Igår, 00:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det lät verkligen extremt. Skulle det vara sant har han uppenbart haft en fruktansvärd uppväxt som skulle förklara (men inte försvara) hur han beter sig idag.

Det är obehagligt att se hur Olivia helt tappat bort sig själv så kort tid in i relationen. Även Belinda tyckte jag tyvärr att man såg idag håller på att tappa bort sig själv i anpassningen till Max.

Fast stopp där. Det skulle väl inte alls förklara hans åsikter idag.

Först pratar han och Olivia om att partnern går före barnen i en familj. Om föräldrarna (som utgör kärnan i familjen) mår bra och vårdar varandra i sin relation, ja då kommer barnen också må bra.

Sen när Urban ska berätta om den där händelsen med hans farsa så visar det sig att farsan agerade exakt så. Han valde alltså sin fru framför sin son och som jag tolkar Urban så var det ett fruktansvärt svek. Olivia verkar instämma då tårar rinner nedför hennes kind.

Så han återger alltså en negativ historia från sin uppväxt, att han blev nedvärderad av sin far i konkurrens med en kvinna men att det är exakt så som han vill att Olivia och hans själv ska värdera varandra framför barnen.
Citera
Igår, 01:32
Medlem
Några tankar så här långt,

- två avsnitt i rad med främst massa tråkiga dialoger med lappar. I amerikanska versionen bor visserligen alla på samma ställe men det är 20+ avsnitt och man får ändå se hur deltagarna bor

- dubbelkolla de inte den fina värdegrunden hos deltagarna - på tal om huruvida killar/kvinnor kan va kompisar som upptagit halva säsongen

- max och belinda, svider det nånstans att de sökt sig till programmet? man kan ju va tystlåten men det här är väl snudd på arrogans, han verkar inte så trevlig

- potential för att urban hittar på rätt mycket av det han säger va? tyckte det var en rätt osäker reflektion av honom att Olivia anpassar sig.

- hon i husbil + långhåriga killen, väx upp lite bägge två?

Med tanke på mognadsgraden hos deltagarna har man svårt att förstå de flesta passerat 30+ år med råge.
Citera
Igår, 02:05
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Otroligt hur SVT kan sitta och göra ordentliga intervjuer med alla deltagare, och detta är vad man får fram. Speciellt killarna är ju helt mongo och muppiga. Här snackar vi killar som är kontrollerande och trycker ner sina kvinnor. Denna typ av machomän som har komplex finns det många av, inte konstigt dem är singlar.

Lär ej hålla detta, tjejer är extroverta och kommer inte klara att bara umgås med deras män.
Citera
Igår, 02:12
Medlem
Det är lite råa regler i programmet. Helena säger att båda måste skriva "Lämna" på lappen, annars tvingas de fortsätta en vecka till.

"När Hänt ringer upp Helena berättar hon mer om löftesceremonin, som blev ett avgörande ögonblick och samtidigt slutet på hennes tid i programmet. Men det hade kunnat bli annorlunda om bara en av dem hade skrivit något annat på sin lapp.

https://www.hant.se/noje/gvfo-helena-skulle-inte-fa-lamna/11617099

– Man ska varje vecka välja om man vill stanna eller lämna. Då måste man vara överens om att båda två vill lämna, säger Helena.

Hon förklarar att båda måste skriva ”Lämna” på lappen för att få avsluta experimentet. Om den andra personen i stället skriver ”Stanna” måste de fortsätta arbeta på sin relation i ytterligare en vecka, fram till nästa löftesceremoni.
"

Och Sasan berättar att de båda bröt mot reglerna och lämnade lägenheten tillsammans för att gå på krogen på bröllopsnatten. Produktionen har inte vetat om detta:
https://www.hant.se/noje/gvfo-sasan-avslojar-paret-brot-mot-reglerna-pa-brollopsnatten/11619662
Citera
Igår, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tycker att Belindas och Max parceremoni var jättemärklig! Att Max bollade över allt till Belinda kändes fegt av honom, och löjligt.

Dom har ju själva VALT att vara med i programmet, så det är jättekonstigt att de är så dissiga?

Vad menade Max med att rita en fisk på lämna/stanna lappen? Var det ett skämt? Eller ett hån?

Jag håller med om att Belinda är alldaglig till utseendet. Men å andra sidan tror jag faktiskt att t ex Helenas look (överdrivet sexig, supersminkad och fillers/botox) inte går hem hos traditionella konservativa högstatus män. Utan de är mer för naturell look och andra kvaliteter spelar större roll. Belinda är ju smal, vältränad och fräsch, ambitiös och smart. Men vette fan om Max verkligen vill ha henne ändå och vice versa!?
Möjligt att de underskattade anstaltskänslan och hur muppig inspelningen är. Två ätstörda 5g-ufon är inte perfekta för tv direkt. Blir nordpolen i tv4 av helaskiten.
Citera
Igår, 06:05
Medlem
MisterLaPages avatar
Att Max ritar en fisk på stanna-lappen betyder att förhållandet, äktenskapet, är det vatten han vill fortsätta simma i. Han hade kunnat rita luftbubblor; äktenskapet är den luft han vill andas.

Urban turban med hustru; jag ger paret ett par månader.

Det lesbiska paret; 6 månvarv.

Hippie med husbilen; det är i skrivande stund redan över.
Citera
Igår, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-wi
Jag tycker det är obehagligt att se förvandlingen av Olivia. I de första avsnittet kändes hon självsäker och vältalig med huvudet högt men hon blir tystare och mer o obekväm att ta plats ju i detta avsnitt. Även att dialogen mellan dem går så långsamt som att varje ord måste tänkas ut i förväg, utan spontana reaktioner.

När man ser henne i intervjuer nu tycker jag det känns obehagligt, Urbans åsikter verkar ha blivit hennes.

Urban är en störd person, att han saknar empati och medkänsla för andra människor ser man lång väg och han kan inte ens skratta på ett naturligt sätt.

Fattar fortfarande inte att SVT tog med denna man i TV. Han kommer förstöra Olivias liv.

Olivia sa ju att det var så bra att Urban pratade istället för att hon sa något. Snacka om kuvad...
Citera
Igår, 06:49
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast stopp där. Det skulle väl inte alls förklara hans åsikter idag.

Först pratar han och Olivia om att partnern går före barnen i en familj. Om föräldrarna (som utgör kärnan i familjen) mår bra och vårdar varandra i sin relation, ja då kommer barnen också må bra.

Sen när Urban ska berätta om den där händelsen med hans farsa så visar det sig att farsan agerade exakt så. Han valde alltså sin fru framför sin son och som jag tolkar Urban så var det ett fruktansvärt svek. Olivia verkar instämma då tårar rinner nedför hennes kind.

Så han återger alltså en negativ historia från sin uppväxt, att han blev nedvärderad av sin far i konkurrens med en kvinna men att det är exakt så som han vill att Olivia och hans själv ska värdera varandra framför barnen.

Jag är inte den som vill försvara Urban, men det är absolut inte samma sak!

Urban berättade att hans pappa gift om sig med en annan kvinna som enligt Urban fick familjen att må dåligt.
Inte samma sak som när två harmoniska föräldrar älskar varandra och skapar en trygg miljö för barnen.

Om historien var sann eller inte uttalar jag mig inte om i detta fallet.
Citera
Igår, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag är inte den som vill försvara Urban, men det är absolut inte samma sak!

Urban berättade att hans pappa gift om sig med en annan kvinna som enligt Urban fick familjen att må dåligt.
Inte samma sak som när två harmoniska föräldrar älskar varandra och skapar en trygg miljö för barnen.

Om historien var sann eller inte uttalar jag mig inte om i detta fallet.

Men att välja sin fru före sina barn var något Urban så sent som i förra avsnittet begärde att hans egen fru ska göra.
Citera
Igår, 09:10
Medlem
Åh gud nu måste jag kommrntera!
-Max och Belinda! De beter sig ju helt stört. Han har ju sån kontroll över henne, läskigt när han får det där belåtna leendet/utttycket att hon följer allt han säger. Och detta att han säger "varsågod" till henne att få prata 😲. Så sjukt arrogant, och det han sa om att de är av ett annat "virke" ja psykopat vibes! Tycker det var bra att Bennet tog upp hur de var på middagen.

- Olivia och Urban! Urban har ju redan beskrivit sig som något som gått över lik för att få klättra sig upp och det är väl exakt detta han gör i programmet, utnyttjar Olivia och vill eg bara synas i tv? Han spelar en roll och tänker mest bara hur han framstår. Egenkär är ingen brist vara här.

-Carolina heter hon så som gifte sig med Sasha? Tycker hon känns väldigt kylig, arrogant, avståndstagande, även om det beror på hennes skadade ego/stolthet så är detta inte klädsamt. Sasha är snygg tycker jag.
Citera
Igår, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Men att välja sin fru före sina barn var något Urban så sent som i förra avsnittet begärde att hans egen fru ska göra.
Haha just det! Det har du rätt i 😁
Citera
Igår, 09:22
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Jag försvarar som sagt inte Urban alls, jag menar bara att jämförelsen haltar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in