2026-09-16, 21:33
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vad får dig att tro att de inte gör det?

de?
Citera
2026-09-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det intressanta är att jurister sagt att det framförallt är verbalt svaga män (läs: låg IQ och utlänningar) som döms för brott mot samtyckeslagen. De förmår inte vara strategiska i polisens förhör, vet inte att de ska hålla käften och betala för en bra advokat, och så vidare. De kan inte heller tala för sin sak under en huvudförhandling. De flesta riktiga och påstådda fallen av misshandel och sexuella övegrepp sker i de allra lägsta samhällsskikten, bland de som har dåliga gener och diverse diagnoser.

Du ligger alltså illa till.
Citera
2026-09-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
de?

"Vad får dig att tro att en våldtäkt inte kan ske "på en sekund"? Underförstått att det kan ske väldigt snabbt och överrumplande.
Citera
2026-09-16, 21:37
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men du fortsätter väl inte använda nån annans kropp om denne inte gett dig varken tyst eller verbalt samtycke? Om du börjar smeka din partner och hon vänder sig om och öppnar en bok, fortsätter du då?

Men om jag ställer fram chipsen åt dig har du ju mitt tysta samtycke till att du får ta.

Jo jag fortsätter. Jag utgår ifrån att alla som inte säger sluta/stopp/nej vill ligga med mig.

För dig är det tyst samtycke att ställa fram chipsen men det betyder inte att det är det för alla. Chipsen kanske till exempel var till för att ätas senare.
Citera
2026-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ja

Nu vet du att du inte är riktigt ärlig. Eller så är det väldigt illa ställt med din empatiska förmåga.
Citera
2026-09-16, 21:38
Medlem
Citat:
de?

Att offer för våldtäkt inte sagt nej.

Hur var det nu igen med logiskt tänkande?
Citera
2026-09-16, 21:39
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
"Vad får dig att tro att en våldtäkt inte kan ske "på en sekund"? Underförstått att det kan ske väldigt snabbt och överrumplande.

Du har juridiskt rätt iom att våldtäktsbegreppet blivit så urvattnat att det tappat sin betydelse.

Men enligt ordboksdefinitionen ser jag inte hur det kan ske på en sekund, i alla fall inte i praktiken.
Citera
2026-09-16, 21:44
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nu vet du att du inte är riktigt ärlig. Eller så är det väldigt illa ställt med din empatiska förmåga.

Nu för du det feminina resonemanget. Misstaget är det samma (någon har glömt att utföra en överenskommen uppgift) men följderna är annorlunda.

2 + 2 = 4 oavsett om man räknar äpplen eller päron.
Citera
2026-09-16, 21:45
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Att offer för våldtäkt inte sagt nej.

Om offret sagt nej så behövs inte samtyckeslagen. Det är våldtäkt även under tidigare lagstiftning.
Citera
2026-09-16, 21:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Och där finns utrymme för missförstånd, vilket var vad Playstationexemplet försökte illustrera.
Samtyckeslagen är inte svår att förstå och vi har en skyldighet som vuxna människor att känna till lagarna i det här landet.
Citera
2026-09-16, 21:46
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja
Är hundvakten inte ansvarig för sina handlingar då?
Citera
2026-09-16, 21:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Samtyckeslagen är inte svår att förstå och vi har en skyldighet som vuxna människor att känna till lagarna i det här landet.

Att samtycke ska finnas vid varje del av sexualakten är en ideologisk skrivbordsprodukt som inte fungerar i verkligheten. Dessutom tänder de flesta kvinnor på bristande samtycke och vill bli tagna med storm. Diskuterade detta med min fru en gång, och hon sa: "Det är extremt avtändande med killar som frågar om lov hela tiden. En riktig erotikdödare." De flesta kvinnor tycker likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in