

För det första var har jag någonsin skrivit att de ofta har varit med om ett allvarligare trauma än våldtäkt tidigare?

Nu är det upp till dig att visa det.

Jag tror faktiskt att du är så hjärntvättad att du läser vad du vill att det ska stå. Eller så är du så triggad att du bara måste skriva av dig de första känslorna som kommer över dig.
Konstigt att du som säger dig vara utbildad inom psykologi inte ser detta.

Citat:
Why Do People Experience the Freeze Response?
The freeze response is often rooted in past traumatic experiences. When someone has faced significant trauma, such as childhood abuse, sexual assault, or domestic violence, their body and mind can become conditioned to freeze when faced with situations that feel even remotely similar, even if they’re not actually dangerous. This is a common reaction among trauma survivors, as their nervous systems have been trained to respond this way in the presence of perceived danger.

Common triggers for the freeze response can include:

Stressful situations: Even everyday stressors, like a difficult conversation with a partner, can activate this response.
Reminders of past trauma: Sights, sounds, or even smells that recall a previous traumatic event can trigger the freeze response.
Overwhelming emotions: Intense feelings of anxiety, panic attacks, or a sense of dread can cause someone to freeze.
Citera
2026-09-30, 17:48
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag märker tydligt att du inte förstår varför du inte kan ställa den frågan såsom du ställer den gällande det specifika fallet.

Tala om för mig när tjejen bestämmer sig för att sätta dit killen för våldtäkt?
(Om jag ställer dig den frågan kanske du får en hint om varför det är korkat av dig att ställa frågan som du gör till mig)
Nu får du väl ändå skärpa dig.

Vem är det som våldtagit den andra?

Men iof är jag inte särskilt förvånad efter att ha läst all din kvinnofientlighet. Blev du avvisad av mamma som liten?
Citera
2026-09-30, 17:54
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag vidhåller att du verkar vara en djupt störd människa. Eller kanske rättare sagt en person med sådana åsikter som tillskrivs de som kallas feminazis.

Är det OK för en kvinna att vara undergiven och väldigt passiv i sexet? Är det OK för en kvinna att tända på att vara dominerad och passiv i en sexuell situation?
Det är okej om det är vad hon vill. Men det förutsätter att du vet att det är hennes vilja. Men du lär ju ändå vara uppmärksam på om hon njuter eller inte. Det säger en hel del.

Gillar du att sätta på kvinnor som inte uppvisar sexuell njutning och inte deltar aktivt i sexet?
Citera
2026-09-30, 17:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
För det första var har jag någonsin skrivit att de ofta har varit med om ett allvarligare trauma än våldtäkt tidigare?

Nu är det upp till dig att visa det.

Jag tror faktiskt att du är så hjärntvättad att du läser vad du vill att det ska stå. Eller så är du så triggad att du bara måste skriva av dig de första känslorna som kommer över dig.
Konstigt att du som säger dig vara utbildad inom psykologi inte ser detta.

Nå, ska du förneka det ytterligare gånger?

Varifrån får du "oftast" ifrån?

Varför minimerar du kvinnors upplevelser av våldtäkt?

Har du stått anklagad?

Citat:
Att ni har så svårt att förstå. Jag har aldrig sagt att det inte kan vara så. Det jag säger är att oftast så ligger något äldre trauma bakom. Det står också att det inte behöver vara någon farlig utsatt situation för att en freezereaktion ska utlösas utan det räcker med att det kanske lite liknar den tidigare reaktionen, det kan vara en plats (toalett), det kan vara en doft, ett ljud.

Detta förnekar ni konsekvent utan säger att det är själva våldtäkten som utlöser reaktionen. Därför frågar jag er när tjejen i Visbyfallet börjar visa tendenser på fawningtillstånd? Eller vad det nu är som gör att hon gör som hon gör istället för att göra motstånd om hon nu verkligen inte ville följa med in på toaletten för att ha sex.

Förstår du inte skillnaden i det du påstår att jag säger jämfört med vad jag faktiskt säger?

Du har visat prov på att inte förstå sådana skillnader tidigare också. Du verkar ha svårt med det.
Citera
2026-09-30, 17:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är okej om det är vad hon vill. Men det förutsätter att du vet att det är hennes vilja. Men du lär ju ändå vara uppmärksam på om hon njuter eller inte. Det säger en hel del.

Gillar du att sätta på kvinnor som inte uppvisar sexuell njutning och inte deltar aktivt i sexet?

Ta bort mig. Det är bäst att jag skriver att mina egna preferenser inte har något med detta att göra.

Är det OK för en man att tända på att en kvinna är undergiven och passiv? (Svara bara på frågan).
Citera
2026-09-30, 18:01
Medlem
Citat:
Det är dags för dig att hänvisa till något inlägg där jag ska ha skrivit det du påstår att jag har skrivit annars får du sluta med det du håller på med.

Du vägrar ju stå för ditt påstående att det inte kan vara fråga om en hotfull och/eller utsatt situation om inga fysiska skador finns.

Du vägrade konstant stå för din åsikt trots att du fick det både citerat och länkat minst tre gånger.

Så jo du har visat om och om igen att du aldrig står för dina påståenden.
Citera
2026-09-30, 18:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ta bort mig. Det är bäst att jag skriver att mina egna preferenser inte har något med detta att göra.

Är det OK för en man att tända på att en kvinna är undergiven och passiv? (Svara bara på frågan).
Det är okej så länge det är med en vuxen kvinna.

Tänder han på att kvinnan inte visar njutning?

Det säger en hel del om hans psykologiska utveckling.
Citera
2026-09-30, 18:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nå, ska du förneka det ytterligare gånger?

Varifrån får du "oftast" ifrån?

Varför minimerar du kvinnors upplevelser av våldtäkt?

Har du stått anklagad?

Här är vad du påstår att jag skrivit. (Min fetning).
Det du skriver där är lögn. Visa nu var jag har skrivit att de oftast varit med om ett allvarligare trauma än våldtäkt?
Citat:
Det är ju bara för mycket att du tror på och för vidare denna smörja att den som reagerar med freeze oftast varit med om ett allvarligare trauma än en våldtäkt tidigare.
Citera
2026-09-30, 18:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Här är vad du påstår att jag skrivit. (Min fetning).
Det du skriver där är lögn. Visa nu var jag har skrivit att de oftast varit med om ett allvarligare trauma än våldtäkt?
Eftersom du inte anser att våldtäkten i sig utlöser freeze och att de "oftast" varit med om ett tidigare trauma.

Var får du oftast ifrån i texten du citerar?
Citera
2026-09-30, 18:08
Medlem
Citat:
Alltså du måste ju ha något allvarligt fel gällande läsförståelse eller vad gäller språk och kommunikation! Hur kan du få det till att jag försöker tillskriva dig en åsikt när jag ställer nedanstående frågor?

Detta har naturligtvis både du och Cinmik "missat" att bemöta. Du får nu en ny chans.

Hur tolkar du det de säger? Håller du med dem?
Vad skulle detta innebära för alla män som har sex om de fick som de vill?

Nej Jocke, vilket du redan vet.

Vad skulle det innebära för alla kvinnor som om alla män hade samma skeva syn som du på sex?

Hur tror du de skulle tolka dina påståenden att det alltid är kvinnans eget fel att det skedde en våldtäkt?
Citera
2026-09-30, 18:12
Medlem
Citat:
Här är det ju du som klistrar på mig en åsikt som jag aldrig har gett uttryck för.

Hur var det nu du beskrev de där personerna?

Har du inte? Lustigt, det är nog bara du som inte fattar vilken skev syn du har på flickor och kvinnor. Och dina desperata försök att smutskasta och skuldbelägga brottsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in