2026-09-25, 17:41
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Jag förstår inte hur man kan tycka hon är snygg. Högst alldaglig med HEMSK dialekt. Dryg personlighet och tror inte på att hon är pilot i traditionell mening.

Snygg: absolut. Vet inte om du är man eller kvinna men attraktiv är hon utan tvekan. Alldaglig: något fel med det? Dialekten är troligen från nordvästra Skåne, det är inte Halländska i alla fall. Att den är "hemsk" får stå för dig, men ja lite speciell är den ju.
Citera
2026-09-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
"Yeah sure"?

Jag blir kränkt! Kan du inte vara lite inkluderande? Så jävla taskigt.

Betraktelse:

Du kan sätta kepsen bak och fram
Men du kan aldrig vinna
För fram är inte bak
Och en man kan aldrig bli en kvinna

För övrigt är Helena den enda som har ryggrad i den här säsongen.

Bara reagerar på vad du skriver, kan jag vara inkluderande men trans är inte okej enligt dig alltså? Vad är inkluderande i vad du skriver tycker du?
Absolut Helena står för sina åsikter.
Citera
2026-09-25, 19:13
Medlem
Fortfarande ingen som vet något om hur Belinda är pilot?
Citera
2026-09-25, 23:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är absolut en god poäng att det framförstår som bakvänt. Men det är inte säkert att alla som råkat ut för psykisk misshandel som barn reagerar logiskt som vuxna. Den händelse som Urban beskriver, om det nu stämmer, är inget som sker out of the blue. Om han har en pappa som gjort så tyder det på att hans pappa ägnat sig åt psykisk misshandel av Urban som barn. Sånt lämnar spår och det han vara olika hur folk hanterar sånt i vuxen ålder.

Det förstår och inser jag också.
Om han hade haft självinsikt och kunnat förstå och uttala att hans uppväxt format honom på ett sätt som givit att han idag upplever osäkerhet i relationer, så hade jag som tittare köpt att han inte hade förmåga till mer. Jag hade känt ”med” honom, istället för att uppfatta honom som närapå störd.

Men som det är nu så verkar han tycka sig ha full koll på hur män/kvinnor fungerar och hur de ska förhålla sig till varandra- helt omedveten om sin funktionsmässiga nedsättning. Den kombinationen stör mig enormt.

Han har ju till och med någon sorts roll som livscoach till/för andra män(!?) vilket framstår som fullständigt ”bananas” givet hans störda familjerelationer (om det nu är sant, jag lämnar öppet för att det kan vara manipulation).
Citera
Igår, 01:20
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Mm, som muslimska män som tvingar kvinnor att bära burka för att männen ska kunna behärska sig och inte våldföra sig på kvinnor.

Nu finns det ingen som helst muslimsk man här så försök lägg dina fördomar och din islamofobi åt sidan och inse att det enda problemet här är en svensk jävla svennebanan med kvinnoförakt och mindervärdeskomplex
Citera
Igår, 06:34
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Bara reagerar på vad du skriver, kan jag vara inkluderande men trans är inte okej enligt dig alltså? Vad är inkluderande i vad du skriver tycker du?
Absolut Helena står för sina åsikter.

Det är inte snällt och inkluderande att bekräfta någons vanföreställningar. Trans existerar lika mycket som Napoleon existerar på en psykavdelning. Eller fetma hos en anorektiker.
Citera
Igår, 09:14
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag ramlade över en podd som heter I skallen på, med en 25 årig skärpt kvinna som intervjuade Urban. Ja jag vet att vi är less på honom, men denna Sofia Zehawi höll stenhård koll på Urban, och han flabbade inte bara när han svarade på hennes raka frågor. Det var en välgjord intervju, och faktiskt intressant eftersom Sofia hanterade honom så bra.

Vi fick reda på att Urbans föräldrar skilde sig ganska tidigt, de var så osams att de inte kunde prata med varandra. Urban har en lillebror och en lillasyster och sedan gifte sig pappan med en ny kvinna och det tillkom ett antal barn, som han inte pratar vidare om, så han säger inte antalet halvsyskon.

Urban får frågan om hans kvinna får arbeta och därmed träffa manliga arbetskamrater. Urban går in i en lång harang om att otrohet är vanligast på arbetsplatser, att man kommer varann så nära varje dag när man jobbar ihop bla bla bla. Och i hans huvud leder ju såna kontakter till otrohet. Samma när han får frågan om hans kvinna skulle få ställa upp i en podd med en manlig intervjuare - då svarar Urban efter en paus att han tror att det skulle vara ok, efter att ha gjort en assessment om det känns "säkert, tryggt och bra".

https://poddtoppen.se/podcast/1879869957/i-skallen-pa/i-skallen-pa-urban-nyman-manschauvinism-eller-sunt-fornuft

https://www.youtube.com/@Iskallenp%C3%A5

Kan vi prara om hans enorma manspread och hur många ggr han petade i näsan under intervjun? Visste han inte att han blev filmad? 🤣
Citera
Igår, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Nu finns det ingen som helst muslimsk man här så försök lägg dina fördomar och din islamofobi åt sidan och inse att det enda problemet här är en svensk jävla svennebanan med kvinnoförakt och mindervärdeskomplex

Svårt att förstå liknelsen eller?
Försök en gång till.
Citera
Igår, 11:42
Medlem
Sara är en typisk tjej som alla tycker är så fantastisk och öppensinnad och godhjärtad.

Ja så länge det gäller nymoderna saker som avvikande sexualiteter eller transpersoner så är hon öppen och förstående. Men när det kommer till traditionella värderingar, ja då brister det totalt i det "öppna" sinnet.

Väldigt typiskt.
Citera
Igår, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Sara är en typisk tjej som alla tycker är så fantastisk och öppensinnad och godhjärtad.

Ja så länge det gäller nymoderna saker som avvikande sexualiteter eller transpersoner så är hon öppen och förstående. Men när det kommer till traditionella värderingar, ja då brister det totalt i det "öppna" sinnet.

Väldigt typiskt.
Varför ska man vara öppensinnad mot att någon vill kontrollera kvinnor?
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför ska man vara öppensinnad mot att någon vill kontrollera kvinnor?
Vem vill kontrollera kvinnor?

Om en kvinna har som preferens en man som är över 170cm, vill hon kontrollera mäns längd då?
Citera
Igår, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det förstår och inser jag också.
Om han hade haft självinsikt och kunnat förstå och uttala att hans uppväxt format honom på ett sätt som givit att han idag upplever osäkerhet i relationer, så hade jag som tittare köpt att han inte hade förmåga till mer. Jag hade känt ”med” honom, istället för att uppfatta honom som närapå störd.

Men som det är nu så verkar han tycka sig ha full koll på hur män/kvinnor fungerar och hur de ska förhålla sig till varandra- helt omedveten om sin funktionsmässiga nedsättning. Den kombinationen stör mig enormt.

Han har ju till och med någon sorts roll som livscoach till/för andra män(!?) vilket framstår som fullständigt ”bananas” givet hans störda familjerelationer (om det nu är sant, jag lämnar öppet för att det kan vara manipulation).

Alltså jag håller med om att han är fullständigt olämplig som partner. Att matcha en person som Urban med en person som själv säger att hon är en people pleaser är naturligtvis under all kritik. Urban har såklart ett eget ansvar för hur han behandlar och Olivia, Olivia har ett eget ansvar i att välja att stanna med honom, men också SVT har ett ansvar i att de valde att göra denna katastrofmatch.

Anledningen är naturligtvis att SVT vill uppfostra oss tittare i hur det går när man väljer en "s.k. konservativ man". Man väljer ut en karikatyr av en Andrew Tate wannabe och matchar honom med en osäker people pleaser för att statuera exempel. Olivia offrar man "for the greater good".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in