2026-09-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har svarat dig massor av gånger men eftersom jag inte svarar som du vill anser du att jag inte har svarat. Det enda hon har sagt nej till är att följa med hem till honom.
Återigen Humbug visa mig i FUP vad tjejen har sagt nej till förutom att följa med hem till honom. Jag tror säkert att det är 30e gången jag ställer den frågan till dig. Dags att visa det nu om du ska fortsätta att tjata om det här. Visa nu vad hon mer har sagt nej till.

Jocke, inte ens du i din enfald kan tro att flertalet avvisade inviter att flöja med någon hem för att ha sex automatiskt betyder att man frivilligt vill ha ha sex någon annanstans.

Du kan inte erkänna att den 30 åriga barnet med uppsåt valde att våldta en 17 årig flicka.

Hur rättfärdigar du det?
Citera
2026-09-18, 20:25
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu projicerar du Jocke.

Bara för att du tycker det är helt ok att sätta på någon som är däckad, han slutade ju när hon vaknade och sa nej.

Att du får kognitiv dissonans när ditt eviga tjat om att ord mot ord räcker för en fällande dom motbevisas med faktiska domar.

Du har ännu inte påvisat ett enda faktiskt fall där någon dömts på de premisser du påstår räcker.

På riktigt herr Guzman, bevisa ditt påstående.

Ynkedom
Hon sa inte nej hon sa ja
Citera
2026-09-18, 20:35
Medlem
Citat:
Kul att du tycker som du tycker, då menar jag det fetade i ditt svar :-)

Återigen det enda hon har svarat nej på är att följa med hem till honom. Hon har inget intresse av att följa med hem till honom.
Visa i FUP vad mer hon har sagt nej till?

Om du tackar nej till att titta på film A måste det betyda att du inte heller vill se film B? I sådana fall har jag lärt mig något nytt.

Blir det blött om det regnar imorron?

Menar du på allvar att ett nej till att följa med någon och ha sex betyder till exakt allt annat?

Ja, varje normal människa tar ett nej och går vidare. Blir inviten avvisad försöker man inte övertala och tjata sig till sex.
Citera
2026-09-18, 20:43
Medlem
Citat:
Jag har skrivit typ 30 gånger vad det är hon har tackat nej till. Har du inte uppfattat det ännu så förstår jag att vi har enorma problem att kunna kommunicera med varandra och då förstår jag varför vi fortfarande håller på att tjata om detta.

Visa i FUP vad mer än att följa med hem till honom som hon har tackat nej till.

Tänk lite utanför din box nu. Lägg Visbyfallet utanför ditt huvud nu utan nu är det en ny situation med nya människor.

Ponera att en kille och en tjej fattat tycke för varandra och killen frågar om hon vill följa med honom hem. Hon är intresserad och hon skulle inte ha något som helst emot ifall det hade blivit sex hemma hos honom men hon kan faktiskt inte följa med hem på grund av att on måste iväg på något så hon säger att det inte går.

Kan en sådan situation vara realistisk?

Nu fantiserar du igen.

Hypotetiskt ja.

Jag förstår att verkligheten är svår att hantera för dig. Detta då verkligheten gång på gång inte stämmer med dina fantasier och fördomar.

Och slutligen, hur motiverar du att felertalet nej till att följa med någon hem för sex automatiskt betyder ja till exakt allt annat? Du har trots allt upprepat det med en dåres envishet.

Så motivera nu ditt påstående att nej, jag vill inte ha sex hemma hos dig automatiskt betyder ja, jag vill bli våldtagen på toa.
Citera
2026-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Tänk att du aldrig kan svara. Eller så tolkar jag dig som att även om en part har sagt ja så är det en våldtäkt om parten som sagt ja håller sig passiv i akten.

Kan du inte bara svara på mina fråga:

Du håller inte med om att den 30 åriga mannen hade 100% ansvar för sina handlingar och beslut? Oavsett uppsåt eller inte.

Jag har svarat på i stort sett alla dina frågor och scenarion (förutom de absolut mest korkade)
Citera
2026-09-18, 20:51
Medlem
Citat:
Tycker du att jag bör dra större växlar på din åsikt?

Ca 75% av brottmålsadvokater som blivit tillfrågade anser att samtyckeslagen är rättsosäker.

Kan inte du försöka bemöta nedanstående kritik mot lagen från advokaterna.

Ahh, du har lärt dig att anvönda Google Gemini. Gratulerar.

Hur aktuellt är det din AI text anger idag?

Visa gärna vart en majoritet av advokatkåren anser att sex inte skall vara frivilligt.

Visst kunde vissa formukeringar i lagen vässas. Men lagar är sällan perfekta från början. Det är därför vi har högsta domstolen som provar prejudicerande domar för att bygga upp en praxis kring hur lagar tillämpas.

Du kan läsa mer på: https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/
Citera
2026-09-18, 20:55
Medlem
Citat:
Och vad skrev du att siffrorna visade för något?

Du påstår att det är extemt svårt att förstå att sex skall vara frivilligt.

Ändå misslyckas endast 0,11% med det så till den grad att det resulterar i en anmälan om våldtäkt.
Citera
2026-09-18, 21:04
Medlem
Citat:
Återigen att "torrknulla" någon och att spruta på någon är inte olagligt.

Jag är väldigt trött på ditt eviga tjat om samtycke och finns det inte samtycke är det per automatik våldtäkt.

Låt säga att det pågår två sexuella situationer parallellt och de är identiska. Två par har träffats på krogen och nu ligger de i sängen och det finns förväntningar om sex. De hånglar och smeker varandra. Båda killarna tar initiativet till att gå ner och slicka tjejen utan att fråga men båda tror att detta är något som tjejen vill. Tjejerna säger inte emot och de gör inget som helst fysiskt motstånd Tjejerna ligger på rygg passiva och tysta. I båda fallen ville de egentligen inte detta.

1.Den ena tjejen anmäler killen för våldtäkt och hon ringer ett par kompisar och berättar vad som hänt.

2. Den andra tjejen anmäler inte utan går vidare i livet och anser att det var något som inte blev riktigt som hon tänkt sig och att hon får lära sig av det. Hon känner sig inte våldtagen utan tänker mer att hon borde ha sagt till eller visat tydligt att hon inte ville.

Är det våldtäkt i båda fallen? Är båda killarna hänsynslösa våldtäktsmän som inte bryr sig ett skit om tjejerna? Eller vad kommer du fram till?

Du skriver: "Jag är väldigt trött på ditt eviga tjat om samtycke och finns det inte samtycke är det per automatik våldtäkt"

Så enligt dig är det alltså inte våldtäkt att utföre sexuella handlingar på någon som inte deltar frivilligt?

Mysig inställning Jocke.
Citera
2026-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Har du inte fattat än hur det ligger till?

Inget offer är någonsin ansvarig för vad offret blir utsatt för. Problemet och ansvaret ligger alltid där ute, hos förövaren, samhället, världen eller verkligheten som sådan. Ingen kan hållas ansvarig för att signalera motstånd eller att säga ifrån. Världen ska vara fin och rättvis och snäll och är den inte det så är det fel på världen, inte offret.

Det enda dessa människor har som liknar agens är förmågan att klaga eller gråta.

Problemet är ju bara det att Jocke menar att det är hart när omöjligt att förstå att ett nej betyder nej.

Han menar också att det är helt ok att sätta på någon som är redlöst berusad bara man slutar när personen återfår sansen.

Med det sagt så ja, den som påbörjar en sexuell akt har en skyldighet att försäkra sig om frivilligt deltagande.
Citera
2026-09-18, 21:24
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Du är desperat nu.

Varför vill du så gärna ha rätten att våldta flickor?

Ett nej är ett nej, även om det inte specifierar exakt allt man säger nej till.

Om jag frågar om jag får din cykel och du säger nej, betyder det per automatik att jag får ta din bil? Du specifierade ju inte exakt att ditt nej också inkluderade att jag inte fick ta bilen.
hon sa inte nej hon sa ja varför ljuger du hamburgaren
Citera
2026-09-18, 21:38
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Problemet är ju bara det att Jocke menar att det är hart när omöjligt att förstå att ett nej betyder nej.

Han menar också att det är helt ok att sätta på någon som är redlöst berusad bara man slutar när personen återfår sansen.

Nej det menar han inte och det vet du.

Du har slösat bort timmar varje dag i flera månader på att medvetet missförstå alla som argumenterar emot dig i det här ämnet. Du slösar bara tid.
Citera
2026-09-18, 21:45
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Bokstavskombinationen, återigen visar du hur konfident du är i din ignorans och enfald. Antar att du inte levt och verkat utanför din egen lilla värld.

Jo härskartekniker eller master suppression techniques som det heter på engelska som tas på allvar i princip hela den demokrstiska delen av världen.

Det tas på allvar på samma sätt som mycket annan pseudovetenskap tas på allvar, dvs av charlataner och politiska aktivister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in