Citat:
Nej och stopp!
Självklart är det av intresse att även lyfta helhetsperspektivet med offer som har blivit våldtagna. Om det görs så finns det en chans att öka sannolikheten att man inte blir våldtagen i framtiden.
Ifall man rent hypotetiskt hade kunnat backa bandet (vilket såklart inte går), så hade vi tveklöst hittat exempel på onödiga risker som hade kunnat undvikits. Kvinnor är inte felfria. Inte män heller.
Ja, det är störda individer men det innebär inte att vi ska vara naiva i hur vi navigerar denna värld. Vi ska skydda kvinnor och män.
Två fel gör inte ett rätt:
Att någon annan gjorde något fel gör det inte acceptabelt för dig att göra något fel som svar. Det är vad det betyder.
Du påstod att han hade skrivit värre saker. Jag tror du tolkar frasen lite för ordagrant. Det behöver inte handla om att du måste se det som att två fel gör inte ett rätt för att denna villfarelse ska uppstå.
Problemet är att du svarade på kritik med att lyfta fram att någon gjorde något värre än vad du gjorde istället för att ta ansvar för det du gjorde. Ta ansvar för det du skriver.
Din beskrivning var vedervärdig, personlig, motbjudande och helt olämplig. Jag har rapporterat den.
Absolut, jag tycker det var ett övertramp. Det du sysslar med är ett maktspel.
Håll dig till logik.
Ifall man rent hypotetiskt hade kunnat backa bandet (vilket såklart inte går), så hade vi tveklöst hittat exempel på onödiga risker som hade kunnat undvikits. Kvinnor är inte felfria. Inte män heller.
Ja, det är störda individer men det innebär inte att vi ska vara naiva i hur vi navigerar denna värld. Vi ska skydda kvinnor och män.
Två fel gör inte ett rätt:
Att någon annan gjorde något fel gör det inte acceptabelt för dig att göra något fel som svar. Det är vad det betyder.
Du påstod att han hade skrivit värre saker. Jag tror du tolkar frasen lite för ordagrant. Det behöver inte handla om att du måste se det som att två fel gör inte ett rätt för att denna villfarelse ska uppstå.
Problemet är att du svarade på kritik med att lyfta fram att någon gjorde något värre än vad du gjorde istället för att ta ansvar för det du gjorde. Ta ansvar för det du skriver.
Din beskrivning var vedervärdig, personlig, motbjudande och helt olämplig. Jag har rapporterat den.
Absolut, jag tycker det var ett övertramp. Det du sysslar med är ett maktspel.
Håll dig till logik.
Jag skrev aldrig att Guzman skrivit värre saker utan att Guzman ständigt kommer med sina scenarion som han vill ha svar på.
Att han dessutom hela tiden förringa en våldtäkts betydelse för offret gör att man förstår att det finns ett fel avseende den empatiska förmågan.
Det är därför jag upprepar ömsesidighet och lyhördhet hela tiden när det gäller att förstå och läsa andra människors signaler. Som vid ett tyst samtycke tex.
Nu låter det som att jag försöker försvara mig mot dig men tanken är faktiskt att försöka förklara för dig hur viktigt det faktiskt är att få våldtäktsapologeter att sätta sig in i hur ett offer för våldtäkt kan uppleva det.
Då tycker jag att han kan tåla lite enkla men målande scenarion tillbaka utan att springa iväg och gråta.
Och nej, jag känner mig inte utmålad som en clown eller tillrättavisad för det.
Du får ha din åsikt.
Jag har min.
Kan vi sluta diskutera andra användare nu?
Senast redigerad av cinmik 2026-09-22 kl. 15:55.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-22 kl. 15:55.