2026-09-07, 10:56
Medlem
Urban och Olivia - Det här paret känns castat för att vi tittare ska känna och reagera på vissa saker. Ändå känns det som om de passar ihop något sätt.

Felix och Yasmin - känns som ett naturligt par, som experterna satt ihop. Verkar funka bra tillsammans.

Max och Belinda - Svårt att bedöma om de är castade eller om de sökt. Men man förstår ju varför de parats ihop.

Gabriel och Sara - Kanske Sara är castad men inte Gabriel. De verkar ju i alla fall gilla varandra.

Sasan och Helena - Den här matchningen är svår att förstå, främst för att han är svår att förstå. Vad tänkte egentligen experterna att de skulle ge varandra?

Edin och Julia - Känns genuina som personer. Men Edin verkar lite för entusiastisk, eller så har de bara fulklippt avsnitten så att vi ska få den känslan.

Många par genom åren har pratat om att "det ska få ta tid" och att känslorna "ska få tid att växa fram" men jag kan inte komma på något par där det har börjat på det viset och det sedan har blivit något. Så det lär knappast hända den här säsongen heller.

Diskussionen om en man kan ha vänner av det motsatta könet är väldigt inskränkt och begränsad. De killarna som säger så kan ju bara se framför sig att deras kvinnliga partner ska vara skitsnygga varelser som alla andra män trånar efter. Verkligheten är att så ser inte alla kvinnor ut. Så att alla män ska går runt och hindra sina kvinnliga partners att ha manliga vänner känns konstig. Tycker inställningen hos killarna säger mer om hur de föreställer sig hur snygga deras tjejer ska vara. Det är också stor skillnad på en manlig vän som kvinnan haft sedan lång tid tillbaka och någon ny som kommer in från sidan.
Citera
2026-09-07, 10:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Håller med om Sasans linne/undertröja. Vågade Helena inte säga ”jag går inte med dig på middagen om du ska vara klädd så där”? Och frisyren är också fel, fel, fel. Inte konstigt om hon är stel och håller tyst. Hon tycker förstås det är otroligt pinsamt.
vem fan går på parmiddag i linne?

axelbred som en gräshoppa ungefär dessutom.

hon kanske sa ngt faktiskt, man hörde ju bara "är du klar nu"... tror nog det kan ha varit ngn fråga tidigare kring klädseln men att de klippte det. än så länge..
Citera
2026-09-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nej, men de ska självfallet inte umgås ensam med sina pojkvänner om de är gifta. Sunt förnuft. Det gör man under dejtingfasen fram tills man gift sig. Sen är man lojal mot den man valt
1) Tror du har missförstått begreppet pojkvän.
2) Klart man har kvar sina vänner även efter man gift sig.
Citera
2026-09-07, 10:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nej, men de ska självfallet inte umgås ensam med sina pojkvänner om de är gifta. Sunt förnuft. Det gör man under dejtingfasen fram tills man gift sig. Sen är man lojal mot den man valt
Det här var det dummaste jag läst näst efter Max och Urbans konstiga krav.
Citera
2026-09-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror att alla är införstådda med "risken" att två relativt jämnåriga heterosexuella av motsatta kön kan ha attraktion mellan sig. Det är hur man hanterar det som är kärnan i tjafset. Normalt beteende är att man accepterar det och lever med risken, eftersom man har tillit till varandra. Och personligen vill jag inte ha en partner "i fångenskap", hittar min partner nån som han i slutändan är lyckligare med så vill jag att han ska gå.

Att inte acceptera och utesluta vänskaper pekar på flera väldigt dåliga karaktärsdrag: svartsjuka, kontrollbehov och krass inställning till människor generellt (det enda män vill är att få ligga, allt annat är skitsamma).

Om jag skulle supersnälltolka skulle jag kunna förstå om Urban och co uttryckte sig typ såhär "jag blir jättelätt kär och har tidigare haft problem med att jag får känslor för tjejkompisar, vilket sedan sårat mig när det är obesvarat. Så jag tycker att det är bäst för mig att inte ha tjejkompsar. Men jag förstår att det är mitt problem och att andra människor kan ha kompisar av båda kön utan att bli kära".
Och även om män bara vill ligga och allt annat är skitsamma spelar det ju ingen roll om inte kvinnan vill blir det ändå ingen otrohet.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-09-07 kl. 11:44.
Citera
2026-09-07, 11:09
Medlem
Det är så mycket som skaver.

Här sitter Urban, Max och Sasan och talar om att de minsann vet hur män fungerar (underförstått; vill sätta på kvinnor). Samtidigt skulle jag inte bli ett dugg förvånad om samma män högljutt protesterar "Inte alla män!" i en annan kontext 🙄

Att vara så rädd att ens "kvinna" - hej Urban... - ska vara otrogen/"lägga sin energi på en annan man" betyder ju att de inte litar ett dugg på sin partner. En sån man skulle då inte jag vilja leva med.

Och sen, som flera redan tagit upp här i tråden; vill man vara otrogen så är det nog betydligt vanligare att man väljer nån annan än sin kompis sen 20 år 🤦
Senast redigerad av MissCooper 2026-09-07 kl. 11:48.
Citera
2026-09-07, 11:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Hon bör konstiga miner med munnen hela tiden, ser inte speciellt bra ut
inte för att söka konflikt nu..men fan vad ni tjejer är yta/utseendefixerade.

det där med skönhetshets, utseendefokus etc klarar ni av att stå för helt själva idag.

sociala mediers fel till stor del såklart.
Citera
2026-09-07, 12:14
Medlem
cosmic_dancers avatar
Trodde inte det kunde bli så mycket värre efter Urbans monolog... Sen kom Max och tycker att man i princip enbart ska umgås med sin partner och ska man prompt umgås med andra ska det enbart vara med andra par.

Han är väl medveten om att otrohet kommer kunna ske oavsett. Har ens partner en vän sen 20 år tillbaka hade det förmodligen skett nånting för längesen om intresse fanns. Ska en bisexuell inte få ha några vänner alls då? Jag tänker lite såhär. Varken jag eller min eventuella partner kan omöjligt styra eller kontrollera om en vän till min partner får ett djupare intresse för honom. Jag kan däremot välja att lita på att han där och då tydligt markerar att intresset inte är besvarat. Samma sak givetvis om en manlig vän till mig skulle säga att han var kär i mig.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2026-09-07 kl. 12:32.
Citera
2026-09-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Trodde inte det kunde bli så mycket värre efter Urbans monolog... Sen kom Max och tycker att man i princip enbart ska umgås med sin partner och ska man prompt umgås med andra ska det enbart vara med andra par.

Han är väl medveten om att otrohet kommer kunna ske oavsett. Har ens partner en vän sen 20 år tillbaka hade det förmodligen skett nånting för längesen om intresse fanns. Ska en bisexuell inte få ha några vänner alls då? Jag tänker lite såhär. Varken jag eller min eventuella partner kan omöjligt styra eller kontrollra om en vän till min partner får ett djupare intresse för honom. Jag kan däremot välja att lita på att han där och då tydligt markerar att intresset inte är besvarat. Samma sak givetvis om en manlug vän till mug skulle säga att han var kär i mig.

Eller hur! Jag blir så fruktansvärt provocerad av hur korkad man måste vara för att inte fatta att otrohet är ett val. Och Max kommentar om att Sara uppenbarligen inte skulle kunna ha några vänner alls eftersom hon är pansexuell.... Herregud.
Citera
2026-09-07, 12:40
Medlem
Det slog mig nu vad Urban liknar. - En getbock i brunst som pga av alla hormoner kissar ner sig, tom kissar ner skägget av iver när han är redo att para sig. Urbans ögon sitter lika långt isär som på en get också, skägget är lika fult och spretigt. Urbans kropp påminner också om en getbock, kortbent och ihopkrympt.

Foliehattparet påminner om ett ungt nazistiskt par från en propagandafilm från 30-40 talet.
Citera
2026-09-07, 12:42
Medlem
Abelssuns avatar
Max och Belinda och Urban och Olivia, dessa skrämmer mig, minst sagt. Sasan i brottarlinne, vill också vara med och leka med de häftiga grabbarna. Nog för att Sasan är märklig, men Helena är ju minst sagt fisförnäm och PK. Tror inte hon vill det här egentligen, kanske bara vill synas i tv. Det är något som inte stämmer med henne.

Plast i maten från teflonpannan, ADHD av socker. Vilken planet kommer Max och Belinda ifrån? Max utstrålar narcissism lång väg. Jösses!

Sara och transan är så sjukt omaka.

De som hoppade i sängen och tyckte att hotellet skulle betala om sängarna gick sönder, verkar ju inte normala heller.
Citera
2026-09-07, 12:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Urban och Olivia - Det här paret känns castat för att vi tittare ska känna och reagera på vissa saker. Ändå känns det som om de passar ihop något sätt.

Felix och Yasmin - känns som ett naturligt par, som experterna satt ihop. Verkar funka bra tillsammans.

Max och Belinda - Svårt att bedöma om de är castade eller om de sökt. Men man förstår ju varför de parats ihop.

Gabriel och Sara - Kanske Sara är castad men inte Gabriel. De verkar ju i alla fall gilla varandra.

Sasan och Helena - Den här matchningen är svår att förstå, främst för att han är svår att förstå. Vad tänkte egentligen experterna att de skulle ge varandra?

Edin och Julia - Känns genuina som personer. Men Edin verkar lite för entusiastisk, eller så har de bara fulklippt avsnitten så att vi ska få den känslan.

Många par genom åren har pratat om att "det ska få ta tid" och att känslorna "ska få tid att växa fram" men jag kan inte komma på något par där det har börjat på det viset och det sedan har blivit något. Så det lär knappast hända den här säsongen heller.

Diskussionen om en man kan ha vänner av det motsatta könet är väldigt inskränkt och begränsad. De killarna som säger så kan ju bara se framför sig att deras kvinnliga partner ska vara skitsnygga varelser som alla andra män trånar efter. Verkligheten är att så ser inte alla kvinnor ut. Så att alla män ska går runt och hindra sina kvinnliga partners att ha manliga vänner känns konstig. Tycker inställningen hos killarna säger mer om hur de föreställer sig hur snygga deras tjejer ska vara. Det är också stor skillnad på en manlig vän som kvinnan haft sedan lång tid tillbaka och någon ny som kommer in från sidan.

På mr urban nyman IG säger Urban i en podd med Samir att hans kvinna inte ska gå på krogen utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in