2026-09-25, 08:19
Medlem
dialektikers avatar
Har någon manager upptäckt Felix? Melodifestivalen ju. Han sjunger så ooootroligt vackert.😆
Citera
2026-09-25, 08:25
Medlem
MisterLaPages avatar
Jag måste säga, att jag finner det sätt, på vilket Sveriges Television behandlar sina tittare, synnerligen anmärkningsvärt. Att behöva åse hur Urban Turban sitter och slevar i sig yoghurt och müsli under högljutt skratt, är sannerligen en föga uppbygglig syn.

Än mer stötande är det att höra den unga kvinna, som låtit amputera sina bröst, berätta om hur testosteronet har medfört en sådan förstoring av hennes klitoris, att denna numera tjänar såsom en så kallad mikropenis.

Man frågar sig onekligen, om detta verkligen är sådant som lämpar sig för offentlig visning. För egen del finner jag företeelsen högst osmaklig och rent av avskyvärd.

Sten Broman vrider sig i sin grav.
Citera
2026-09-25, 10:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Mm, som muslimska män som tvingar kvinnor att bära burka för att männen ska kunna behärska sig och inte våldföra sig på kvinnor.
Nej inte på samma vis riktigt.

Tror inte U är kvinnomisshandlare eller sexbrottsling, skulle funnits domar då. Han ger inte alls den vibben.

Mer att han ballar ur och är skadlig för sig själv och andra män (inte sin kvinna elr annan tjej).
Citera
2026-09-25, 11:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
En miss i Urbans berättelse är att i Sverige kan man inte kasta ut barn hur som helst. Föräldrar kan inte avsäga sig sina barn, de har ett vårdnadsansvar. De är försörjningsansvariga också till det barnet har gått ut gymnasiet.

Så den historien tror inte jag ett dugg på.
Fan det dummaste jag hart hört.

Han har ju för fan en mamma också som är delaktig i hans liv. Finns hur många som helst vars ena förälder bara stuckit. Ät du helt slut eller?

Har du på riktigt aldrig träffat ett "skilsmässobarn" som inte har kontakt med ena föräldern?
Citera
2026-09-25, 11:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag ramlade över en podd som heter I skallen på, med en 25 årig skärpt kvinna som intervjuade Urban. Ja jag vet att vi är less på honom, men denna Sofia Zehawi höll stenhård koll på Urban, och han flabbade inte bara när han svarade på hennes raka frågor. Det var en välgjord intervju, och faktiskt intressant eftersom Sofia hanterade honom så bra.

Vi fick reda på att Urbans föräldrar skilde sig ganska tidigt, de var så osams att de inte kunde prata med varandra. Urban har en lillebror och en lillasyster och sedan gifte sig pappan med en ny kvinna och det tillkom ett antal barn, som han inte pratar vidare om, så han säger inte antalet halvsyskon.

Urban får frågan om hans kvinna får arbeta och därmed träffa manliga arbetskamrater. Urban går in i en lång harang om att otrohet är vanligast på arbetsplatser, att man kommer varann så nära varje dag när man jobbar ihop bla bla bla. Och i hans huvud leder ju såna kontakter till otrohet. Samma när han får frågan om hans kvinna skulle få ställa upp i en podd med en manlig intervjuare - då svarar Urban efter en paus att han tror att det skulle vara ok, efter att ha gjort en assessment om det känns "säkert, tryggt och bra".

https://poddtoppen.se/podcast/1879869957/i-skallen-pa/i-skallen-pa-urban-nyman-manschauvinism-eller-sunt-fornuft

https://www.youtube.com/@Iskallenp%C3%A5
Exakt, alla borde fattat att alla inte är helsyskon. Börjar du ändra dig om att han kanske bara är fylld av dåliga erfarenheter baserat på hans egna idiotiska beteende i livet...snarare än att han är ond rakt igenom o bara vill förtrycka?

Ursäktar ju inte kontrollbehovet, hans mansgruppkompis skrev på insta att han uppenbarligen inte är klar och gått i mål med sin träning att bli bättre.
Senast redigerad av Pancev 2026-09-25 kl. 11:13.
Citera
2026-09-25, 12:56
Medlem
fitz-humes avatar
Belindas val att vara med i denna serie, var det för att kunna låta någon matcha henne med en antivaccare? Jag kan inte alls förstå annars varför hon ville vara med. Hon är snygg, trevlig och pilot. Inga som helst problem att finna någon.
Citera
2026-09-25, 13:26
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Belindas val att vara med i denna serie, var det för att kunna låta någon matcha henne med en antivaccare? Jag kan inte alls förstå annars varför hon ville vara med. Hon är snygg, trevlig och pilot. Inga som helst problem att finna någon.

Snygg o trevlig, visst.Men pilot? Hon har bara tillbringat ett antal timmar i en flygsimulator, det är allt.

Men visst är hon och hennes partner antivaccare. Där har du rätt. Och ADHD hos barn beror på frukostflingor och lördagsgodis.
Citera
2026-09-25, 15:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Snygg o trevlig, visst.Men pilot? Hon har bara tillbringat ett antal timmar i en flygsimulator, det är allt.

Men visst är hon och hennes partner antivaccare. Där har du rätt. Och ADHD hos barn beror på frukostflingor och lördagsgodis.

Eller hur. (Men trevlig och snygg?)
Tråkig. Dock, det kan nog stämma, att hon söker en välstruken antivaxxare istället för en hippieantivaxxare?
Citera
2026-09-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Jag förstår inte hur man kan tycka hon är snygg. Högst alldaglig med HEMSK dialekt. Dryg personlighet och tror inte på att hon är pilot i traditionell mening.
Citera
2026-09-25, 17:04
Medlem
Gabriel är med i Önskepodden. En riktigt fin intervju med honom. Han verkar så lugn och klok på alla sätt och vis. Uppvuxen i Venezuela och gått i katolsk skola.

https://m.youtube.com/watch?v=NUJtI0YKFEA&ra=m

Han kan dock inte svara på varför samma castingpersonal som gjort ett så fantastiskt jobb med honom och Sara, totalt misslyckats i matchningen kring vissa andra. Ingen i podden verkar våga inse att det handlar om en realitysåpa gjord för drama och att bara matcha lyckliga par inte är målet.
Citera
2026-09-25, 17:08
Avslutad
Tycker det är så spännande att Urban får så mycket skit ändå. Han är ju åtminstone ärlig. Jag är bekant med en som varit tillsammans med en annan av männen i programmet. (Håller med Max). Han var tydligen sjukt kontrollerande, alltså på den nivån att min bekanta behövde kontakta sina manliga vänner/bekanta för att bekräfta att de inte hade legat (är det det han refererar till att han personliga erfarenheter som gör att han inte tror på vänskap mellan könen???), kunde inte umgås med vänner, verbalt förolämpade henne på en restaurang, så till den grad att polis tillkallades. Synd att inte fler fick se vilken enorm red flag han är.
Senast redigerad av Kommuntant 2026-09-25 kl. 17:15.
Citera
2026-09-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommuntant
Tycker det är så spännande att Urban får så mycket skit ändå. Han är ju åtminstone ärlig. Jag är bekant med en som varit tillsammans med en annan av männen i programmet. (Håller med Max). Han var tydligen sjukt kontrollerande, alltså på den nivån att min bekanta behövde kontakta sina manliga vänner/bekanta för att bekräfta att de inte hade legat (är det det han refererar till att han personliga erfarenheter som gör att han inte tror på vänskap mellan könen???), kunde inte umgås med vänner, verbalt förolämpade henne på en restaurang, så till den grad att polis tillkallades. Synd att inte fler fick se vilken enorm red flag han är.

Menar du antivaxxaren eller mannen i linne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in