2026-09-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Här nedan är mina frågor och dina svar. Du svarar klart och tydligt att en person som enligt juridiken inte har blivit våldtagen inte kan känna sig våldtagen. Det är ett glasklart svar från dig.

Då frågar jag dig igen att om alla dessa anmälningar om våldtäkt där polisen konstaterar att det anmälda som hänt inte utgör en våldtäkt alltså borde utgöra och tas med i statistiken över falska anmälningar i stället?
Eftersom de enligt dig inte kan känna sig våldtagna då det de har varit med om enligt juridiken inte utgör en våldtäkt så måste det ju enligt din logik betyda att de ljuger när de gör en anmälan om våldtäkt. Alltså en falsk anmälan.

Återigen fultolkar du igen.

Och svarar inte på frågor.
Citera
2026-09-17, 18:44
Medlem
Citat:
Får jag fråga dig om killen vet om att hon ringde en kompis och att det var av den anledningen som hon säger att det var?
Så om jag frågar dig om du vill hänga med hem på efterfest och du tar upp en telefon och försöker ringa men får inget svar så ska jag förstå att det betyder att du inte vill följa med hem på en efterfest?

Får jag fråga dig om du anser att vad en person tänker inom sig är ett bevis för att den andre personen vet om vad man innerst inne tänker/känner?

Om du tänker efter vad gäller frivillighet i en situation. Är det egentligen inte bara en person som på riktigt vet om man deltar frivilligt eller inte?

Du famlar efter halmstrån.

Om du läst FUP så vet du att både GM och BO samstämmigt uppger att BO återkommande avvisat hans försök att få med henne hem för att hasex.

Du har fått både citat och länk till FUP, så du borde veta det.

Så, hur menar du att flertalet nej rimligen kan uppfattas som frivillighet?

Dock lär det i vanlig ordning inte komma tillstymmelse till svar.
Citera
2026-09-17, 18:47
Medlem
Citat:
Först vill jag bara säga att det verkar som att ni tror att de flesta av dessa "nya" fall är av den art att någon går fram till någon och sätter på denne utan att fråga. Ni är ute och cyklar om ni tror det.

Om vi nu ser på det ur den personens som blir "utsatt" för en handling perspektiv.

Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?

Sluta slingra dig Jocke. Svara på frågorna.

Du skriver: "Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?"

Vad tror du själv?
Citera
2026-09-17, 18:55
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag samarbetar inte med någon och vem fan är hamburgaren?

Du går hela tiden OT .
du som går OT tex nu, jag konstaterar bara ni nazifeminister tex du och hamburgaren bara hatar män, ni är inte så samspelta inom andra områden som tex om det är samtycke när man köper sex, det tycker hamburgaren, men du anser det är våldtäkt om man köper sex, och där tror du tex du står över lagen då sexköp och våldtäkt inte är samma sak
Citera
2026-09-17, 19:13
Medlem
Citat:
Hon svarar alltså att hennes anledning till att inte följa med hem är att hon inte hinner eller att hennes mamma ska skjutsa henne. Hon ger ju t.o.m. tvetydiga svar. Hon svarar ju egentligen att det där med mamma går att lösa men då hinner hon inte med båten.
Hade varit tydligare om hon svarat att hon inte var intresserad av något över huvud taget och gått bort från konversationen.
Återigen undrar jag vad det där försöket till samtal skulle ha för betydelse? Tror du att tjejen sade till killen att nu ska jag försöka ringa till en kompis så att hon kan komma hit och tala om för dig att jag inte är intresserad av dig för det klarar jag inte av själv?
Hur ska killen kunna veta varför hon ringer? Hon skulle ju kunna ha försökt ringa till sin mamma och säga att hon inte behöver hämta henne.
Att du tar upp något sådant som ett bevis på att han borde ha förstått att hon inte ville är ett väääääldigt tydligt bevis på din desperation. Tänk efter lite själv.

Ibland funderar jag på om du verkligen är så korkad som du framställer dig själv.

Du skriver: "Hon svarar alltså att hennes anledning till att inte följa med hem är att hon inte hinner eller att hennes mamma ska skjutsa henne. Hon ger ju t.o.m. tvetydiga svar. Hon svarar ju egentligen att det där med mamma går att lösa men då hinner hon inte med båten."

Vilken normal människa skulle redan vid första nejet släppa det och förstå att absolut inget intresse föreligger.

Citerar ur förhör med GM: "Så då frågade jag henne om hon ville ses senare när Munken hade stängt. Om vi skulle gå hem med varandra efteråt. Varav hon sa att hon tyvärr inte kunde för att, jag har för mig att hon sa att hon skulle upp tidigt dagen efter och att hennes mamma skulle hämta henne.
Och då ville jag vara gentlemanna-aktig, jag ville vara snäll och frågade: okej, men om din
mamma är på väg, jag frågade inte vart hon bodde eller någonting sånt, för det tänkte jag att det kan vara att gå för djupt in på deras integritet. Jag vet inte vart hon bor, men om man skulle bli hämtad så tänkte jag att de kanske bor långt ifrån. Så för att hjälpa hennes mamma med logistiken och även den här kvinnan om hon vill vara ute och ha kul lite längre och festa då erbjöd jag mig att jag kunde betala en taxi. Om hon skulle vilja. Men hon var tydlig med att det tyvärr behövdes inte. Hon sa nej till det för att hennes mamma var redan på väg.

Han har alltså uppfattat att hon inte har något intresse av att följa med honom för att ha sex.

Återigen kräver du att en 17 åring skall vara rationell i en utsatt och stressande situation.

Av den 30 åriga mannen förväntar du dig noll logik eller förmåga att uppfatta ett nej.

Du verkar ha extremt låga förväntningar på mäns förstånd.
Citera
2026-09-17, 19:25
Medlem
Citat:
Råder det omvänd bevisbörda i våldtäktsmål? Det enda ni visar att hon svarat nej till är att följa med honom hem och då inte med svaret att ´hon inte är intresserad av sex med honom utan att hon inte ska hinna med båten eller att hon ska åka hem med mamma. Det är du killen ger förslag på hur det kan lösas och det anger ni vara upprepade frågor om sex fastän det bara egentligen handlar om en enda fråga.

Herregud!

Och vad skulle den frågan vara Jocke?

Skulle inte BO tackat ja till erbjudandet till taxin om ett intresse funnits?
Citera
2026-09-17, 19:29
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att du väljer att inte tro på när personer som jobbar med dessa fall i praktiken och personer som jobbat med att granska väldigt många domar (de har alltså läst och gått igenom väldigt många domar) säger att det räcker med en berättelse som anses trovärdig samt att målsäganden berättat samma berättelse för ett par kompisar för fällande dom?

Nej, det är ingen allmängiltig åsikt inom juristskrået. Du drar väldigt stora växlar på ett par bloggande advokaters åsikt.
Citera
2026-09-17, 21:37
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej, det är ingen allmängiltig åsikt inom juristskrået. Du drar väldigt stora växlar på ett par bloggande advokaters åsikt.
tillskillnad ifrån dig och jockeboi så jobbar dem med det här och kan samtyckeslagen betydligt bättre och mera korrekt än er det är sunt förnuft som ni verkar sakna
Citera
2026-09-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
tillskillnad ifrån dig och jockeboi så jobbar dem med det här och kan samtyckeslagen betydligt bättre och mera korrekt än er det är sunt förnuft som ni verkar sakna

Japp, du och några få har skådat ljuset. Klart att ett par advokater på youtube sitter på den allenarådande universella sanningen.

Precis alla andra inom juristskrået har totalt fel.

Lite ironiskt att du nämner sunt och förnuft i samma mening. Ironin är total.
Citera
2026-09-17, 22:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Japp, du och några få har skådat ljuset. Klart att ett par advokater på youtube sitter på den allenarådande universella sanningen.

Precis alla andra inom juristskrået har totalt fel.

Lite ironiskt att du nämner sunt och förnuft i samma mening. Ironin är total.
så du kan juridik och samtyckeslagen bättre än många advokater säger du?

Vad spelar det för roll om de har youtubekanaler? blir det mindre legitimt då eller? så evolutinsteorin blir mindre legitim om någon säger det i en youtubekanal menar du med din logik

David Massi har en youtubekanal och har tagit upp det här, han är fö erkänd som en av sveriges mest respekterade, bara kolla på vad han omsätter och hur många som vill ha honom.

Men internetkrigarna hamburgaren och jockeboi på FB forumet sopar ju mattan med dem juridiskt tror du

https://www.youtube.com/watch?v=YMo3VVZFumA

du kan det här bättre än tex han i klippet här alltså och ditt hetaste och enda argument du kan det är för han har en youtubekanal

Jag undrar vem/vilka det är som har problem med alcohol/narkotika som har fått för sig de är bättre juridiskt skolade än tex david massi
Senast redigerad av Inspirit81 2026-09-17 kl. 22:40.
Citera
2026-09-17, 23:00
Medlem
Citat:
så du kan juridik och samtyckeslagen bättre än många advokater säger du?

Vad spelar det för roll om de har youtubekanaler? blir det mindre legitimt då eller? så evolutinsteorin blir mindre legitim om någon säger det i en youtubekanal menar du med din logik

David Massi har en youtubekanal och har tagit upp det här, han är fö erkänd som en av sveriges mest respekterade, bara kolla på vad han omsätter och hur många som vill ha honom.

Men internetkrigarna hamburgaren och jockeboi på FB forumet sopar ju mattan med dem juridiskt tror du

https://www.youtube.com/watch?v=YMo3VVZFumA

du kan det här bättre än tex han i klippet här alltså och ditt hetaste och enda argument du kan det är för han har en youtubekanal

Jag undrar vem/vilka det är som har problem med alcohol/narkotika som har fått för sig de är bättre juridiskt skolade än tex david massi

Han kanske kan lära sig ett och annat av sin storasyster som har mer och längre erfarenhet inom juridiken.
Citera
2026-09-18, 00:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
du som går OT tex nu, jag konstaterar bara ni nazifeminister tex du och hamburgaren bara hatar män, ni är inte så samspelta inom andra områden som tex om det är samtycke när man köper sex, det tycker hamburgaren, men du anser det är våldtäkt om man köper sex, och där tror du tex du står över lagen då sexköp och våldtäkt inte är samma sak
Vem fan är hamburgaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in