2026-09-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Du skrev "att" och inte "om". Det betyder att du hävdar det som står efter "att". Om du bara erkänner att du gjorde ett misstag är jag beredd att släppa frågan och gå vidare.
Inte i sitt sammanhang, Det var två frågor med frågetecken efter.
Saknar du läsförmåga så att du tolkar en fråga som ett påstående.
Hur som helst är det trams av dig.
Citera
2026-09-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Inte i sitt sammanhang, Det var två frågor med frågetecken efter.
Saknar du läsförmåga så att du tolkar en fråga som ett påstående.
Hur som helst är det trams av dig.
Du ägnar all vaken tid åt att vurma för MånsPetter. Kan inte vara hälsosamt i din ålder att vara arg 16/7. I vartenda inlägg är du lika ilsken och trilskas. Natt ut och natt in. År efter år.
Citera
2026-09-19, 02:38
Medlem
Citat:
Nej det sa han inte. Det märktes som vanligt att Skavlan inte gjort research själv.
Han sitter med ett manus som medarbetare försett honom med.
Det var uppenbart att han själv såklart inte läst boken.
Han påstod att där fanns "rätt så hårda attacker" mot CJ.
Nej, det finns inga attacker. För det hade i så fall varit solklart förtal.

Inte heller att Måns riktar udden mot "du" i boken.
"Du" tilltalar han henne då och då när det gäller gemensamma händelse ur deras liv.
Men det är inte så mycket.
Skavlan har möjligen gjort som ni och informerat sig från mindre nogräknade recensenter.
Som har skummat igenom boken på en kafferast för att haffsa ner något som låter som en recension iallafall.
Du vet de har en deadline för tryckning. Så ibland blir det stressigt för skribenten.
Han är listig som en räv. Han skrev Du istället för namnet så han klarar sig från förtal. Som sagt. Turgubbe igen p.g.av av nämnda slughet.
Senast redigerad av Vipan 2026-09-19 kl. 02:55.
Citera
2026-09-19, 02:39
Medlem
Citat:
Har du sett en krokodil skratta?
Måns har väldigt vita tänder med lite mellanrum noterade jag. Det syntes tydligt.
Är det också ett karaktärsfel?
Krokodiler har också vita tänder med mellanrum. Trycker nog att krokodiler kan se glada ut ibland.
Citera
2026-09-19, 02:44
Medlem
Citat:
Jag tycker att du är osunt fixerad vid att smutskasta ditt hatobjekt MZ.
Och du bryr dig inte om att ta reda på fakta först. Ska du citera någon så får du citera rätt.
Annars ljuger du ständigt och står i, när du talar om MZ.
Det är just vad du gör.

EDIT: Det han sa om att börja med kokain 2025 var kanske dessutom sant.
Men det var helt klart väldigt olämpligt formulerat.
Där gjorde Måns bort sig. Och det tycker han själv också.
Du vet bara inte hur mkt eftersom du vägrar läsa boken.
Hur ska du ha det. Han både började och slutade med kokain 2025 alltså??? Det sa han inte hos Skavlan. Där ifrågasattes varför han knarkade när han hade småbarn och då sa MånsPetter att det bara var när han åt middag.
Citera
2026-09-19, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hur ska du ha det. Han både började och slutade med kokain 2025 alltså??? Det sa han inte hos Skavlan. Där ifrågasattes varför han knarkade när han hade småbarn och då sa MånsPetter att det bara var när han åt middag.
Nej det sa han inte. Du får bakläxa som vanligt.
Citera
2026-09-19, 03:11
Medlem
Citat:
Jag trodde du menade året han gjorde sitt fatala uttalande efter en intervju.
Han fick frågan och svarade vad som först poppade upp i skallen på honom.
Nämligen som han uppfattade det själv. Utan att tänka närmre på det sagda själv.
Tror du han ångrar sig för sina förhastade ord? Du har väl aldrig förhastat dig själv på en oväntad fråga.

EDIT: Jag ser att jag uttryckt mig så att man missuppfattar det.
Jag menade att han sa det 2025.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-19 kl. 03:17.
Citera
2026-09-19, 03:19
Medlem
Citat:
Jag trodde du menade året han gjorde sitt fatala uttalande efter en intervju.
Han fick frågan och svarade vad som först poppade upp i skallen på honom.
Nämligen som han uppfattade det själv. Utan att tänka närmre på det sagda själv.
Tror du han ångrar sig för sina förhastade ord? Du har väl aldrig förhastat dig själv på en oväntad fråga.

EDIT: Jag ser att jag uttryckt mig så att man missuppfattar det.
Jag menade att han sa det 2025.
Jag fattar ingenting vad du menar. Bakläxa.
Citera
2026-09-19, 03:25
Medlem
Citat:
Krokodiler har också vita tänder med mellanrum. Trycker nog att krokodiler kan se glada ut ibland.
Ja, dina legokrokodiler eller i dina serietidningar.
Krokodiler har inte vita tänder i naturen.

Varför är det ok att klanka på Måns utseende?
Det är lika illa när någon anmärker på CJs botoxkinder.
Deras utseende har inget att göra med deras karaktärer.
Citera
2026-09-19, 03:37
Medlem
[
Citat:
Ja, dina legokrokodiler eller i dina serietidningar.
Krokodiler har inte vita tänder i naturen.

Varför är det ok att klanka på Måns utseende?
Det är lika illa när någon anmärker på CJs botoxkinder.
Deras utseende har inget att göra med deras karaktärer.

Fint att du kunde säga nåt snällt mot Ciara också. Tillhör inte vanligheterna. Håller faktiskt med. Dumt att skriva om utseende på någon.
Citera
2026-09-19, 03:57
Medlem
Citat:
Nej det sa han inte. Du får bakläxa som vanligt.
Middagar sade han, kokainet använde han när han var ut på ”middagar”. Han borde så klart ha sagt på nattklubbar och swingersträffar men drog till med middagar för att få det att låta bättre.
Citera
2026-09-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Du säger alltså att boken inte ens handlar om honom själv? Att den uteslutande riktar sig till Ciara? Och vill du koppla det till eftervåldet mot henne?

Vänta lite, just det, du skrev ju idag att du inte ens har läst boken:

Du borde kanske göra det innan du sprider sådana osanningar. För jag har läst boken och kan säga dig att den mycket väl handlar om honom själv, och att du har helt fel i dina påståenden.

Behöver inte läsa skiten när ALLA som recenserat den i media sagt samma sak. Han skriver inte ens i jagform utan om Du till Ciara. ALLA skriver att boken attackerar Ciara. Hela programmet på Skavlan påpekade att han attackerar Ciara i boken.

Jo, det är exakt smutskastning efter relationen som är eftervåld. Och då inte ett kortfattat instagraminlägg som Ciara skrev för att hon behövde hjälp att komma ur hans klor, utan att han ger ut en bok där han på 300 sidor påstår att hon är en dålig mamma och en otäck, kall (klandervärd) kvinna som med sitt hemska beteende orsakat hans drogmissbruk som han fruktat att hamna i i 37 år som han dittills hållt sig borta ifrån 🙄🙄🙄.
Med sitt kalla, anklagande, otäcka och kärlekslösa beteende orsakat hans notoriska otrohet.
Som han då påstod att han bara sysslade med typ sista året på grund av att hon behandlade honom så illa.
Ja, du kan ju det narrativet då du sprider det 24/7 på internet.
Det är också tydligt eftervåld att Måns plockat upp ert hat på Flashback och upprepat det i princip ordagrant i en hel bok med hat till Ciara.
Boken är ett solklart exempel på Eftervåld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in