2026-09-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det var en väldigt tur för Helena att detta dök upp, så hon hittade en väg ut. Tråkigare kvinna får man nog leta efter. Noll karisma, noll utstrålning. Hon hade lämnat oavsett om detta dykt upp eller inte.

Max är ju störd på riktigt. Varför är han med i programmet? Han vill ju bara sitta tyst med foliehatt på.

Ja, det känns uppenbart att Helena bara hittade en väg ut. Tycker det hade varit mycket schysstare mot Sasan om hon bara hade tagit ett privat snack med honom och sagt som det var att detta tyvärr inte kommer funka för henne. Sen hade de tillsammans kunnat hoppa av experimentet. Istället ska båda härda ut medans hon "låtsas försöka".

Max framstår som väldigt speciell. Men jag vill inte döma för hårt, det kan vara klippningen också som framställer honom på ett visst sätt. Han borde dock inte sökt till programmet. Faktiskt helt obegripligt att han valde att göra det.
Citera
2026-09-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast stopp där. Det skulle väl inte alls förklara hans åsikter idag.

Först pratar han och Olivia om att partnern går före barnen i en familj. Om föräldrarna (som utgör kärnan i familjen) mår bra och vårdar varandra i sin relation, ja då kommer barnen också må bra.

Sen när Urban ska berätta om den där händelsen med hans farsa så visar det sig att farsan agerade exakt så. Han valde alltså sin fru framför sin son och som jag tolkar Urban så var det ett fruktansvärt svek. Olivia verkar instämma då tårar rinner nedför hennes kind.

Så han återger alltså en negativ historia från sin uppväxt, att han blev nedvärderad av sin far i konkurrens med en kvinna men att det är exakt så som han vill att Olivia och hans själv ska värdera varandra framför barnen.

Det är absolut en god poäng att det framförstår som bakvänt. Men det är inte säkert att alla som råkat ut för psykisk misshandel som barn reagerar logiskt som vuxna. Den händelse som Urban beskriver, om det nu stämmer, är inget som sker out of the blue. Om han har en pappa som gjort så tyder det på att hans pappa ägnat sig åt psykisk misshandel av Urban som barn. Sånt lämnar spår och det han vara olika hur folk hanterar sånt i vuxen ålder.
Citera
2026-09-24, 10:10
Medlem
MisterLaPages avatar
Till yttermera visso torde den ärade åskådaren icke kunna undgå att konstatera, att de så kallade sakkunniga är minst lika villrådiga och rådlösa som de deltagare, vilka de är satta att bistå. Jag hyser den förmodan, att vi här måhända bevittnar slutet på ett helt tidevarv — en period, under vilken Sveriges Television gjort sig all möda att, så att säga, stå den uppväxande ungdomen nära och följa med tidens strömningar, eller, för att begagna ett i våra dagar brukligt, ehuru tämligen barbariskt uttryck, vara »down with the kids».

Det har sålunda varit såsom en formlig plikt att med ängslig nitälskan söka inrymma varjehanda områden och varje ny företeelse, som tidens egendomliga samhällsliv frambragt: den så kallade manosfären, personer behäftade med psykiska åkommor, vilka föreställa sig vara födda i en kropp av orätt kön, vegetarianer, vaccinskeptiker, ankläppsivrare, och allehanda andra moderna företeelser.

Man frågar sig därför, om icke ridån nu snart skall gå ned för denna egendomliga epok, under vilken Sveriges Television med nästan nervös iver sökt vara alla nya läror, seder och samhällsströmningar till lags, allt under det att man tycks ha fruktat att på minsta sätt framstå såsom efter sin tid.
Citera
2026-09-24, 10:11
Medlem
Det kom upp en artikel om MAFS Australien med spoilers om väldigt mycket drama kring 2027 produktionen. Påminner lite om den svenska säsongen där vissa par går sin egen väg, inte vill vara med på alla aktiviteter och som smyger ut från lägenhetshotellet:

Citera
2026-09-24, 10:13
Medlem
Jag hörde Max i en podd nyligen där han verkade tiltad över att det är mycket fokus på Urban överallt. Ändå tar han själv Urban säkert sex-sju gånger under avsnittet..?

Min känsla är att Max drar sig undan för att Urban naturligt har tagit en stor roll i gruppen. Urban är ju avslappnad; han bjuder på sig själv, skrattar, gråter och skämtar med dom andra. Det tror jag gör Max osäker på vem han ska vara i "gruppen". Framför terapeuterna - när Urban och resten av gruppen lyssnar - blir han som en trotsig tonåring.

Jag tror att han väljer att ta avstånd från gruppen eftersom det är lättare än att riskera att inte passa in eller känna sig utfryst. Tyvärr får Belindas "ljus" lida av det här eftersom hon framstår som den lojala av de två.

Max slänger henne faktiskt under bussen framför terapeuterna när han säger: "Eller sa vi inte att vi ska hålla en låg profil kanske?", precis när hon har gett en helt annan förklaring. Två gånger efter det säger han "varsågod" och låter henne prata först, så att hon får lösa den obehagliga situationen åt honom. Sexigt!

När är klar går han därifrån före henne, vilket också såg taffligt ut. Och när de kom tillbaka till soffan pep han till Belinda "vi får prata sen", när ingen hör, när jag är trygg liksom.

Sedan påstår han att det är integritet - vad gör han ens i programmet om han har integritet? Nä, han är en jätteosäker människa. Det är därför han letar grus i ögonen under mötet med psykologerna. Det är ett klassiskt ickeverbalt tecken på stress, obehag och osäkerhet.
Senast redigerad av Nicolas99 2026-09-24 kl. 10:19.
Citera
2026-09-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolas99
Jag hörde Max i en podd nyligen där han verkade tiltad över att det är mycket fokus på Urban överallt. Ändå tar han själv Urban säkert sex-sju gånger under avsnittet..?

Min känsla är att Max drar sig undan för att Urban naturligt har tagit en stor roll i gruppen. Urban är ju avslappnad; han bjuder på sig själv, skrattar, gråter och skämtar med dom andra. Det tror jag gör Max osäker på vem han ska vara i "gruppen". Framför terapeuterna - när Urban och resten av gruppen lyssnar - blir han som en trotsig tonåring.

Jag tror att han väljer att ta avstånd från gruppen eftersom det är lättare än att riskera att inte passa in eller känna sig utfryst. Tyvärr får Belindas "ljus" lida av det här eftersom hon framstår som den lojala av de två.

Max slänger henne faktiskt under bussen framför terapeuterna när han säger: "Eller sa vi inte att vi ska hålla en låg profil kanske?", precis när hon har gett en helt annan förklaring. Två gånger efter det säger han "varsågod" och låter henne prata först, så att hon får lösa den obehagliga situationen åt honom. Sexigt!

När är klar går han därifrån före henne, vilket också såg taffligt ut. Och när de kom tillbaka till soffan pep han till Belinda "vi får prata sen", när ingen hör, när jag är trygg liksom.

Sedan påstår han att det är integritet - vad gör han ens i programmet om han har integritet? Nä, han är en jätteosäker människa. Det är därför han letar grus i ögonen under mötet med psykologerna. Det är ett klassiskt ickeverbalt tecken på stress, obehag och osäkerhet.

Vilken podd var det? Skulle vara intressant att höra honom prata (!). Så märkligt att castingen valde ut honom överhuvudtaget tycker jag. Inte bara för hans sätt att bete sig och vara, men med tanke på att han verkar traumatiserad av sin uppväxt på något sätt. Han ska inte sättas i en realitysåpa tycker jag.
Citera
2026-09-24, 17:04
Medlem
Jag ramlade över en podd som heter I skallen på, med en 25 årig skärpt kvinna som intervjuade Urban. Ja jag vet att vi är less på honom, men denna Sofia Zehawi höll stenhård koll på Urban, och han flabbade inte bara när han svarade på hennes raka frågor. Det var en välgjord intervju, och faktiskt intressant eftersom Sofia hanterade honom så bra.

Vi fick reda på att Urbans föräldrar skilde sig ganska tidigt, de var så osams att de inte kunde prata med varandra. Urban har en lillebror och en lillasyster och sedan gifte sig pappan med en ny kvinna och det tillkom ett antal barn, som han inte pratar vidare om, så han säger inte antalet halvsyskon.

Urban får frågan om hans kvinna får arbeta och därmed träffa manliga arbetskamrater. Urban går in i en lång harang om att otrohet är vanligast på arbetsplatser, att man kommer varann så nära varje dag när man jobbar ihop bla bla bla. Och i hans huvud leder ju såna kontakter till otrohet. Samma när han får frågan om hans kvinna skulle få ställa upp i en podd med en manlig intervjuare - då svarar Urban efter en paus att han tror att det skulle vara ok, efter att ha gjort en assessment om det känns "säkert, tryggt och bra".

https://poddtoppen.se/podcast/1879869957/i-skallen-pa/i-skallen-pa-urban-nyman-manschauvinism-eller-sunt-fornuft

https://www.youtube.com/@Iskallenp%C3%A5
Senast redigerad av AnnaChiara 2026-09-24 kl. 17:17.
Citera
2026-09-24, 17:12
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag ramlade över en podd som heter I skallen på, med en 25 årig skärpt kvinna som intervjuade Urban. Ja jag vet att vi är less på honom, men denna Sofia Zehawi höll stenhård koll på Urban, och han flabbade inte bara när han svarade på hennes raka frågor. Det var en välgjord intervju, och faktiskt intressant eftersom Sofia hanterade honom så bra.

Vi fick reda på att Urbans föräldrar skilde sig ganska tidigt, de var så osams att de inte kunde prata med varandra. Urban har en lillebror och en lillasyster och sedan gifte sig pappan med en ny kvinna och det tillkom ett antal barn, som han inte pratar vidare om, så han säger inte antalet halvsyskon.

https://poddtoppen.se/podcast/1879869957/i-skallen-pa/i-skallen-pa-urban-nyman-manschauvinism-eller-sunt-fornuft

https://www.youtube.com/@Iskallenp%C3%A5

Kanon, den här måste jag lyssna på - Tack!
Citera
2026-09-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilken podd var det? Skulle vara intressant att höra honom prata (!). Så märkligt att castingen valde ut honom överhuvudtaget tycker jag. Inte bara för hans sätt att bete sig och vara, men med tanke på att han verkar traumatiserad av sin uppväxt på något sätt. Han ska inte sättas i en realitysåpa tycker jag.

Någon länkade den här förut; https://www.expressen.se/tv/noje/vi-fragar-gvfo-max-om-allt/

En konstig intervju. Han säger tex. att han blev objektifierad i GVFÖ, men några meningar senare säger han att han inte blev det.

Sen tar han upp "alfahanar" och säger att allmänheten har uttryckt att alfahanarna fick/skulle mötas i en batalj. När reportern frågar "Allmänheten har uttryckt alfahanar? Utveckla?" börjar han prata om djurriket och säger sedan själv att jämförelsen är fånig.

Samma sak med att "folk" tycker att han är mystisk. Det är han igen som tar upp och planterar dessa påståenden för att sedan direkt ta avstånd från dom.

Jag vet inte om eller varför han är traumatiserad och har inte hört något om hans barndom, men jag får känslan av att han verkar vilja placera sig själv i en annan kategori än vanliga människor. Som att en vanlig enkel svensson inte riktigt kan förstå honom eftersom han är så mycket djupare och mer komplex.

Summering:

Random: Är du hungrig?
Max: Definiera hungrig.
Citera
2026-09-24, 17:38
Medlem
Citat:
Någon länkade den här förut; https://www.expressen.se/tv/noje/vi-fragar-gvfo-max-om-allt/

Summering:

Random: Är du hungrig?
Max: Definiera hungrig.

Tack, ska lyssna! Han låter ju nästan schizoid utan att ge honom någon diagnos. Så väldigt udda person.
Citera
2026-09-24, 18:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Reagerade också på det. Förstår verkligen inte varför Belinda låter honom hållas när han beter sig så.
Citera
2026-09-25, 08:13
Medlem
dialektikers avatar
Om Felix twerkat och gjort juckkrörelser mot en kvinna som vill vara ifred, vilket jävla ramaskri det hade blivit bland feministerna om hans ofredande beteende.

Yasmin ältat om sin rättighet om att få vara ifred och det hade vänts ut och in på det i evighetsdebatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in