Citat:
Ursprungligen postat av
Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill ha bevis för att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.
Jag ska ge er ett exempel:
Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?
På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.
Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.
Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.
Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.
Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?
Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?
Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Ok. Jag påstår följande: I ett planet system i Andromeda galaxen finns det en planet som har en stekpanna cirkulerande i omloppsbana runt sig.
Du kan inte motbevisa detta. Alltså måste det vara sant. Eller hur?😁😎