2026-09-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Och lögnerna fortsätter. Läckberg bekräftar att MånsPetter ljuger vidare. Som vanligt alltså
Skulle snarare säga tvärtom.
Att hon måste leta upp ett gammalt sms för att visa på ett datum är jäkligt mycket "huvudet på spiken"!
Hon sa dessutom inte att han ljög - utan att hans teori inte var sann. Och teorin (som inte var sann) var att Ciara konspirerat med advokaten innan skilsmässan. Mycket riktigt - den hon konspirerade med var CL och advokaten var bara den förlängda armen. Semantik bara.

CL framstår som lite smånervös.
Citera
2026-09-03, 23:07
Medlem
Varför får man vibbar av att den här boken blir en stapelvara i kommande bokreor?
Citera
2026-09-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Fattar inte varför inte karln bara drar nåt gammalt över sig istället för att skämma ut sig dagligen i olika sammanhang. Räcker med att sett hur risig han är och har alla tecken på missbruk. Vidrig människa.
Var har du sett det någon stans?
Citera
2026-09-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Varför får man vibbar av att den här boken blir en stapelvara i kommande bokreor?
Troligen för att ingen bryr sig om fanskapet och hans lögner.
Citera
2026-09-03, 23:21
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter skrev först ett långt öppet brev:
I fredags vädjade jag i media om att jag och Ciara skulle få hantera vår pågående skilsmässa i fred. Jag vill inte att våra två små barn ofrivilligt ska tvingas bli deltagare i en reality-show på sociala medier och i tidningar och tv.

Tyvärr har denna vädjan inte hörsammats. Tvärtom har lögnaktiga påståenden om att jag skulle vara en hustrumisshandlare och att mina barn skulle vara i fara spridits allt vidare på sociala medier av personer som inte har någon som helst kunskap om vad som är sant eller falskt.

De senaste dagarna har agerandet på sociala medier även fått kännbara konsekvenser i den verkliga världen. Personer som jag inte har bjudit in sitter plötsligt i mitt hem och vägrar lämna.

Med filmande mobiler och en längtan efter smaskigt content att publicera på sina kanaler. En slags demonstration av makt eller ett hot, jag vet inte.För ett par timmar sedan tvingades jag akut hämta mina två barn efter att jag hade fått information om att de ska föras till någon form av ”skyddat boende”. Alltså att de ska gå under jorden och försvinna. Det kan jag inte acceptera. Falska anklagelser och en storm skapad av oansvarigt agerande på sociala medier ska inte få förstöra deras liv.Jag är beredd att ta alla konsekvenser av handlingar som jag verkligen har utfört. Brister och fel har vi alla.

Men att stillatigande se hur en ordnad tillvaro för två små barn riskerar att krossas av rena fabler och lögner som förstärks av en kör av icke insatta på nätet – det är jag inte beredd att göra.Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: Jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.

Nu vädjar jag åter igen till både etablerade medier och er som påverkar andra via era kanaler på sociala medier – visa hänsyn. Jag är uppriktigt rädd och orolig för mina barns säkerhet."
Sen skriver han en bok som offentliggör allt om skilsmässan och drar in barnen i en reality-show på sociala medier och i tidningar och TV.

Det är så MånsPetter agerar och framförallt visar det hur dysfunktionell han är och har varit. Fullt förståligt att alla jobb försvunnit. Tur att 40åringen kan leva på "pappapengar" (det sålda sommarhuset).
Citera
2026-09-03, 23:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var har du sett det någon stans?
Om du klarar av att scrolla så kan du gå tillbaka i tråden och se klipp från i somras.
Citera
2026-09-03, 23:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
En sak kan jag säga er gott folk och det är att MZ skulle aldrug skriva om något i boken som han inte kan belägga/bevisa.

Så även om Läckberg nu är lika skakis som i rättegången så är hennes och hennes ombuds inlägg bara dimridåer .

Och hur kan du veta det? Han kan ju uppenbarligen ljuga.
Citera
2026-09-03, 23:25
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Baserat på diverse citat i tråden, samt recensioner i Expressen och Aftonbladet, så tänker jag att det tragiska är att Måns inte inser vilken björntjänst han gör sig själv med den här boken.

Det är aldrig ens fel att två träter, Ciara har säkert del i att förhållandet kraschade. Men hon måste nog ändå tycka att det är hemskt att pappan till två av hennes barn gör bort sig så här kapitalt. Och jag tycker väldigt synd om barnen.

Nu kommer väl alla zelmerriddare i tråden att rida ut till Måns försvar. Jag önskar er en god natt.

(För er som inte vet; nej björntjänst är inte något positivt. Googla det.)
Citera
2026-09-03, 23:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Men man kan ju hållas ansvarig om det nu är så att hon var extremt svartsjuk som han påstod. Om man blir ihop med någon som varit otrogen och utgår från att det inte kommer hända igen så ger det ju inte än rätt att hela tiden va misstänksam och bete sig dåligt mot den personen. Det är psykisk misshandel. Dvs om det Måns Petter säger om Tiara. Att han var otrogen innan är ju taskigt mot hans tidigare kvinnor och det kan ju inte hon va arg på honom för. Men att han va otrogen mot henne så har hon ju rätt att va förbannad men om det är så som Måns Petter skriver i sin bok så är det inte mer än rätt.

Men som sagt det är svårt att bedömma för det är ju hans ord mote hennes. Det är ju inte orimligt att hon skulle vara väldigt svarsjuk med tanke på att han varit otrogen innan plus att han varit populär bland kvinnorna. Med det sagt så är det inte ok att va svartsjuk på ett extremt sätt oavsett. (förutsätt att det är sant)

Iaf det är ju svårt att veta och allt är ju hypotetiskt utifrån hans bok. men men .. jag hoppas dom båda får ordning på sina liv och det går bra framöver. dom har ju båda lärt sig något.

Svartsjuka bottnar ofta i egna tidigare erfarenheter.

Har du läst boken? Det har inte jag, men om det står att Ciara var svartsjuk beroende på vad Måns gjort tidigare, så kan det svårligen stämma, utan är mest trams från Måns sida.
Citera
2026-09-03, 23:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är så MånsPetter agerar och framförallt visar det hur dysfunktionell han är och har varit. Fullt förståligt att alla jobb försvunnit. Tur att 40åringen kan leva på "pappapengar" (det sålda sommarhuset).
Han lär ju inte få jobb efter alla nya skandaler med bidragsbrott och nu en bok bestående av lögner om hans f.d fru. Hoppas att någon anmäler honom för ärekränkning och förtal.
Citera
2026-09-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Ok du skrev.

”– Jag var chockad över att jurygruppen gav KAJ så höga poäng. Det låter som en otroligt dålig förlorare men det får vi se i maj om den internationella juryn har gjort rätt val, säger han till Expressen.”

Förstår du bättre nu?

Och domen hittar du om du scrollar tillbaka i tråden.
Ja, det gör jag; Du har absolut ingen aning vad du pratar om.
KAJ och MZ tävlar i olika gengrer. MZ och hans musikstil får traditionellt alltid högre jurypoäng. Och detta gäller speciellt MZ - och speciellt det året. Det han uttryckte var förvåning över resultatet, inget sågande.
Och mycket riktigt - i maj visade det sig att KAJ fick mindre än hälften av jurypoängen jämfört med vinnaren. Förstår du bättre nu?

Jag tänker inte gå tillbaka i tråden och leta efter en dom som inte finns. Länka istället.
Citera
2026-09-03, 23:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
...
Allt berodde egentligen på att Ciara hade fått MånsPetter att tappa bort sitt riktiga jag.

Så egentligen var ingenting hans fel. Så nu kan vi stänga dörren till det kapitlet.

Det vi ser är narcissism i sin absolut renaste form. En narcissist som påstår sig försöka se sina egna brister, men konstaterar att bristerna fanns hos en annan MånsPetter som kom fram på grund av Ciaras utmaningar i relationen.

Lite så - hon gjorde så att det blev så här.

En sådan här idiot gör bara bort sig mer och mer.

Vad i jösse namn blir bättre av en bok som det här? Förmodligen inte förhållandet mellan Måns Petter, Ciara och barnen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in