2026-09-30, 11:42
Medlem
Efter att ha lyssnat på Thand idag så blir det uppenbart att C inte bara kräver att V står utanför regeringen utan de ska inte heller få igenom någon ekonomisk politik. Det blir nog omöjligt att bilda en vänsterregering.

Lika omöjligt verkar det vara med en Tidö-regering stödd av C. Extraval är det som ligger närmast.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
I sådana fall finns inga röda linjer alls, för det finns ett enda parti som säger att de inte kommer samarbeta med X ens om Sverige hamnar i ett existentiellt krig.

Så grattis, du har gjort begreppet "röd linje" helt poänglöst.

Absolut inte.

Har du någonsin hört Åkesson eller Kristersson säga att V inte har rätt till sin åsikt, eller att de vägrar lyssna på vad Nooshi Dagostar har att säga? Nej just det, de lyssnar uppmärksamt, tar till sig och framför sedan sin egen åsikt.

Det C och S gör mot andra partier är något helt annat. De vägrar lyssna. De vägrar vara i samma rum. De pratar med "alla andra utom vissa". Det är detta som är så barnsligt och tramsigt och som förstör hela processen. Det är vad vi kallar för "Röda linjer".
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ja, helt hysteriska scheman. Tycker både Dadgostar och Åkesson har sett väldigt slitna nu efter valet.

Jag tror också Svantesson var på tal men att hon klev tillbaka för UK. Jag får ändå känslan att hon skulle vara intresserad. Men jag tror moderaterna vill ha Strömmer som nästa ledare.
Ja, Strömmer är klockren. Han kommer sopa banan med resten av partiledarna. Många knegare gillar honom också.
Citera
2026-09-30, 11:43
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ja, helt hysteriska scheman. Tycker både Dadgostar och Åkesson har sett väldigt slitna nu efter valet.

Jag tror också Svantesson var på tal men att hon klev tillbaka för UK. Jag får ändå känslan att hon skulle vara intresserad. Men jag tror moderaterna vill ha Strömmer som nästa ledare.

Den som borde vara mest sliten är definitivt surpuppan Magda. Hon är totalt körd.
Citera
2026-09-30, 11:44
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
V röstade på Norlén för att jävlas med S tror jag.

Allra främst för att jävlas. Men nog också för att de tror att Andreas Norlén kommer sätta mycket högre press på Magdalena Andersson, press som konkret kan leda till att man släpper in (V) i regering för att undvika extraval.
Citera
2026-09-30, 11:45
Medlem
Mr-Laheys avatar
verkar som att det kommer bli en S MP regering med en blågul budget igen?
Citera
2026-09-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Allra främst för att jävlas. Men nog också för att de tror att Andreas Norlén kommer sätta mycket högre press på Magdalena Andersson, press som konkret kan leda till att man släpper in (V) i regering för att undvika extraval.
Vilken regering tänker du på då?
Citera
2026-09-30, 11:48
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pe3Bo/jimmie-akesson-rimligt-att-centerpartiet-overger-sina-roda-linjer

Åkesson om C: Måste flytta på sig

Känns väldigt rimligt ändå att C slutar med lekstugan och sätta sig ner vid samma bord som SD. Det kommer gynna alla partierna på den sidan i längden. C får igenom sin politik betydligt bättre med SD än om de suttit på vänsterkanten.

Det kommer inte ske. Aldri, undantaget att ett 3:e världskrig utbryter möjligtvis där C tvingas vända om.
C kommer i sista momangen när det är skarpt läge inför ett nyval acceptera V ministrar.
Citera
2026-09-30, 11:48
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Vilken regering tänker du på då?

1. M+KD+L med C och SD som stödpartier.

2. Ingen. Extraval där Tidö troligtvis vinner.
Citera
2026-09-30, 11:49
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Blir det extraval så stannar jag hemma och skiter I att rösta.
Citera
2026-09-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Efter att ha lyssnat på Thand idag så blir det uppenbart att C inte bara kräver att V står utanför regeringen utan de ska inte heller få igenom någon ekonomisk politik. Det blir nog omöjligt att bilda en vänsterregering.

Lika omöjligt verkar det vara med en Tidö-regering stödd av C. Extraval är det som ligger närmast.
Kan man tänka sig att det finns någon i C som vill försvara demokratin och därför avstår från att rösta mot Uffe? Det behövs ju så lite för att kommunisterna kammar noll . PÅ RIKTIGT.
Citera
2026-09-30, 11:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut inte.

Har du någonsin hört Åkesson eller Kristersson säga att V inte har rätt till sin åsikt, eller att de vägrar lyssna på vad Nooshi Dagostar har att säga? Nej just det, de lyssnar uppmärksamt, tar till sig och framför sedan sin egen åsikt.

Det C och S gör mot andra partier är något helt annat. De vägrar lyssna. De vägrar vara i samma rum. De pratar med "alla andra utom vissa". Det är detta som är så barnsligt och tramsigt och som förstör hela processen. Det är vad vi kallar för "Röda linjer".
Där håller jag helt med dig.

Att rösta på någon som företrädare för att ha "röda linjer" är helt efterblivet och odemokratiskt. Alla måste ju leva med varandra i alla fall i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in