2026-09-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Åh gud nu måste jag kommrntera!
-Max och Belinda! De beter sig ju helt stört. Han har ju sån kontroll över henne, läskigt när han får det där belåtna leendet/utttycket att hon följer allt han säger. Och detta att han säger "varsågod" till henne att få prata 😲. Så sjukt arrogant, och det han sa om att de är av ett annat "virke" ja psykopat vibes! Tycker det var bra att Bennet tog upp hur de var på middagen.

- Olivia och Urban! Urban har ju redan beskrivit sig som något som gått över lik för att få klättra sig upp och det är väl exakt detta han gör i programmet, utnyttjar Olivia och vill eg bara synas i tv? Han spelar en roll och tänker mest bara hur han framstår. Egenkär är ingen brist vara här.

-Carolina heter hon så som gifte sig med Sasha? Tycker hon känns väldigt kylig, arrogant, avståndstagande, även om det beror på hennes skadade ego/stolthet så är detta inte klädsamt. Sasha är snygg tycker jag.

Tror Urban kan ljuga om vad som helst bara han får synas i media o på sociala medier. Ta bort Urban så hade programmet varit slätstryket o få hade pratat om det. Stor RED FLAG på honom o tyvärr lär vi få se mer av hans skeva uppsyn o syn.
Citera
2026-09-21, 09:43
Medlem
RedXs avatar
Jag förstår inte kritiken mot Max och Belinda. De har det bra ihop och har ingen skyldighet att sitta och överanalysera varje detalj i sitt förhållande inför öppen ridå. Om något kan de korthuggna svaren ses som en indikation på integritet.

När det gäller Urban så tycker jag även där att gnället vida överstiger vad som vore proportionerligt. Han har en uppsyn med sitt stela leende som nog stör många. Det är nog minst lika mycket det som vad han faktiskt säger som provocerar folk.

Yasmin/Felix - här tror jag att ”experterna” helt enkelt har misstolkat Yasmin och utgått från att hon (som lever i husbil) främst vill ha nån slags hippiebohem. Så tycks inte vara fallet, och hon har en betydligt mer materialistisk sida, som Felix varken vill (eller kan?) tillfredsställa. Jag trodde mycket på det här paret initialt, men känner mig nu väldigt tveksam. Framför allt verkar ingen av dem vara villig att kompromissa, vilket är ett absolut krav om två olika personer ska kunna fungera ihop.

Helena/Sasan - ja, det var nog lika bra att det gick som det gick. Jag vet inte om Helena är så enkelspårig att hon vägrar vara tillsammans med någon som har en annan åsikt än hon själv, eller om det var så att hon inte kände någon attraktion och därför såg en enkel utväg genom att skylla på den enorma skandalen. Oavsett så var det nog bäst för båda parter.

Hela den där diskussionen om vänskap över könsgränserna har för övrigt blåsts upp (både i programmet och här inne) till helt orimliga proportioner. Det är egentligen en ganska nyanserad fråga som man skulle kunna ha intressanta diskussioner kring, men det går inte när reaktionerna blir så pass affektdrivna. Det är en tråkig aspekt av dagens socialamedierinfluerade samtalsklimat att folk inte vill lyssna på avvikande åsikter med ett öppet sinne. I stället förs diskussioner med utgångspunkten att ”jag har rätt och alla som tycker annorlunda än mig är idioter”. Då blir det meningslöst att ens diskutera något.
Citera
2026-09-21, 09:49
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Det kanske också är så att han har utmätning i och med att han efter en rättsprocess blev skyldig att betala 600K till någon han lurat tidigare.
Fast 600” är ju ingen jättesumma om man är en vettig företagare som jobbar stenhårt, går över lik o tydligen hamnat någonstans…
Men för en strulputte är det ofantligt.

Värst är dock när Ubbe tittar på sin kvinna, blicken liknar någon som hämtat en eskort på bordellen o strax ska smörja kråset.
Citera
2026-09-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Fast 600” är ju ingen jättesumma om man är en vettig företagare som jobbar stenhårt, går över lik o tydligen hamnat någonstans…
Men för en strulputte är det ofantligt.

Värst är dock när Ubbe tittar på sin kvinna, blicken liknar någon som hämtat en eskort på bordellen o strax ska smörja kråset.

Nej, det är det verkigen inte. Jag vet väldigt lite om utmätning och ännu mindre om Urbans ekonomi, men en omoralisk strulputte med dåligt ekonomiskt sinne är han definitivt.

Håller med om det där äckliga leendet och den alltför ihållande blicken. Han övar på härskartekniker men är inte tillräckligt skicklig på det så det blir enbart obehagligt.
Citera
2026-09-21, 11:30
Medlem
Vad har jag missat? För jag råkade se någon upprörd över en person medverkade i programmet? Och han enligt vad jag förstod var dömd kvinnomisshandel person eller något sånt. Ingen aning sett möjligtvis ett avsnitt av programmet.
Citera
2026-09-21, 12:06
Medlem
Hittills tycker jag att det nya formatet är klart sämre än det gamla. Det började lovande men har snabbt blivit innehållslöst, klaustrofobiskt och tråkigt att titta på. Enbart kontroverserna och de polariserade åsikterna som håller igång intresset, men även det börjar bli tjatigt.

Senaste avsnittet med löftescermonin var tex ett riktigt sömnpiller. Man undrar vad deltagarna gör med all tid om de inte får lämna huset och förstår att de kan bli konstiga och stingsliga efter hand.
Lapputmaningarna känns inte tillräckligt intressanta och experternas inslag är flata. För den här typen av format funkar det glassigare LiB bättre. Updejt och diskussionerna här är behållningen med programmet, men även det var egentligen roligare i gamla formatet med inflyttning.
Citera
2026-09-21, 12:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Löftesceremonin: vilka oerhört mesiga så kallade experter. Jmf med Australien där de ifrågasätter och utmanar deltagarna.
Svenska versionen - utspädd mellanmjölk
Ja jag hade förväntat mig mer åt det hållet.

De borde ha ställt Max och Belinda lite mot väggen och frågat varför de inte hängde med tjejerna och killarna ut kvällen före för att umgås.
Citera
2026-09-21, 12:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hon säger att hon inte umgås med sin killkompis privat. Dvs går ut bara de två.

Men då undrar jag om killkompisen låtnoss säga blir bjuden hem till dem på t ex kalas, fest, middag? Där de umgås flera och inte privat.

Jag är gift sedan 21 år och tycker inte heller om att min man umgås privat med enskilda kvinnor. Däremot om han har/får en god kvinnlig vän är hon välkommen hem till oss båda två.
Skulle du neka din man att käka lunch ute tillsammans med en gammal pluggkompis från universitetet?

Skulle du själv neka en lunch tillsammans med en gammal manlig pluggkompis?
Citera
2026-09-21, 12:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Jag säger "min man" när jag pratar om min make till folk utanför familjen. Men han är väl också förtryckt...

När Urban satt bredvid Olivia framför experterna så lät det otroligt fel att säga min kvinna istället för hennes namn - Olivia.
Citera
2026-09-21, 12:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
När det gäller antivaxxarna Belinda och Max...kanske är de rädda att smittas av de andra som är vaccinerade. Antivaxxare tror att vaccinerade kan utsöndra spikprotein som de är rädda för sk shedding.
De borde ju lämna programmet om de ändå inte vill delta.
Citera
2026-09-21, 12:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Sneglade lite när min fru kollade idag och den där Max verkar vara en kuslig typ. Kollar man på hans LinkedIn har han fina titlar men uppger inte vilka företag han jobbat på. Inte en jävel lyssnade på hans podcast innan detta programmet heller enligt Mediafacts.

Osar bluff om honom.
Tycker att han osar psykpatient och jag jobbar på psyk.

Han är som en patient som ser ner på sina medpatienter och anser sig vara bättre än de andra.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag förstår inte kritiken mot Max och Belinda. De har det bra ihop och har ingen skyldighet att sitta och överanalysera varje detalj i sitt förhållande inför öppen ridå. Om något kan de korthuggna svaren ses som en indikation på integritet.

När det gäller Urban så tycker jag även där att gnället vida överstiger vad som vore proportionerligt. Han har en uppsyn med sitt stela leende som nog stör många. Det är nog minst lika mycket det som vad han faktiskt säger som provocerar folk.

Yasmin/Felix - här tror jag att ”experterna” helt enkelt har misstolkat Yasmin och utgått från att hon (som lever i husbil) främst vill ha nån slags hippiebohem. Så tycks inte vara fallet, och hon har en betydligt mer materialistisk sida, som Felix varken vill (eller kan?) tillfredsställa. Jag trodde mycket på det här paret initialt, men känner mig nu väldigt tveksam. Framför allt verkar ingen av dem vara villig att kompromissa, vilket är ett absolut krav om två olika personer ska kunna fungera ihop.

Helena/Sasan - ja, det var nog lika bra att det gick som det gick. Jag vet inte om Helena är så enkelspårig att hon vägrar vara tillsammans med någon som har en annan åsikt än hon själv, eller om det var så att hon inte kände någon attraktion och därför såg en enkel utväg genom att skylla på den enorma skandalen. Oavsett så var det nog bäst för båda parter.

Hela den där diskussionen om vänskap över könsgränserna har för övrigt blåsts upp (både i programmet och här inne) till helt orimliga proportioner. Det är egentligen en ganska nyanserad fråga som man skulle kunna ha intressanta diskussioner kring, men det går inte när reaktionerna blir så pass affektdrivna. Det är en tråkig aspekt av dagens socialamedierinfluerade samtalsklimat att folk inte vill lyssna på avvikande åsikter med ett öppet sinne. I stället förs diskussioner med utgångspunkten att ”jag har rätt och alla som tycker annorlunda än mig är idioter”. Då blir det meningslöst att ens diskutera något.
Max och Belinda har själva valt att vara med i programmet och då anser jag att de ska delta eller lämna.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-21 kl. 12:50.
Citera
2026-09-21, 13:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Olivia sa ju att det var så bra att Urban pratade istället för att hon sa något. Snacka om kuvad...
Vad pratar du om?

massor med människor tycker det är skönt om ngn som gillar att prata är den som pratar. har du aldrig varit med i en förening elr haft gruppmöten i skola eller på jobbet?

han må vara dominant men just den grejen är så sjukt vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in