Citat:
Ja, det är nog relativt få som inte anser att sex skall vara ömsesidigt och frivilligt av samtliga inblandade.
Menar du att så inte är fallet? Vad tycker du är fel med frivillighet?
Gällande andra stycket så påstod GM att det inte räknsdes då han bara kört in lite av kuken.
Ja, hur djupt menar du att penetrationen skall vara för att räknas som samlag?
Nej, den som påbörjar ett samlag eller likvärdig handling utan frivilligt samtycke bär det fulla ansvaret. Resonerar du på samma sätt i Flenfallet?
En solklar majoritet skulle anse det vara våldtäkt om man påbörjar en sexuell akt med en gravt berusad person. Dömd eller ej.
Menar du att så inte är fallet? Vad tycker du är fel med frivillighet?
Gällande andra stycket så påstod GM att det inte räknsdes då han bara kört in lite av kuken.
Ja, hur djupt menar du att penetrationen skall vara för att räknas som samlag?
Nej, den som påbörjar ett samlag eller likvärdig handling utan frivilligt samtycke bär det fulla ansvaret. Resonerar du på samma sätt i Flenfallet?
En solklar majoritet skulle anse det vara våldtäkt om man påbörjar en sexuell akt med en gravt berusad person. Dömd eller ej.
Jag utgår från att båda parterna i mitt exempel gjorde sexuella saker med varandra eller är du en sådan person vilket jag tror är väldigt vanligt som anser att det bara är killen som ska ta initiativen och föra den sexuella akten framåt?
Tror du t.ex. att allmänheten vet om att det räknas som samlag om könsorganen har rört vid varandra?
I Flenfallet är det fastställt att den åtalade vid flera tillfällen ska ha frågat om det är OK. De skriver dock att de inte kunnat fastställa (tvivel) när han ställt dessa frågor (jag antar att det beror på att tjejen lägligt säger att hon inte minns när han frågat. Hon minns att han frågat men inte när i tidsskedet).
Det skulle kunna vara så att han frågade innan han började med sina handlingar.
Om vi nu har en sexakt mellan två gravt berusade personer (båda är så fulla att de inte kan bedömas kunna ge samtycke enligt lagen) där båda tar initiativ och utför sexuella handlingar på varandra begår då båda en våldtäkt enligt dig?
Är då de båda personerna hänsynslösa vidriga våldtäktsmän som bara tänker på sig själva och skiter i vad den andra vill?