2026-09-22, 17:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant777
Vad har fått dig att tro att jag potentiellt inte skulle inse detta? Citera gärna något. För du hittar väl inte på?

Jag kritiserade din beskrivning av Joaquin som en våldtäktsapologet.

Så din motbjudande beskrivning av honom tidigare och nu våldtäktsapologet. Känns som en rätt uppenbar attack mot honom.

Låt oss höja nivån i den här tråden!
Du kommer in och försvarar en våldtäktsapologet.

Det har du din fulla rätt att göra liksom jag har min fulla rätt att tycka att det är pinsamt.

Du behandlar honom som ett barn som inte kan försvara sig själv - för att anamma ditt sätt att resonera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej sluta att slingra dig nu. Om du nu påstår att det hon skriver bara är felaktig smörja så utveckla dina argument kring det istället. Tala om i vad och varför hon har fel?

Det har jag redan gjort Jocke.

Varför kan ingen av er som upprepar myten att ord mot ord räcker visa en enda dom?
Citera
Medlem
Citat:
Så då har jag rätt när jag säger att det döms killar för våldtäkt när ord står mot ord. Ingen teknisk bevisning finns och inga vittnen. Enbart målsägarens berättelse och att hon berättat ungefär samma berättelse för sina kompisar som inte har varit med och bevittnat situationen/händelsen.

Ett tips: Bestäm en gemensam definition och fortsätt diskussionen.

Vad exakt menar du när du säger ord mot ord? Det behöver förtydligas med så mycket precision som möjligt. Först då, kan ni få till en mer produktiv diskussion.
Citera
2026-09-22, 17:15
Medlem
Citat:
Jag har ju svårt att tro att fawning uppstår helt utan anledning så därför undrar jag hur ni så blint kan tro på tjejerna när de säger att deras passivitet beror på dessa tillstånd fastän inget våld, inget hot eller utsatt situation förelegat.
Jag har ju länkat material där du hade kunnat läsa dig till att i ungefär hälften av alla ord mot ord fall (bara tjejens berättelse som bevis) så är anledningen enligt målsägaren till att en "våldtäkt" skett en tjejs passivitet.
Andra hälften utgörs av fall där tjejen säger sig sagt nej men sedan till slut gett med sig och låtit det ske.

Så med andra ord så kan du inte styrka ditt påstående?

Om det kryllar av sådana fall, länka åtminstone ett enda.
Citera
2026-09-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du kommer in och försvarar en våldtäktsapologet.

Det har du din fulla rätt att göra liksom jag har min fulla rätt att tycka att det är pinsamt.

Du behandlar honom som ett barn som inte kan försvara sig själv - för att anamma ditt sätt att resonera.

Sammanställning:
Apologet --> försvarare.
Våldtäkt --> vad begreppet rymmer idag rent juridiskt.

Jag har inte sett bevis på att han skulle vara en våldtäktsapologet. Har du belägg för detta eller är det bara ett påhitt för att du är känslomässigt upprörd?

Jag anser att det är rimligt att peka ut elakheter när jag ser dem.
Citera
2026-09-22, 17:20
Medlem
Citat:
Jag har säkert svarat 10 gånger på vad som kan resa rimligt tvivel. Du får kolla bakåt i tråden. Jag lovar dig att det nog finns minst 10 svar på detta.

Men du har aldrig svarat på vad hon mer säger nej till än att följa med hem?

Visa nu i FUP vad mer hon säger nej till???????????

Så du kan inte?

Svara på en fråga en enda gång Jocke.

Vad i flertalart nej till att följa med hem för att ha sex signalerar frivillighet till något annat?

Spelar inte GMs vana att ljuga och ändra sin utsaga någon roll enligt dig?

Varför är en bevisad lögnare mer trovärdig än 20 talet vittnen enligt dig?
Citera
2026-09-22, 17:22
Medlem
Citat:
Så bra att du hade länkat domen så en av dina lögner kan avslöjas. Du har ju massor av gånger påstått att jag tycker det är OK att han satte på henne fastän hon sov.
Du bör skämmas.

Jag skrev däckad Jocke. Varför hittar du på?
Citera
2026-09-22, 17:24
Medlem
Citat:
Vad tycker du om den här soppan? Är det en tillförlitlig berättelse? Tycker du det verkar som att hon har klara bilder och berättar konsekvent och inte motsägelsefullt?

Först säger hon att hon och kompis A och åtalad ligger och pratar om gårdagsnatten och att åtalad då ska ha berättat att de haft samlag.
Senare när de lämnat åtalads lägenhet säger hon att kompis A frågar om de legat med varandra och då ska hon ha svarat att hon inte visste eftersom hon inte var säker.
Sedan i nästa andetag berättar hon om allt hon kom ihåg och då bland annat att hon och åtalad hade legat.

Kompis B som inte varit med vid händelsen blir arg när hon berättar. Inte kompis A som verkar ha varit med i samma säng när "våldtäkten" ska ha skett.

Och vart stod det i hovrättens dom?

Var kommer dina urklipp ifrån?

Om du har FUP, varför länkar du inte den i sin helhet?
Citera
2026-09-22, 17:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
39 % syftar på fällande domar avseende ''nya fall''.

Däremot är det ju lite konstigt ordval av Anton att säga: ''Leder till fällande dom''. Av de fällande domarna så ledde 39 % till fällande dom? Märkligt uttryckt. Olämpligt ordval tycker jag.

Take away:
Huvudsaken är bara att man förstår att 39 % inte syftar på hur stor % av samtliga nya våldtäktsmål som ledde till fällande dom.

Hörsägen läs hörsägen, är det jag skrev och det de bekräftar
Citera
2026-09-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
[/b]
Hörsägen läs hörsägen, är det jag skrev och det de bekräftar

Definiera gärna hörsägen. Jag är inte juridiskt insatt.

Ifall hörsägen betyder specifikt att man återger ett påstående från någon annan utan att själv ha direkt kunskap om saken. Så är det du skrev inte helt korrekt. Felaktigheten kvarstår även om du syftar specifikt på bevisnivå 3.
Citera
2026-09-22, 17:35
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Definiera gärna hörsägen. Jag är inte juridiskt insatt.

Ifall hörsägen betyder specifikt att man återger ett påstående från någon annan utan att själv ha direkt kunskap om saken. Så är det du skrev inte helt korrekt. Felaktigheten kvarstår även om du syftar specifikt på bevisnivå 3.
Står ord emot ord räcker inte det för en fällande dom, men nu finns undantag och det gäller i sexbrotts mål, då det att Målsägande berättat för en nära anhörig eller skrivit ett sms, så kan den gå in och vittna och räknas då som stödbevisning vilket i de här unika fallen leder till en fällande dom i många fall (hörsägen).

Läs vad dem säger i klippet är ganska förvånad någon som följer den här tråden ej har koll på det här, iof spelar många i tråden dumma när inte verkligheten passar deras agenda, se även (jockeboi) och (hamburgaren)
Citera
2026-09-22, 17:36
Medlem
Citat:
Du avfärdar ju allt man visat dig gällande kritik kring samtyckeslagen. Jag vetinte hurmånga gånger du påstått att det inte alls finns situationer där bara två personer varit närvarande och att det saknas övrig objektiv bevisning. Det är bara de 2 personernas berättelser som finns.

Här har du ett inslag från P1 morgon där en domare från Södertörns Tingsrätt säger det vi påstår.
Vad har hon för agenda? Om du inte orkar lyssna på hela kan du lyssna från 5.00.

https://www.sverigesradio.se/artikel/samtyckeslagen-kritiseras-av-advokater-lotteri

Har du lyssnat på klippet du länkakde?

Om, observera att domaren sa OM det är som vissa försvarsadvokater säger.

Om det nu är extremt vanligt med domar baserat på ord mot ord, varför har ingen någondin visat endast en sådan dom.

I klippet framkommer även att 40% blir dömda för en uppsåtlig våldtäkt. Det vill säga att de inte anser att det var fråga om en oaktsam våldtäkt.

De hade alltså blivit dömda, samtyckeslag eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in