2026-09-14, 09:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
04:56
"Alla bitar faller på plats...
Nu förstår jag även VARFÖR jag aldrig sover och ALLTID är så pigg att jag kan springa ett maraton, till och med sömnen blir påverkad av sjukdomen ... alla symtom allting faller på plats ... ❤️‍🩹"

Hon har ju sagt att hon aldrig sover för att hon har smäta, men nu är hon tydligen ALLTID pigg?
Hon har ju sagt att hon alltid är trött, inte orkar någonting, inte har någon energi och bara kan göra en sak för sen orkar hon inte mer. Att hon skulle göra vad som helst för att få sova. Om man är pigg och inte påverkas, varför göra vad som helst för sömn?

Make it make sense, tack.

Alice är en sådan som kopplar minsta lilla symotom eller tillfällig åkomma som ett tecken på något mer allvarligt. Vaknar hon med ont i armen en morgon så kommer hon koppla det till denna nötknäppar syndrom. Att ständigt vara pigg har väl dessutom inget med detta eventuella syndrom att göra? Vad händer om det visar sig att hon är "frisk" och att det således inte blir någon operation?
Citera
2026-09-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Alice är en sådan som kopplar minsta lilla symotom eller tillfällig åkomma som ett tecken på något mer allvarligt. Vaknar hon med ont i armen en morgon så kommer hon koppla det till denna nötknäppar syndrom. Att ständigt vara pigg har väl dessutom inget med detta eventuella syndrom att göra? Vad händer om det visar sig att hon är "frisk" och att det således inte blir någon operation?

Jag ser framför mig scenariot att hon tror att hon ska opereras nästan direkt. Men träffar läkare som säger att hon måste äta upp sig pga sin låga vikt för att utesluta att det är orsaken. Sen blir det gråt och "alla säger att jag har anorexia och ingen tror på mig".
Citera
2026-09-14, 09:51
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag ser framför mig scenariot att hon tror att hon ska opereras nästan direkt. Men träffar läkare som säger att hon måste äta upp sig pga sin låga vikt för att utesluta att det är orsaken. Sen blir det gråt och "alla säger att jag har anorexia och ingen tror på mig".

Då har vi samma scenario framför oss. Det kommer bli tandagnissel, nya anmälningar och videos där stackars H får sitta och berätta att Alice inte alls har en ätstörning.
Citera
2026-09-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Då har vi samma scenario framför oss. Det kommer bli tandagnissel, nya anmälningar och videos där stackars H får sitta och berätta att Alice inte alls har en ätstörning.

Jag är redan trött.

Ser ut som att hon plockat bort en kommentar i den där nötknäppar-reelen om att hon blivit erbjuden ätstörningsvård.
Citera
2026-09-14, 10:44
Medlem
Citat:
04:56
"Alla bitar faller på plats...
Nu förstår jag även VARFÖR jag aldrig sover och ALLTID är så pigg att jag kan springa ett maraton, till och med sömnen blir påverkad av sjukdomen ... alla symtom allting faller på plats ... ❤️‍🩹"

Hon har ju sagt att hon aldrig sover för att hon har smäta, men nu är hon tydligen ALLTID pigg?
Hon har ju sagt att hon alltid är trött, inte orkar någonting, inte har någon energi och bara kan göra en sak för sen orkar hon inte mer. Att hon skulle göra vad som helst för att få sova. Om man är pigg och inte påverkas, varför göra vad som helst för sömn?

Make it make sense, tack.

När hon var tvångsinlagd på psyket skrev hon dessutom att hennes sömnstörningar var en självklar biverkning av hennes epilepsi-medicin, och att läkarna var i princip dumma i huvudet som inte fattade det. Nu har hon alltså ändrat sig helt och skyller på sin nya diagnos (som inte ens är bekräftad, utan bara finns misstanke om)...

Lika motsägelsefullt är väl att hon beskriver fruktansvärda plågor från den "brutna foten", tillsammans med andningssvårigheter som gör att hon inte får luft, mem ändå går hon raska promenader utomhus varje dag samtidigt som hon filmar och pratar utan problem.

Och det så kallade "gipset" som hon skrev så lyriskt om för någon vecka sedan, visade sig vara en vanlig enkel ortopedisk toffla vars enda syfte är att stabilisera foten. 😅 En sån vem som helst kan köpa för typ 200 kr på Amazon eller Apoteket.
Citera
2026-09-14, 10:55
Medlem
Vad är denna nya diagnos hon fått? Inte kollat hennes storys på ett tag men såg att hon nämnde nåt igår.
Citera
2026-09-14, 11:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexbrallex
Vad är denna nya diagnos hon fått? Inte kollat hennes storys på ett tag men såg att hon nämnde nåt igår.

Nötknäppar syndrom. Ska poängtera att det absolut inte är fastställt utan enbart en misstanke om att det kan vara det. Så hon fabriserar lite och målar upp det som den givna orsaken till alla hennes besvär/åkommor. Ska bli spännande att se hur det går nu framöver. Jag anar att läkaren kommer påpeks hennes låga vikt och att det är hennes undervikt dom kan vara boven i detta.
Citera
2026-09-14, 11:39
Medlem
På stan idag igen och nu med L för att hjälpa med jacka. Antar att dom inte hittade någon sist.

Hon säger "frågan är om man skulle kunna ha en storlek större. Tycker du att den känns tight?" Inte intresserad av kläder, men den ser väl inte tight ut någonstans?

"Sånt här man får hjälpa L med❤️"
Tappra Alice är så godhjärtad trots att hon har så ont och inte ens kan ta sig ut ur lägenheten där hon sitter isolerad, aldrig orkar någonting och inte sovit en blund på hela året 😱 eller enligt Alice hänger sömnen ihop med sjukdomen och hon har ju haft ont i 10 år så antar att hon haft den i 10 år, har hon inte sovit på 10 år?! Tänkte att detta året år ett mirakel, men 10!!! år, där snackar vi mirakel!
Citera
2026-09-14, 12:15
Medlem
Citat:
På stan idag igen och nu med L för att hjälpa med jacka. Antar att dom inte hittade någon sist.

Hon säger "frågan är om man skulle kunna ha en storlek större. Tycker du att den känns tight?" Inte intresserad av kläder, men den ser väl inte tight ut någonstans?

"Sånt här man får hjälpa L med❤️"
Tappra Alice är så godhjärtad trots att hon har så ont och inte ens kan ta sig ut ur lägenheten där hon sitter isolerad, aldrig orkar någonting och inte sovit en blund på hela året 😱 eller enligt Alice hänger sömnen ihop med sjukdomen och hon har ju haft ont i 10 år så antar att hon haft den i 10 år, har hon inte sovit på 10 år?! Tänkte att detta året år ett mirakel, men 10!!! år, där snackar vi mirakel!

Sist de var ute ville ju L titta igen på en annan jacka som han hade sett och gillat. Men nej, då skulle de absolut till ett annat ställe och kolla.
Citera
2026-09-14, 12:32
Medlem
Dom där lådorna för proteinbars där det står Alice In The Kitchen på 😂😂
Citera
2026-09-14, 12:43
Medlem
Citat:
Dom där lådorna för proteinbars där det står Alice In The Kitchen på 😂😂

Kan inte sluta skratta. Ser ut som nåt från Temu när det dessutom står helt fel
Citera
2026-09-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Ingenting går ihop! Det är bitar från 15 olika pussel som hivats ner i samma kartong och motivet på locket har skavts bort.

Att hon skriver att hon är pigg alignar mer med det andra här i tråden med tidigare anorexi har berättat.

Ja det finns väl inget som stämmer med nötknäppar syndrom? Extrem aktivitet på natten hör mer till ångest och en hjärna på högvarv skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in