Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Hur kan du jämföra ett PlayStation med en våldtäkt?
Du inbillar dig alltså att en våldtäkt upplevs på samma sätt som att någon spelar olovandes på någons PlayStation?
Nu är jag helt hundra på att du saknar empati och inte förmår att sätta dig in i andras upplevelser/känslor.
Du vet helt enkelt inte vad ömsesidighet, lyhördhet och omtanke innebär.
Det är så tydligt hur ni kommer svara att jag visste det i förväg. Se vad jag skrev och titta på vad du svarade.
"Jag kan ta ett exempel och svara istället för att skriva något löjligt som att du kan ju inte jämföra .......Jag har inget Playstation o.s.v."
Personangrepp istället för att tänka ett varv till det är er melodi.
Självklart är det skillnad på om någon spelar på ens Playstation fast man egentligen inte vill det jämfört med om man är på väg att bli "våldtagen" då någon börjar utföra en sexuell handling som man inte vill.
Det är lite kul att du skriver att jag saknar fullständig förmåga att tänka mig in i andras upplevelser.
För mig är ditt svar ett klockrent svar på att du inte ens bemödar dig att tänka dig in i den initiativtagande personens perspektiv precis som jag skrivit och förstått tidigare.
Förväntar du dig en starkare reaktion från en person som du är på väg att utsätta för "våldtäkt" (ofrivillighet) (kom ihåg att inget våld, inget hot eller utsatt situation föreligger) än från en person vars Playstation du spelar på fastän denne inte vill det?
Skulle du försvara dina barn med näbbar o klor även om ni attackerades av 3 st män som är mycket större o starkare än dig?
Skulle du agera likadant om det de var ute efter var dina 500 kr i plånboken?