2026-08-11, 19:47
Medlem
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Senast redigerad av Burgerbraukeller 2026-08-11 kl. 20:30.
Citera
2026-08-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Kanske inte bästa exemplet. Folk vet att röda gardiner finns. Gardiner överlag oavsett färger och mönster. Så det är åtminstone möjligt att folk har röda gardiner hemma. Gardiner finns med 100% säkerhet, vilket msn inte kan säga om Gud.
Citera
2026-08-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Kanske inte bästa exemplet. Folk vet att röda gardiner finns. Gardiner överlag oavsett färger och mönster. Så det är åtminstone möjligt att folk har röda gardiner hemma. Gardiner finns med 100% säkerhet, vilket msn inte kan säga om Gud.

Nu var inte exemplet om de finns eller inte, utan om de finns hemma hos MIG. Du vet inte, eller hur?
Citera
2026-08-11, 20:01
Medlem
Balansaktens avatar
Det är i rimlighetens namn den som påstår något som har bevisbördan.
Om jag hävdar att mänskligheten styrs av en gigantisk kosmisk sköldpadda så står det mig fritt att tro på det, men om jag begär att andra ska tro på det så bör jag nog kunna presentera några hållbara bevis.

Jag är ateist men jag kan inte säga att Gud inte finns, bara att jag inte tror det.
Det är min övertygelse.

Din trådstart är lite av ett självmål när du skriver om tro och logik.
Citera
2026-08-11, 20:03
Medlem
Fantens avatar
Och detta skulle vara ett exempel på kristlig oomkullrunkelig logik menar TS? Att det är rimligt att jämför gardiner med något som påstås vara en allsmäktigt skapare av allting.
Citera
2026-08-11, 20:04
Avstängd
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill ha bevis för att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Vad tramsig du är. Det är bara att läsa The God Delusion så får du dina bevis.
Citera
2026-08-11, 20:04
Medlem
HBTKuks avatar
Vilket jäkla skitexempel. Att ens kunna bemöta det där blir svårt för en tänkande människa då hela resonemanget är obegripligt från början.

Gardiner existerar. Jag har sett dem.
Citera
2026-08-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Om jag hävdar att mänskligheten styrs av en gigantisk kosmisk sköldpadda så står det mig fritt att tro på det, men om jag begär att andra ska tro på det så bör jag nog kunna presentera några hållbara bevis.

Jag är ateist men jag kan inte säga att Gud inte finns, bara att jag inte tror det.
Det är min övertygelse.

Mannen med högst uppmätt IQ i världen är kristen. YoungHoon Kim. Jag gissar att du är smartare än honom också. Finns massor av bevis att Gud finns. Problemet är bara att ni översittare inte godtar det utan måste se allt med egna ögon.
Citera
2026-08-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill ha bevis för att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Frågor:

Ok. Jag påstår följande: I ett planet system i Andromeda galaxen finns det en planet som har en stekpanna cirkulerande i omloppsbana runt sig.
Du kan inte motbevisa detta. Alltså måste det vara sant. Eller hur?😁😎
Citera
2026-08-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vilket jäkla skitexempel. Att ens kunna bemöta det där blir svårt för en tänkande människa då hela resonemanget är obegripligt från början.

Gardiner existerar. Jag har sett dem.

Exemplet är perfekt om man har en fungerande tankeförmåga.
Citera
2026-08-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten

Det är min övertygelse.

Det är ett duktigt självmål, precis som du säger. Detta har filosofer diskuterat i sekler och millennier. Naturligtvis är det den som påstår att något existerar som har bevisbördan på sig. Det går nämligen inte att med säkerhet bevisa att den kosmiska sköldpaddan inte existerar.
Citera
2026-08-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Och detta skulle vara ett exempel på kristlig oomkullrunkelig logik menar TS? Att det är rimligt att jämför gardiner med något som påstås vara en allsmäktigt skapare av allting.

Noterar att ingen av er intellektuella har bevisat hur universum skapades. Knepigt att kräva bevis på allt när man inte ens kan bevisa det mest grundläggande: Hur vi ens lever idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in