Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Jag föredrar nog personligen Vänsterpartiet i regering, därför det lär leda till kollaps av regeringen inom något år. De är för dysfunktionella för att det ska hålla.
Ja, vissa missförtroendeomröstningar kommer nog att äga rum, kommer nog få vänstern att fallera totalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conny63
Är den nån som förstår hur dessa partier skall kunna samarbeta? för mig är det otänkbart med deras politik . Vilka minister poster skall fördelas . Jag får inte ihop det i rödgröna röran .
Nej, jag tror de inte själva vet hur de skall kunna samarbeta. Partierna på Magdalenas sida har helt olika politik. Centern har en borgerlig politik, skulle få igenom sin politik bättre med att samarbeta med Tidö.
Vänsterpartiet och Miljöpartiet är för extrema, Socialdemokraterna kommer aldrig att låta Vänsterpartiet att ingå i en regering. Skulle Magda låta Vänsterpartiet ingå i en regering så kommer Socialdemokraterna förlora väljare. Centerpartiet kommer inte acceptera V i en regering, skulle de göra det så kommer deras väljare förmodligen flytta över till Tidö. Jag ser inget hopp för denna sida att regera, ett instabilare styre finns nog inte. Skall Centerpartiet då rösta för en S-budget, när de hellre vill se en mer borgerlig politik?
Det enda jag ser framför mig är ett extraval. Alternativt att Centerpartiet tar bort sina röda linjer mot Sverigedemokraterna, då skulle vi nog kunna se Tidö regera ett tag framöver.