2026-09-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Undrar vad hon och H röstade på.

Det LÄT som att H ville rösta blått för sin egen del men att "man måste tänka på andra och inte sig själv" så gissar nåt i den röd-gröna röran (man vet att man är gammal när det är ens referens, haha).
Citera
2026-09-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hon kan omöjligt ha gipsskon på sig. Jag har haft en sån och det märks om man går i en sån, du kan inte gå snabbt. Man haltar liksom och går väldigt stelt.
Jag tror inte ens hon fått någon för då hade hon varit väldigt snabb med att fota den.

Hon har fått en, den har vi sett på bild. Tror att hon använt den en gång på en promenad för då gick hon och H ovanligt långsamt. Var kanske första dagen.
Citera
2026-09-13, 16:22
Medlem
Den omtalade gipsskon som fanns med på bild första dagen - är en sån där svart i tjockt tygmaterial, med gummisula och kardborre - som man får när man har ett gips eller är nyopererad och har bandage. Ett slags skydd och sula för att kunna sätta ner foten. Hon fick inget gips och ingen ortros heller. Fattar inte grejen med att ge henne en sån?
Citera
2026-09-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Den omtalade gipsskon som fanns med på bild första dagen - är en sån där svart i tjockt tygmaterial, med gummisula och kardborre - som man får när man har ett gips eller är nyopererad och har bandage. Ett slags skydd och sula för att kunna sätta ner foten. Hon fick inget gips och ingen ortros heller. Fattar inte grejen med att ge henne en sån?

Så det är alltså bara skydd för gips och bandage för att inte bli smutsigt? Enbart?

Tänkte att dom gav henne det för att slippa henne och få tyst på henne. Men om det inte ens hjälper till att läka är det väl ingen mening?

Undra om vi får höra hur det gått om 5 veckor. Eller om hon ens går på återbesök och pratar mer om sin vårdplan nu när hon har sin nya sjukdom.
Citera
2026-09-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Så det är alltså bara skydd för gips och bandage för att inte bli smutsigt? Enbart?

Tänkte att dom gav henne det för att slippa henne och få tyst på henne. Men om det inte ens hjälper till att läka är det väl ingen mening?

Undra om vi får höra hur det gått om 5 veckor. Eller om hon ens går på återbesök och pratar mer om sin vårdplan nu när hon har sin nya sjukdom.
Typ denna sorten som syntes i ett inlägg, som väl togs bort... https://shop.onemed.se/sv-se/sortiment/i0016793/gipssko-cellona
Citera
2026-09-13, 19:25
Medlem
Ska spana i veckan
Citera
2026-09-13, 19:47
Medlem
Tidigare idag la hon upp att dom var ute och shoppade. A säger till H "du hittade ju också igår en eh topp som jag inte godkände. Så den lämnade du tillbaka nu". Hon hymlar ju inte för fem öre om att hon styr H med järnhand.
Citera
2026-09-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Nu har jag aldrig varit smärtpatient, men har svårt att tro att någon som slipper långvarig smärta känner sig IDENTITETSLÖS!!?? Lättad, tacksam, glad, lycklig...kanske är bättre ord.

Eller hur. Tänkte på en sak, ingen av dem verkar liksom GLADA över att det kanske finns hjälp att få?
Citera
2026-09-13, 22:24
Medlem
Ny resa i vårdträsket som vi ska göra tillsammans <3

https://ibb.co/9DhwdTZ
Citera
2026-09-14, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Ny resa i vårdträsket som vi ska göra tillsammans <3

https://ibb.co/9DhwdTZ

Det är väl bara misstänkt att hon har den enligt brevet? Hon tar ut segern i förskott och har bestämt att hon har den redan.
Citera
2026-09-14, 06:00
Medlem
04:56
"Alla bitar faller på plats...
Nu förstår jag även VARFÖR jag aldrig sover och ALLTID är så pigg att jag kan springa ett maraton, till och med sömnen blir påverkad av sjukdomen ... alla symtom allting faller på plats ... ❤️‍🩹"

Hon har ju sagt att hon aldrig sover för att hon har smäta, men nu är hon tydligen ALLTID pigg?
Hon har ju sagt att hon alltid är trött, inte orkar någonting, inte har någon energi och bara kan göra en sak för sen orkar hon inte mer. Att hon skulle göra vad som helst för att få sova. Om man är pigg och inte påverkas, varför göra vad som helst för sömn?

Make it make sense, tack.
Citera
2026-09-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
04:56
"Alla bitar faller på plats...
Nu förstår jag även VARFÖR jag aldrig sover och ALLTID är så pigg att jag kan springa ett maraton, till och med sömnen blir påverkad av sjukdomen ... alla symtom allting faller på plats ... ❤️‍🩹"

Hon har ju sagt att hon aldrig sover för att hon har smäta, men nu är hon tydligen ALLTID pigg?
Hon har ju sagt att hon alltid är trött, inte orkar någonting, inte har någon energi och bara kan göra en sak för sen orkar hon inte mer. Att hon skulle göra vad som helst för att få sova. Om man är pigg och inte påverkas, varför göra vad som helst för sömn?

Make it make sense, tack.

Ingenting går ihop! Det är bitar från 15 olika pussel som hivats ner i samma kartong och motivet på locket har skavts bort.

Att hon skriver att hon är pigg alignar mer med det andra här i tråden med tidigare anorexi har berättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in