2026-09-25, 08:48
Medlem
knasen79s avatar
Vad snackar du om. Folkdomstolen har dömt ut skärmar och elbilar. Läs forumet så inser du att det inte ligger dig i fatet att skryta om att du ska köpa elbil i mellanklassregistret. Här är det diesel som gäller, alternativt bensin. Här är det fysiska knappar som gäller. Inga jävla skärmar. Rätta in dig i ledet och agera som de andra hillbillies på forumet. KÖP EN VOLVO 740!

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Valen i övrigt var få och ointressanta. Mercedes GLC t.ex. Den var knappast bättre.
Citera
2026-09-25, 08:53
Medlem
particulum1s avatar
Oftast är det just där företag och produktutvecklare begår sitt misstag, de lyssnar inte på köparnas respons eller synpunkter.

När man ska sälja en produkt är en av de mest fundamentala prioriteringarna att förstå och tillgodose kundens önskemål och behov.

Glömmer man bort, tappar fokus på eller helt enkelt struntar i den prioriteringen kommer ens försäljning och vinst oundvikligen att försämras.

Kunden har alltid rätt.
Citera
2026-09-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Man ska titta på vägen när man kör och kunna ändra saker som rutor och tempratur utan att ta blicken från vägen. Utöver knappar så skulle kanske talkommando till bilen skulle kunna göra saker användarvänliga om man tvunget vill ha det modernt

De flesta med google auto inbyggt har det... så även Volvo. Jag sköter massor av det där lite fippliga med rösten. Byta kanal på radion, eller generell ljudkälla. Justera innertemperatur och fläkt, aktivera värme i ratt och säte. Ange destination i navigatorn och ringa upp den man vill tala med.

/Dick
Citera
2026-09-25, 10:15
Medlem
immenhusens avatar
Volvo växer mer och mer. Utöver detta, har de också proklamerat, att de aldrig kommer att ge sig in i prenumerationsträsket. Har man köpt en bil för 800000 kr, skall man inte behöva prenumerera på stolsvärmen.

/AI
Citera
2026-09-25, 12:17
Medlem
Giant Squids avatar
Dags att införa chokereglage, ciggtändare, overdrive och liten vindruta som man kan ha på glänt igen.
Citera
2026-09-25, 12:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dags att införa chokereglage, ciggtändare, overdrive och liten vindruta som man kan ha på glänt igen.
Tänk, det fanns en tid då man faktiskt klarade av att ha sådant som standard i bilarna (utan att behöva prenumerera på laterna)

Lägg gärna till kylargardinen.
Citera
2026-09-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Man ska titta på vägen när man kör och kunna ändra saker som rutor och tempratur utan att ta blicken från vägen. Utöver knappar så skulle kanske talkommando till bilen skulle kunna göra saker användarvänliga om man tvunget vill ha det modernt

Ja och detta håller jag ju generellt med om.
Men som förare MÅSTE man även klara att under färd ta blicken från vägen korta stunder vid behov och veta när det kan låta sig göras beroende på t ex prioriteringsgrad

Nu är det väl få eller inga bilar som inte har knappar för fönsterhissarna på dörrarna eller mittkonsolen?
Citera
2026-09-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det var precis ett sånt här svar jag väntade mig.

Ett förlöjligande, och driva bakåtsträvandet i absurdum.
Naturligtvis finns det förbättringar och förbättringar, allt som hittas på är inte med nödvändighet dåligt.
Men i det här fallet har man helt missat målet.

Jag tillhör inte dom bara automatiskt okritiskt tror att allt som är nytt är jättebra.

Bra, och då är vi trots allt rätt lika för inte heller jag sväljer blint allt nytt som dyker upp.
Citera
2026-09-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Som sagt, jag väntade mig precis dessa förlöjligande svar.

Någonstans finns en gräns när någonting är en förbättring, eller bara en fördyrande dumhet.

Så du menar att allt utöver hastighet, motortemp och tankmätare bara är fördyrande dumhet?
Citera
2026-09-25, 13:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bra, och då är vi trots allt rätt lika för inte heller jag sväljer blint allt nytt som dyker upp.
Rätt lika.
Det hoppas jag verkligen inte.
Citera
2026-09-25, 14:30
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det där måste man vara den värsta smörja jag läst på flera dagar, och då läser jag ändå dagligen på Flashback.

Fysiska reglage handlar för i helvete inte om någon sinnlig kvalitet. Det är säkerhet och helt vanligt sunt förnuft som säger att man ska kunna treva sig fram till rätt reglage utan att behöva ta ögonen från vägen när man kör. Det är ett under att det är tillåtet överhuvudtaget att bygga bilar utan riktiga reglage.

Där har du fel. De som köper bilar, speciellt premiumbilar, förväntar sig att det ska ha en kvalitetskänsla på ljud, ytors beskaffenhet, lukt, reglage osv,
Bilar har ett brand-DNA: ljudet när man stänger dörren, hur blinkljudet ska låta, kraftmotstånd vid växling.
De nyare bilarna med skärmar och elektronik har förlorat en del av identiteten, en ny Renault känns inte mycket annorlunda än en VW. Premiumsegmentet måste igen ta tillbaka känslan av premium. Reglagen är en bra start
Citera
2026-09-25, 14:37
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Där har du fel. De som köper bilar, speciellt premiumbilar, förväntar sig att det ska ha en kvalitetskänsla på ljud, ytors beskaffenhet, lukt, reglage osv,
Bilar har ett brand-DNA: ljudet när man stänger dörren, hur blinkljudet ska låta, kraftmotstånd vid växling.
De nyare bilarna med skärmar och elektronik har förlorat en del av identiteten, en ny Renault känns inte mycket annorlunda än en VW. Premiumsegmentet måste igen ta tillbaka känslan av premium. Reglagen är en bra start

Han har inte fel, ni bägge har rätt. Personligen vill jag inte ha kvalitets"känsla" i mina reglage, jag vill ha kvalitet. Alltså knappar, vred och spakar som håller för upprepad och kanske omilt handhavande. Jag bryr mig inte om hur de låter eller känns, men jag har all respekt för människor som gör det.

Jag håller f.ö. helt med om att den billigaste dussinbil knappt går att skilja från en premiumbil längre. Alla ser dessutom likadana ut. Synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in