2026-09-17, 07:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hon var ung och naiv och hon hade uttömt alla sina utvägar, hon visste inte bättre, hon gav upp. Tonåringar må se vuxna ut men när man pratar med dem upptäcker man att de fortfarande är till hälften barn. Omogna och naiva, det märks att de inte har så mycket livserfarenhet. Ibland tar de beslut som får en att gråta och skratta samtidigt.

Han valde att våldta och skada henne. Han visste exakt vad han ville och visste exakt vad han gjorde. Han VALDE att våldta henne. Han var kåt och sket fullständigt i vad hon ville eller inte ville. Han sket i att där var fullt med folk på krogen för han var kåt och våldtog en ung människa med berått mod. Varför valde han inte att göra annorlunda? Varför gick han inte bara därifrån och lämnade henne ifred? Varför var hans behov av tillfredsställelse viktigare än hennes hälsa och välbefinnande?

Oj vilka utvägar ar det hon provade? Kan du lista dem här för mig är du snäll?

Så som du beskriver en 17 åring så kan man ju fundera på om det inte är dags att höja byxmyndighetsåldern till 18 år. Jag personligen har ingenting emot det. Har du det?
Citera
2026-09-17, 07:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur kan du jämföra ett PlayStation med en våldtäkt?

Du inbillar dig alltså att en våldtäkt upplevs på samma sätt som att någon spelar olovandes på någons PlayStation?

Nu är jag helt hundra på att du saknar empati och inte förmår att sätta dig in i andras upplevelser/känslor.

Du vet helt enkelt inte vad ömsesidighet, lyhördhet och omtanke innebär.

Det är så tydligt hur ni kommer svara att jag visste det i förväg. Se vad jag skrev och titta på vad du svarade.
"Jag kan ta ett exempel och svara istället för att skriva något löjligt som att du kan ju inte jämföra .......Jag har inget Playstation o.s.v."

Personangrepp istället för att tänka ett varv till det är er melodi.

Självklart är det skillnad på om någon spelar på ens Playstation fast man egentligen inte vill det jämfört med om man är på väg att bli "våldtagen" då någon börjar utföra en sexuell handling som man inte vill.
Det är lite kul att du skriver att jag saknar fullständig förmåga att tänka mig in i andras upplevelser.
För mig är ditt svar ett klockrent svar på att du inte ens bemödar dig att tänka dig in i den initiativtagande personens perspektiv precis som jag skrivit och förstått tidigare.

Förväntar du dig en starkare reaktion från en person som du är på väg att utsätta för "våldtäkt" (ofrivillighet) (kom ihåg att inget våld, inget hot eller utsatt situation föreligger) än från en person vars Playstation du spelar på fastän denne inte vill det?

Skulle du försvara dina barn med näbbar o klor även om ni attackerades av 3 st män som är mycket större o starkare än dig?
Skulle du agera likadant om det de var ute efter var dina 500 kr i plånboken?
Citera
2026-09-17, 07:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hon avvisar honom konsekvent.

Har du hittat något som tyder på samtycke?

Kan du inte bevisa ditt påstående? Kan du inte bevisa var hon avvisar honom konsekvent?
Citera
2026-09-17, 07:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Se till att kvinnan har tydligt samtyckt och att hon inte ligger passiv.

Jag trodde vi pratade om uttrycket frivillighet. Och är det där det enda svaret du kan få fram?

Vad är ett tydligt uttryckt samtycke enligt dig? Vad innebär pasiv?
Citera
2026-09-17, 07:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kunde han tolka henne som delaktig i en sexuell akt?

Svar - Nej.

Och han hade fortfarande inte försäkrat sig om att han hade samtycke till att torrknulla och spruta henne i ögat.

Är det olagligt att "torrknulla någon"? Är det olagligt att utlösningen hamnar i ögat?
Citera
2026-09-17, 07:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad innebär frivillighet för dig?

Jag har svarat tidigare att det inte finns något tydligt svar på den frågan. Egentligen finns det väl bara en person i en situation som kan säga om det är frivilligt eller inte?

Håller du med om att det egentligen bara finns en person i en situation som kan säga om något egentligen är frivilligt eller inte?
Citera
2026-09-17, 07:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har inte förstått att när en person blir handlingsförlamad så finns inte det alternativet.

Det kan upplevas som ännu ett hot mot liv och hälsa att tänka att man ska reagera som du anser är ett alternativ.

Du accepterar fight men inte freeze eller fawn som alternativ när flight inte upplevas som ett alternativ.

Märkligt.

Det jag finner märkligt är era uteblivna svar om dessa mekanismer kan slå till när som helst? Även fast inget våld, hot eller utsatt situation har förelegat.
Jag har nyss skickat en sådan fråga till dig redan och jag ber dig att svara på den eftersom du påstår dig vara insatt i ämnet.
Kan en sådan mekanism utlösas även fast den andra personen i situationen inte har gjort något våldsamt, hotfullt eller fel över huvud taget?
Citera
2026-09-17, 07:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det säger väl allt.

Men bor man i mammas källare så .

Att ni två med flera inte kan tänka längre än ett steg är ert problem. Du har fått svar på varför jag tog ett sådant exempel och jag ser fram emot att höra ditt svar på det.
Citera
2026-09-17, 07:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du har fått det berättat och beskrivet flertalet gånger Jocke.

Om vi nu skall hålla oss till verkligheten och inte i dina fantasier och tänk om scenarion så vet du att det inte ens går till rättegång om det enbart finns ord mot ord.

Tills du lyckas hitta en ynka dom på de kriterier du tjatar om så är det meningslöst att skriva om.

Du påstår alltså återigen att det vanligaste scenariot vid våldtäktsfall där 2 personer varit ensamma vid situationen aldrig går till åtal eller fällande dom?
Vad mer än berättelserna från dessa 2 personer behövs enligt dig för att det ska kunna leda till åtal och eventuellt en dom?
Citera
2026-09-17, 07:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Återigen herr Guzman, har du svårt med lädförståelsen? Jag har kanske missat något men jag har enbart se dig påstå det.

Ja. Och som du fått visat är det relativt ovanligt med falsk angivelse när det gäller våldtäkt. Enligt BRÅ är det cirka 2%. Annan internationell forskning 2 till 6%.

Det var inte vad du frågade Jocke.

Här nedan är mina frågor och dina svar. Du svarar klart och tydligt att en person som enligt juridiken inte har blivit våldtagen inte kan känna sig våldtagen. Det är ett glasklart svar från dig.

Då frågar jag dig igen att om alla dessa anmälningar om våldtäkt där polisen konstaterar att det anmälda som hänt inte utgör en våldtäkt alltså borde utgöra och tas med i statistiken över falska anmälningar i stället?
Eftersom de enligt dig inte kan känna sig våldtagna då det de har varit med om enligt juridiken inte utgör en våldtäkt så måste det ju enligt din logik betyda att de ljuger när de gör en anmälan om våldtäkt. Alltså en falsk anmälan.

Citat:
Du skriver: "1.Kan du ge mig något exempel på ett beteende från en målsägare som skulle visa på att det som målsägaren berättar inte har hänt på det sätt som målsägaren berättar?"

Nej.

Kan du förklara vad det skulle vara för beteende.

Du skriver vidare: "2.Får jag fråga dig om en målsägare kan känna sig våldtagen utan att den i "tekninsk/juidisk" mening har blivit våldtagen?"

Nej.

Vad skulle det vara som skulle orsaka det?
Citera
2026-09-17, 07:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ser nu att du inte ens läst citatet. Då hade du inte missat att hon redan i baren försökt ringa en en kompis som skulle be henne komma.

Så återigen Jocke, vart hittar du något som pekar på frivillighet?

Får jag fråga dig om killen vet om att hon ringde en kompis och att det var av den anledningen som hon säger att det var?
Så om jag frågar dig om du vill hänga med hem på efterfest och du tar upp en telefon och försöker ringa men får inget svar så ska jag förstå att det betyder att du inte vill följa med hem på en efterfest?

Får jag fråga dig om du anser att vad en person tänker inom sig är ett bevis för att den andre personen vet om vad man innerst inne tänker/känner?

Om du tänker efter vad gäller frivillighet i en situation. Är det egentligen inte bara en person som på riktigt vet om man deltar frivilligt eller inte?
Citera
2026-09-17, 07:59
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Fram med några domar då.

Jag behöver inga domar för det.

Det är väldigt vanligt, speciellt bland kvinnor, att skriva om sin egen historia och utmåla sig själv som offer istället för att stå för vad man gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in