2026-09-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Urban hittade på den där berättelsen. Hans fru verkade bli glad av att det var bra tv.
Hon blev nog glad för att han framstod som lite sårbar. Tyvärr avslutade han ju med snack om sin mansgrupp vilket inte var lika kul.
Citera
2026-09-20, 21:47
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Bara en kommentar angående de siffror vi sett flera ggr, dvs Ubbes månadslön:

18 000-ish är inte hela sanningen.
Det har skrivits i tråden tidigare att om man är egen företagare (som Ubbe) så kan man tydligen "modifiera siffrorna" så att man tar ut minsta synliga beskattningsbara lön för att sedan ta ut betydligt mer pengar i bonus och liknande.
Dvs det där med 18 000 lär nog inte stämma i lönekuvertet. Ubbe har definitivt mer inkomst än så, men det syns inte för oss Flashback-detektiver.
Nej, jag har varit företagare hela mitt liv o det du skriver stämmer bara delvis.
Om man har en inkomst över 55” i månaden så är målet att sänka inkomsten för att slippa statlig skatt. Men upp till den gränsen finns ingen anledning att skatteplanera. Sanningen är att Ubbes firma gått knackigt i flera år och det inte funnits mer pengar att ta ut som lön.
Citera
2026-09-20, 21:51
Medlem
Jag tycker det är obehagligt att se förvandlingen av Olivia. I de första avsnittet kändes hon självsäker och vältalig med huvudet högt men hon blir tystare och mer o obekväm att ta plats ju i detta avsnitt. Även att dialogen mellan dem går så långsamt som att varje ord måste tänkas ut i förväg, utan spontana reaktioner.

När man ser henne i intervjuer nu tycker jag det känns obehagligt, Urbans åsikter verkar ha blivit hennes.

Urban är en störd person, att han saknar empati och medkänsla för andra människor ser man lång väg och han kan inte ens skratta på ett naturligt sätt.

Fattar fortfarande inte att SVT tog med denna man i TV. Han kommer förstöra Olivias liv.
Senast redigerad av El-wi 2026-09-20 kl. 21:56.
Citera
2026-09-20, 22:08
Medlem
Sneglade lite när min fru kollade idag och den där Max verkar vara en kuslig typ. Kollar man på hans LinkedIn har han fina titlar men uppger inte vilka företag han jobbat på. Inte en jävel lyssnade på hans podcast innan detta programmet heller enligt Mediafacts.

Osar bluff om honom.
Citera
2026-09-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kan inte bli kär. Oväntat....Sedan verkar han tro att Olivia inte talar sanning. Tror han kommer flippa snart.
Han upplever att hon anpassar sina svar och åsikter efter honom, vilket många andra här också upplever, och ser det som ett problem. Det är väl en normal insikt och hade han varit ute efter att bryta ner och forma henne så hade han väl inte lyft detta? Eller?
Citera
2026-09-20, 23:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Han upplever att hon anpassar sina svar och åsikter efter honom, vilket många andra här också upplever, och ser det som ett problem. Det är väl en normal insikt och hade han varit ute efter att bryta ner och forma henne så hade han väl inte lyft detta? Eller?
Om hon inte anpassar sig efter honom så är ju äktenskapet över. För mig blir han bara otäckare och otäckare.
Citera
2026-09-20, 23:45
Medlem
Lite obehagligt med tjejernas sexsnack, Urban eller Max hade behövts där för att styra upp det.
Citera
2026-09-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Sneglade lite när min fru kollade idag och den där Max verkar vara en kuslig typ. Kollar man på hans LinkedIn har han fina titlar men uppger inte vilka företag han jobbat på. Inte en jävel lyssnade på hans podcast innan detta programmet heller enligt Mediafacts.

Osar bluff om honom.

Ungefär vad jag trodde om honom. Han såg ju stundtals rädd ut när han satt framför juryn. Ögonen ljuger inte. Han spelar något han inte är.

Appropå ögon, om inte Olivias tårkanaler hade fungerat hade jag inte fattat att hon satt och grät till Urbans story.
Citera
2026-09-21, 00:03
Medlem
Men hon verkar rar, hoppas hon mår bra.
Citera
2026-09-21, 00:10
Medlem
Katciu88s avatar
Jag tycker att Belindas och Max parceremoni var jättemärklig! Att Max bollade över allt till Belinda kändes fegt av honom, och löjligt.

Dom har ju själva VALT att vara med i programmet, så det är jättekonstigt att de är så dissiga?

Vad menade Max med att rita en fisk på lämna/stanna lappen? Var det ett skämt? Eller ett hån?

Jag håller med om att Belinda är alldaglig till utseendet. Men å andra sidan tror jag faktiskt att t ex Helenas look (överdrivet sexig, supersminkad och fillers/botox) inte går hem hos traditionella konservativa högstatus män. Utan de är mer för naturell look och andra kvaliteter spelar större roll. Belinda är ju smal, vältränad och fräsch, ambitiös och smart. Men vette fan om Max verkligen vill ha henne ändå och vice versa!?
Citera
2026-09-21, 00:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det lät verkligen extremt. Skulle det vara sant har han uppenbart haft en fruktansvärd uppväxt som skulle förklara (men inte försvara) hur han beter sig idag.

Det är obehagligt att se hur Olivia helt tappat bort sig själv så kort tid in i relationen. Även Belinda tyckte jag tyvärr att man såg idag håller på att tappa bort sig själv i anpassningen till Max.

Fast stopp där. Det skulle väl inte alls förklara hans åsikter idag.

Först pratar han och Olivia om att partnern går före barnen i en familj. Om föräldrarna (som utgör kärnan i familjen) mår bra och vårdar varandra i sin relation, ja då kommer barnen också må bra.

Sen när Urban ska berätta om den där händelsen med hans farsa så visar det sig att farsan agerade exakt så. Han valde alltså sin fru framför sin son och som jag tolkar Urban så var det ett fruktansvärt svek. Olivia verkar instämma då tårar rinner nedför hennes kind.

Så han återger alltså en negativ historia från sin uppväxt, att han blev nedvärderad av sin far i konkurrens med en kvinna men att det är exakt så som han vill att Olivia och hans själv ska värdera varandra framför barnen.
Citera
2026-09-21, 01:32
Medlem
Några tankar så här långt,

- två avsnitt i rad med främst massa tråkiga dialoger med lappar. I amerikanska versionen bor visserligen alla på samma ställe men det är 20+ avsnitt och man får ändå se hur deltagarna bor

- dubbelkolla de inte den fina värdegrunden hos deltagarna - på tal om huruvida killar/kvinnor kan va kompisar som upptagit halva säsongen

- max och belinda, svider det nånstans att de sökt sig till programmet? man kan ju va tystlåten men det här är väl snudd på arrogans, han verkar inte så trevlig

- potential för att urban hittar på rätt mycket av det han säger va? tyckte det var en rätt osäker reflektion av honom att Olivia anpassar sig.

- hon i husbil + långhåriga killen, väx upp lite bägge två?

Med tanke på mognadsgraden hos deltagarna har man svårt att förstå de flesta passerat 30+ år med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in