2026-09-08, 11:23
Medlem
Katchingans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så inte en enda aw eller fira någon kompis födelsedag ute alltså. Kul folk.

Måste det ske på korgen?
Någons hem?
En privat lokal?
Varför ska man ens umgås med sina manliga kollegor, vad är syftet om man inte är singel?
Citera
2026-09-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Hahah, såklart en kvinna skriver detta.
Prova ring din vän och låtsas vara på fyllan, föreslå Netflix and chill, han kommer aldrig banga såvida han inte är Bög.

Det får stå för dig.
Citera
2026-09-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Måste det ske på korgen?
Någons hem?
En privat lokal?
Varför ska man ens umgås med sina manliga kollegor, vad är syftet om man inte är singel?
Personligen har jag bara varit på aw ute på lokal och det är inte ovanligt att man firar någons födelsedag på samma sätt. Menar du att parets respektive umgängeskretsar ska anpassa sig efter dessa tvås önskemål om att aldrig vistas på krogen?

Sedan spelar det väl ingen roll om man enbart har arbetskamrater av samma kön om man går på aw? Det lär ju finnas folk av motsatt kön på stället.
Citera
2026-09-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Låt tjejen fara på tjejresa eller vara ensam med sina killkompisar, så kommer ligga hemma och oroa dig först, men därefter märka att du oroade dig för ingenting. Nästa gång hon reser bort kommer du vara något mindre orolig, och på den vägen når du så småningom riktig frihet. Orokänslor lite då och då förvisso, men inget som du inte kan hantera.
Haha du kan inte mena allvar? Åka på tjejresa och vara ensam med killkompisar? Ja, om man gillar att bli cuckad så är det definitivt rätt beslut.

Sedan så är det förstås skillnad på tjejresa och tjejresa. Ganska stor skillnad på att ta en shoppingweekend i London med tjejerna jämfört med att åka ner en vecka till Magaluf eller Antalya. Det första är inte en big deal medan den andra är en gigantisk red flag.
Citera
2026-09-08, 11:42
Medlem
Alltså, jag blir helt jävla mörkrädd när jag läser vissa inspel här.

Och ni som envisas med att ha osunda regler för sin partner "för att slippa känna oro" - hur galet naiv kan man vara?
Citera
2026-09-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper

Och ni som envisas med att ha osunda regler för sin partner "för att slippa känna oro" - hur galet naiv kan man vara?
Tror det löser sig såtillvida att inga kvinnor skulle gå med på deras löjliga och osäkra beteenden och krav.
Citera
2026-09-08, 11:46
Medlem
Addebooii88s avatar
Det är nice med tjejkompisar när man har förhållande, när man har det stökigt hemma kan man få sina behov tillgodosedda från annat håll. Man behöver inte gå hela vägen men bara emotionellt stöd och en liten återställare.
Citera
2026-09-08, 11:48
Medlem
Känns väl inte helt ok att en tjej som är i ett förhållande klär sig lättklätt och går ut på krogen, det är illa nog om hon gör det när
hon inte är i ett förhållande.
Citera
2026-09-08, 11:50
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper

Vad exakt är det som är osunt och på vilket sätt är det naivt? Jag ser bara en massa ordbajsande, inga argument till varför det skulle vara dåligt att sätta gränser i ett förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror det löser sig såtillvida att inga kvinnor skulle gå med på deras löjliga och osäkra beteenden och krav.

Säger den åldrande singelkvinnan som spenderar sina dagar på Flashback.
Senast redigerad av mendokse 2026-09-08 kl. 11:53.
Citera
2026-09-08, 12:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Man fick skippa vaccinet överallt. Det var bara en teater de spelade för att få folk att vaccinera sig. Inte ens inom sjukvården vaccinerade sig alla. Har en vän som är sjuksköterska och tog det aldrig. Flera stycken inom min familj arbetar inom äldreomsorg och på boenden för handikappade. Ingen av de tog vaccinet. Logiken är ju fortfarande noll dessutom varför vaccinera sig själv för att skydda andra vaccinerade? Tar man ett vaccin ska man inte kunna bli sjuk men folk dog som flugor ändå då vaxxet inte fungerade. Och flera år efter dör folk som flugor ALS har exploderat bland yngre allt fler får ovanliga cancersorter, folk blir sterila mm mm mm. Det är bra att vara skeptisk mot vaccin.

Är säker på att Max och Belinda är de enda ovaccinerade i skaran. Tror inte de vill umgås för mycket med de andra mer än nödvändigt. Alla som tagit sprutorna har ju blivit dummare och mer hjärntvättade än innan. Folk har ju blivit radiostyrda efter pandemin med total oförmåga att tänka själva.
Max och Belinda är foliehattarna i sällskapet.

Du också tydligen och dessutom fantasiriik. Arbetar själv i vården och det var absolut inte frivilligt att ta de första två sprutorna.
Citera
2026-09-08, 12:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Jag har kommit fram till att en tydlig gränssättning är bra för att skapa trygga och säkra människor, speciellt när det gäller kvinnor. Kvinnor är i mångt och mycket barn, och ska behandlas som sådana. I forna tider när riddarna red ut på äventyr och kanske var borta i dagar, ja kanske veckor, så installerade dom kyskhetsbälte på sina respektive. Snipan bakom lås och bom alltså. Nyckeln tog ägaren med sig.

Nu är jag inte för en sådan lösning, men kanske kan en temporär kemisk kastrering lösa problemet när mannen åker på affärsresa?

Vad vet jag.

(Frågan är retorisk, behöver ej svar.)
Du har helt missförstått vad gränssättning handlar om.
Citera
2026-09-08, 12:11
Medlem
Alla kvinnor som säger ”Jag har massor av killkompisar som bara ser mig som sin vän och som aldrig skulle få för sig något annat” är så sjukt naiva. Ni har ingen aning om hur många av era killkompisar som skulle säga ja på DIREKTEN om de fick frågan ”Vill du ligga?”. Det är bara så det är.

Här är en nyttig video att se för kvinnor som tycker jag är dum i huvudet: https://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Sedan så är det förstås inte omöjligt för vänskap att existera mellan män och kvinnor, men det är undantaget snarare än regeln.

Vi män som legat med minst 50+ kvinnot vet sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in