2026-09-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det var annorlunda, det var syndiga folk som offrade bebisar på altar och liknande. Det behövdes.
Angående vilka som var oskulder så kanske de sa att bara de snygga var oskulder. Det behöver inte vara så petigt.

Fy fan. Din religion har fått dig att offra din medmänsklighet.
Du försvarar slaveri, folkmord, massmord, stening till döds och nu även våldtäkt. I samma veva drar du upp Hitler, som om det skulle vara någon annan än du som anser att sådan ondska någonsin kan vara befogat.
Så länge man inte förnekar din Gud är vad som helst försvarbart.
Citera
2026-09-20, 11:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Fy fan. Din religion har fått dig att offra din medmänsklighet.
Du försvarar slaveri, folkmord, massmord, stening till döds och nu även våldtäkt. I samma veva drar du upp Hitler, som om det skulle vara någon annan än du som anser att sådan ondska någonsin kan vara befogat.
Så länge man inte förnekar din Gud är vad som helst försvarbart.
Försvarar? Att påpeka saker som hänt är inte samma sak som att försvara sakerna.
Citera
2026-09-20, 11:11
Medlem
Citat:
Försvarar? Att påpeka saker som hänt är inte samma sak som att försvara sakerna.

Du har försvarat dessa handlingar flera gånger om. Har du redan glömt det?
Citera
2026-09-20, 11:14
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Du har försvarat dessa handlingar flera gånger om. Har du redan glömt det?
Dessa saker står i det gamla testamentet, kristendom är sant, det är bara att acceptera. Vad det betyder kan man gräva i, men du själv gnäller inte om detta för att du är en så god moralisk individ utan för att du har hat inom dig.
Citera
2026-09-20, 11:17
Medlem
Citat:
Är ditt namn 57000 för att på en skala 1 till 10 så är det hur dum du är?

Ska vi ta upp det där med religionspsykologi och narcissism igen? Du älskar ju det ämnet.
I s f på det viset att du levererar tydliga indikationer.,😁
Citera
2026-09-20, 11:19
Medlem
Citat:
Dessa saker står i det gamla testamentet, kristendom är sant, det är bara att acceptera. Vad det betyder kan man gräva i, men du själv gnäller inte om detta för att du är en så god moralisk individ utan för att du har hat inom dig.
Hur tänker du runt katolska kyrkan som försvarat sina pedofilpräster? De tror ju på både gud och Jesus, kommer de också till himlen? Hur många mördades i guds namn under korstågen?

Vi kan hålla på i evigheter med vidriga människor som tror på gud och du kan komma med dåliga ursäkter men sanningen är att om din tro har rätt kommer du möta många hemska människor i himlen.
Citera
2026-09-20, 11:20
Medlem
Citat:
Dessa saker står i det gamla testamentet, kristendom är sant, det är bara att acceptera.
Ja står det i bibeln måste det ju vara både sant och bra. Det är helt otänkbart att det står något som är fel i bibeln, även om det så står att den allgoda guden ägnar sig åt folkmord.
Det är tydligen såhär man resonerar när man ”följer bevisen”.

Citat:
Vad det betyder kan man gräva i, men du själv gnäller inte om detta för att du är en så god moralisk individ utan för att du har hat inom dig.
Ja men visst. Att påpeka att folkmord är omoraliskt även om det är gud som gör det, tyder på att jag är en hatisk människa.
Citera
2026-09-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Hur tänker du runt katolska kyrkan som försvarat sina pedofilpräster? De tror ju på både gud och Jesus, kommer de också till himlen? Hur många mördades i guds namn under korstågen?

Vi kan hålla på i evigheter med vidriga människor som tror på gud och du kan komma med dåliga ursäkter men sanningen är att om din tro har rätt kommer du möta många hemska människor i himlen.

Jag förmodar att dessa inte trodde på gud ”på riktigt”. Eller inte var ”riktiga kristna”.
No true scotsman-argument verkar inte vara ett problem för bakelsernassmak.
Citera
2026-09-20, 11:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ska vi ta upp det där med religionspsykologi och narcissism igen? Du älskar ju det ämnet.
I s f på det viset att du levererar tydliga indikationer.,😁
Du har ju aldrig ens visat att religionspsykologi finns på riktigt vad jag minns. Om det nu är verkligt så är det ju som om en fångintagen studerar samhällspsykologi.
Citera
2026-09-20, 11:22
Medlem
Citat:

Befallde Gud Israelerna att utrota midjaniterna? Eller var det gamle Moses och hans kompisar som kom på iden.

Nu är jag osäker, men jag har för mig att Gud var gränsen på midjaniterna för att det var just en midjanit som lurat Bileam med den talande åsnan. Men på den punkten kan jag ha fel. Rätta mig gärna i så fall.
Citera
2026-09-20, 11:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000

Dessa är infiltratörer. Korstågen var inte så illa som du tror, det var försvarskrig. Europa var under attack, något behövde göras.

Fast egentligen en mördare som börjat tro på gud och blivit frälst är nog fortfarande trevligare än en gnällig ego-ateist.
Citera
2026-09-20, 11:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Befallde Gud Israelerna att utrota midjaniterna? Eller var det gamle Moses och hans kompisar som kom på iden.

Nu är jag osäker, men jag har för mig att Gud var gränsen på midjaniterna för att det var just en midjanit som lurat Bileam med den talande åsnan. Men på den punkten kan jag ha fel. Rätta mig gärna i så fall.
Jag vet inte, det gamla testamentet är inte min starka sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in