2026-09-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag börjar känna jävligt starka känslor mot dig. Du är en jävligt ohederlig person. Ljuger hela jävla tiden.

Nu får du ta och visa var jag skriver det du säger att jag tycker.

I det fallet du tar det ifrån skriver jag tvärtom att jag har för mig att killen i förhör säger att när han märker att tjejen inte är helt med på banan längre så slutar han och det är väl precis så man ska agera?

Visa nu var jag har skrivit att det är helt OK att sätta på någon som är redlöst berusad bara man slutar när personen återfår sansen.

jag har hela tiden skrivit tvärtom att killen säger att han slutade när han tyckte att hon började bli lite frånvarande. Det är en jävla skillnad.

Så du har inte oavbrutet menat att om någon flera gånger avvisat att följa med någon för sex så är det ohyggligt svårt att inte förstå att det betyder nej sex på andra ställen?

Gällande Ljusdal så försöker du få det till att tjejen var drivande. Detta trotts att minst 3 vittnen beskrivit BO som gravt berusad och att GM trotts detta forsatt att truga i BO mer sprit. GM själv har sagt rill minst 2 personer att BO var så full att han var tvungen att bära upp henne till bostaden. Du har flertalat gånger hävdat att GM inte utnyttjat BOs utsatta situation.

Så jo Jocke, även om du själv inte förstår att du faktiskt konsekvent väljer att bortse från att någon sagt nej, varit redlöst berusad och så vidare. Du hävdar att det varit helt omöjligt för GM i båda fallen att förstå vad de gjorde.

Så jo, du herr Guzman uttrycker att det är helt ok att tolka ett nej till en specifik situation som ett ja till exakt allt annat.

Att minst 3 personer uppger att BO var gravt berusad. Och att GM själv uppgett till minst 2 personer att BO var så kraftigt berusad att han fick bära upp henne till bostaden innan han började sätta på henne.

Så summa sumarum uttrycker du att du anser att båda gärningarna är helt ok.
Citera
2026-09-19, 13:01
Medlem
Citat:
Återigen ett bevis på att det här med uppsåt och hur den anmälde parten har upplevt situationen inte spelar någon som helst roll för er.
Vi har ju tjatat till vägs ände om det här med samtycke.

Vad är ett samtycke? Måste det vara verbalt? Måste det finnas dokumenterat på film? Kontrakt?
Kan ett samtycke vara ett s.k. tyst samtycke? Om en person rimligen uppfattar att denne får ett tyst samtycke tycker du då att det är en våldtäkt ändå ifall det skulle vara så att den andra parten i efterhand säger att det inte var frivilligt från dennes sida?.

Fundera ett tag på detta.

Ja, har den ena parten inte på något vis påvisat intresse, frivillighet eller samtycke så är det våldtäkt.

Menar du att så länge GM uppger att han trodde att det var ok så ska det räcka?

Det är alltså därför du försvarar någon som trotts upprepade nej väljer att våldta någon på en toalett är vit som snö.

Likaledes kunde ju enligt dig Jocke, inte GM som satt på en däckad tjej inte på något sätt uppfatta att han begick ett brott.

När enligt dig är det fråga om en våldtäkt? Tydligen inte när den ene inte frivilligt deltar eller samtycker i alla fall.
Citera
2026-09-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om du menar att härskartekniker är något som bör tas på allvar, vad säger det då om dig?

Ditt sätt att uttrycka dig dryper av härskarteknik.

Jag tror faktiskt inte du kan hitta en enda användare med över 100 inlägg som inte har använt sig av härskartekniker.

Hur då Jocke?
Citera
2026-09-19, 13:03
Medlem
Citat:
Räknade du bort den fjärdedel av anmälningarna av våldtäkt som inte har hänt eller inte var en våldtäkt?

Ni säger ju att majoriteten av våldtäkterna inte anmäls överhuvud taget. Har du tagit med det i dina beräkningar?

Nu har du inte läst igen Jocke. Läs om och fundera ett varv till.
Citera
2026-09-19, 13:08
Medlem
Citat:
Hur kan du få det till att om de advokater som jobbar med detta i praktiken säger att de tycker att lagen är rättsosäker så betyder det att de inte tycker att sex ska vara frivilligt?

Var har jag påstått att advokaterna inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidorna?
Är det det du tror att vi argumenterar emot? Att vi inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidor?

Du är så indoktrinerad och hjärntvättad så du har fullständigt tappat ditt förnuft. Fullständigt!!!!!!!!!!

Återigen precis noll svar. Snacka om att se stixkan i sin broders öga men inte bjälken i ditt eget.

Hur aktuell är din inklistrade AI text? Hur skrev du promten? Vilka källor hänvisade din AI drapa?

Och du missade med precition att ignorera att sveriges högsta jurister har byggt upp praxis genom vägledande domar.

Jag är medveten om kritiken sedan runt 2018.
Citera
2026-09-19, 13:09
Medlem
Citat:
Om du gör googlingen själv så får du med källhänvisningarna.

jag har skickat många länkar till dig där advokater och andra jurister och granskande journalister säger samma sak så du har fått gott om källhänvisningar.

en stor andel av brottsmålsadvokaterna anser att samtyckeslagen är rättsosäker.

Och vad tycker juristdomare? Målsägarbiträden? Högsta domstolen?
Citera
2026-09-19, 13:17
Medlem
Citat:
Jag tycker att du ska bevisa det du påstår att jag har sagt istället. Här ljuger du igen och jag är otroligt trött på dina lögner om vad jag har skrivit. Du är otroligt oärlig och ful i ditt sätt att vara eller så är det så att du är så hjärntvättad att du ser det du vill istället för vad som faktiskt skrivs.

Jag har aldrig skrivit att ett nej automatiskt betyder ja till allting annat. Visa var jag har skrivit det!!!

Det jag skrev var att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat. Det är en otroligt stor skillnad mot det du påstår att jag har skrivit.

Om du säger nej till att äta fisk betyder det automatiskt att du inte vill äta något annat heller?
Om du säger nej till att titta på Gudfadern betyder det automatiskt att du inte vill titta på någon annan film heller?
Om du säger nej till analsex betyder det automatiskt att du inte vill ha någon annan typ av sex heller?
Om du säger nej till att ha sex i bilen betyder det per automatik att du inte kan vara intresserad av att ha sex någon annan stans heller?
Om du inte vill följa med på en lång promenad betyder det per automatik att du inte vill ta en kort promenad heller?

Läs din egen drapa och fundera på vad du förmedlar.

Nej, om jag tackat till att äta fisk med dig kan du inte anta att jag vill äta palt med dig.

Lika lite antar en normalt funtad person att flertalet nej till A inte även betyder nej till B från en person du nyss mött.

Speciellt inte om ditt utvalda offer som du under några minuter försökt övertala till sex konsekvent avvisar dig.

Menar du att du fortsätter tjata på ett krogragg? Om du blir avvisad av en tjej du pratat med i nån minut, fortsätter du tjata då? Nähä, du vill inte ha sex hos mig, vill du ha sex i min bil? Nähä, vill du ha sex i ett tält? Och så vidare.
Citera
2026-09-19, 13:23
Medlem
Citat:
Återigen en lögn i ditt inlägg. Patetisk är nog rätt ord att beskriva dig med. En sorglig patetisk person som beljuger andra för att försöka få dem att se dåliga ut. Otäck är ett annat ord som kommer för mig när jag ska beskriva vad jag känner för dig.

Jag har skrivit att killen i fallet som ditt påstående härrör till säger att han slutar när han tycker att tjejen inte verkar vara med riktigt längre.

En jävla skillnad mot vad du påstår att jag har skrivit.

Jag har skickat bevis till dig på personer som granskat hundratals fall som säger det. Det räcker gott och väl.

Du har alltså inte hävdat att du anser att GM som blivit dömd i 2 instanser är en hyvens kille som blivit felaktigt dömd?

Hundratals fall? Hur många domar avseende oaktsam våldtäkt finns det?

Vilket år lade David Massi upp youtubeklippet? När var riksdagssemeinariet?

Du skriver hundratals. Från att lagen infördes 2018 fram till slutet av 2025 finns det 140 domar.

Så, Jocke, vilket år hade de granskat de enligt dig hundratals domarna?
Citera
2026-09-19, 13:25
Medlem
Citat:
Jag förstår att det i din värld inte spelar någon roll eftersom det är våldtäkt om någon säger att det är våldtäkt. Sjuk inställning att det inte ska spela någon roll.

Hur kan du motivera att det inte ska spela någon roll i en bedömning av vad som har hänt och om det som har hänt ska betecknas som en våldtäkt eller inte?

Han höll i henne hårt om höften och slet sedan av hennes trosor eller han lade sina händer på hennes höft och tog sedan av trosorna.

Ingen skillnad enligt dig?

Om någon drar ner dina byxor mitt på stan, lägger du vikten på hur de drogs ner? Eller det faktum att de drogs ner?
Citera
2026-09-20, 06:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du har alltså inte hävdat att du anser att GM som blivit dömd i 2 instanser är en hyvens kille som blivit felaktigt dömd?

Hundratals fall? Hur många domar avseende oaktsam våldtäkt finns det?

Vilket år lade David Massi upp youtubeklippet? När var riksdagssemeinariet?

Du skriver hundratals. Från att lagen infördes 2018 fram till slutet av 2025 finns det 140 domar.

Så, Jocke, vilket år hade de granskat de enligt dig hundratals domarna?

Vem har sagt att vi bara pratar om fall där det döms till oaktsam våldtäkt? I Sverige döms folk till våldtäkt enbart på tjejens berättelse och att hon har berättat för ett par kompisar. Kom in in matchen.
Nu drar du återigen till med något för att försöka få mig att se dum ut. Visa i vår konversation att jag och de som jag refererat till bara pratar om oaktsamma våldtäkter.

Så Humbug kan du inte göra det så avslöjas du återigen som en lögnare.
Citera
2026-09-20, 07:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Läs din egen drapa och fundera på vad du förmedlar.

Nej, om jag tackat till att äta fisk med dig kan du inte anta att jag vill äta palt med dig.

Lika lite antar en normalt funtad person att flertalet nej till A inte även betyder nej till B från en person du nyss mött.

Speciellt inte om ditt utvalda offer som du under några minuter försökt övertala till sex konsekvent avvisar dig.

Menar du att du fortsätter tjata på ett krogragg? Om du blir avvisad av en tjej du pratat med i nån minut, fortsätter du tjata då? Nähä, du vill inte ha sex hos mig, vill du ha sex i min bil? Nähä, vill du ha sex i ett tält? Och så vidare.

Jag tycker att du ska läsa det jag skrev en gång till och starkt fundera på om inte jag har rätt när jag påstår att du är så indoktrinerad, så hjärntvättad att du bara ser det du vill se när du läser.

Kan du förklara varför tjejen fortsätter att prata med killen som hon så otroligt tydligt avvisat och har noll intresse för? Kan du förklara för mig varför hon är så intresserad av att höra vad han har att säga så att hon tänker gå in på en toalett för att höra vad han har att säga? (Det är vad du påstår att hon tänker).

Om du tycker att mitt påstående att om en person har sagt nej till sak A faktiskt inte betyder att personen inte kan tänka sig sak B är så otroligt orimligt att du förlöjligar mig så vill jag nu få en rimlig förklaring till frågan här ovan.
Citera
2026-09-20, 07:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och vad tycker juristdomare? Målsägarbiträden? Högsta domstolen?

Flera av advokaterna som uttalat sig jobbar på båda sidorna så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in